ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Toyoty Land Cruiser
23. prosince 2015

I když se teoreticky terénních aut prodává rok od roku víc, těch opravdových, která se mohou vydat do skutečného terénu, zbylo na prstech jedné ruky. Patří mezi ně Toyota Land Cruiser.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

I když se teoreticky terénních aut prodává rok od roku víc, těch opravdových, která se mohou vydat do skutečného terénu, zbylo na prstech jedné ruky. Patří mezi ně Toyota Land Cruiser.

Rozdíl mezi offroadem a vozem SUV spočívá kromě technických rozdílů typu žebřinového rámu v tom, že se s auty jako je Land Cruiser nemusíte bát každého vyčuhujícího kamene nebo pařezu. Že se můžete v prudkých kopcích plazit redukovanou rychlostí a největším průšvihům čelit za pomocí uzávěrky dvou diferenciálů. Tedy alespoň u těch nejlépe vybavených verzí.

Samozřejmě všechno má svůj rub a líc. Proti vozům SUV polyká toyota palivo jako protržená a v zatáčkách na silnici bojujete s těžkopádností. Nic se na tom nemění ani v roce 2015 po příjezdu nového naftového čtyřválce, který plní emisní normu Euro 6. Ten dostal k práci i novou automatickou převodovku.

Toyotu Land Cruiser by si měli pořizovat pouze lidé, kteří dokáží využít jejích terénních schopností a těch v českých podmínkách moc nebude. Jde ale také o velké rodinné nebo podnikatelské auto vyšší střední třídy, které převeze až sedm cestujících. Prostorností kabiny a kufru protivníky z řad SUV drtí.

Současná generace Land Cruisera se na českém trhu prodává od roku 2009, koncem roku 2013 prodělala modernizaci. Jde o vůz, pro nějž se používá označení řada 150 a prodává se i v menším třídveřovém provedení, které vedeme jako samostatný model. Také větší řadu 200 v Česku nabízenou jako Land Cruiser V8 najdete v našich databázích jako dva samostatné modely.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Karoserie Toyoty Land Cruiser vyzařuje vlastnosti pro model typické - robustnost a odolnost. Auto vypadá mohutnější a obrovitější, než ve skutečnosti je. Délkou necelých 4,8 m totiž ve skutečnosti nepatří mezi terénními auty a SUV k obrům. Najdeme ho na rozhraní střední a vyšší střední třídy. SUV ale výrazně přerůstá směrem do výšky, proto vypadá tak giganticky.

Aktuální podoba s velmi extravagantní přídí tvořenou výrazným vertikálním žebrováním a netradičním tvarem světel vyvolává hodně kontroverze. Každopádně ale na rozdíl od předchozí trochu nudné verze na první pohled zaujme. Stříbrná maska chladiče patří ke standardu až od druhé výbavy Active, v základu je černá.

Vizáž testovaného auta dotvářel tenhle rozrážeč vzduchu, který by měl chránit před hmyzem a kamínky. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Využil jsem toho, že jsem ve stejném týdnu testoval i nové BMW X5 a postavil obě auta vyšší střední třídy proti sobě, abyste si sami mohli udělat obrázek mezi SUV a offroadem. Vidíte ten rozdíl ve světlé výšce, tedy vzdálenosti podvozku od země? A od něj se odvíjejí i všechny vlastnosti auta.

Interiér Land Cruiseru mi přes všechny snahy o modernizaci připadá trochu staromódní. A to i přesto, že se tady najdou i veskrze high-tech momenty typu dotekové obrazovky multimediálního systému s velmi hezkou a přehlednou grafikou navigace.

Ale měl bych jistou dávku archaismu na Land Cruiseru kritizovat? V podstatě celá kategorie offrroadů je dnes zvlášť v Evropě takovým živoucím fosilním pozůstatkem automobilismu dřívějších dob, takže asi není důvod tvářit se jinak.

Z hlediska kvality jsem neměl zásadnějších připomínek, i když zavírání dveří nebo schránek by mohlo být tlumenější. Na velký luxus si Land Cruiser nehraje. Ani to bych ale nebral jako důvod ke kritice. Když do interiéru offroadu vlezete se zablácenými bagančaty, tak asi co nejkvalitnější materiály nebudou tou největší prioritou... Navíc znovu opakuji - tohle není auto pro Evropu, ale spíše pro Afriku.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Sedí se tady ještě o dost výš než u vozů SUV, takže se na většinu osobáků díváte z úhlu pohledu řidiče kamionu. A to je svým způsobem uklidňující. Potěší velmi dobrý výhled do všech stran, kt…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus