ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Toyota Corolla Touring Sports
1. listopadu 2019

Nejprodávanější vůz na světě Toyota Corolla přijíždí na český trh ve zbrusu nové generaci. Přesněji ve dvanácté. Novinka nabídne hned tři karosářské provedení hatchback, sedan a rodinné kombi. Toyota již před delší dobou zcela vyřadila ze své nabídky naftové motory a soustředí se pouze na benzínové agregáty nebo hybridy (zážehový pohon společně s elektřinou).
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Řidičova zóna se samozřejmě téměř neliší od hatchbacku nebo sedanu. Je konzervativní, ale zároveň antistresová a pohodlná. Řidič se ve dvanácté generaci kombíku Toyota Corolla Touring Sports nesetká s ničím, co by ho mátlo nebo mu komplikovalo život.

Zaujala mě především vzdušnost okolí šoféra, jeho přehlednost, srozumitelnost a uspořádanost. Každé tlačítko je na místě, kde bych ho očekával, a je ihned jasné, k čemu slouží. Díky tomu jsem si na auto rychle zvykl a jízdu s ním si pokaždé užíval.

Posed za volantem je sportovně nízko, což mi velmi vyhovovalo.  

Velmi potěší také vynikající výhled z auta do předoboku. Tady by si měla vzít z toyoty příklad většina konkurentů. 

Zklamaný jsem byl naopak z nudného koženého volantu, který mne nijak neoslovil. Byl velmi úzký a nepříliš dobře se držel. Na druhou stranu se skrze něj ovládají veškeré perfektně fungující systémy. Například adaptivní tempomat, který patří ke standardní výbavě všech verzí Toyoty Corolla. Udržuje nejen řidičem nastavenou rychlost, ale také vzdálenost od nejbližšího vozidla. Při jeho aktivaci tak nehrozí ani při nepozornosti náraz do auta před vámi.

Barevný multifunkční přístrojový štít s displejem o velikosti sedmi palců patří ke standardu u vyšších výbav. Dělá z kombíku od toyoty tak trochu kosmickou loď. Z mého pohledu to skvěle vypadá a řidič dostane spoustu informací. 

Luxusnější varianty nové Toyoty Corolla nabízejí tento multimediální osmipalcový dotykový displej. Funguje na jedničku a poskytuje veškeré důležité funkce a informace. Jediné malé minus jsou viditelné otisky po kontaktu prstu s obrazovkou. 

Konkurenční výhodou může být možnost bezdrátového nabíjení (standard nejvyšší výbavy společně s hybridním pohonem). Jedná se o podložku, na kterou umístíte váš telefon, a ten se v tu chvíli začne sám dobíjet. Touto funkcí však disponují pouze nejmodernější chytré mobily.

Celkově se na místě řidiče budete cítit velmi dobře. Vše je při ruce a snadno ovladatelné. Je to jedno z těch aut, které nám padlo jako ulité. 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Toyota Corolla Touring Sports měří na délku 4,65 m. Také ostatními vnějšími rozměry patří mezi nadprůměrné kombíky nižší střední třídy.

Délka karoserie se přetavila i do nadstandardní podélné prostornosti. Místa na kolena je tady více než u většiny konkurentů, což jsem pochopil už před měřením ihned, jakmile jsem si sedl "za sebe" na straně řidiče. Při mé výšce 174 cm jsem měl před koleny spoustu místa, což znamená, že dvě osoby vysoké 180 cm nebudou mít problém si za sebe sednout.

Naopak výška nad hlavou na zadních sedadlech je v rámci kombíků nižší střední třídy jedna z nejslabších, ale přesto dostatečná na to, aby se lidé s výškou přes 180 cm mohli vzadu s hlavou v opěrce napřímit bez odření o strop. Příjemným překvapením dopadlo měření šířky v loktech. V tomto parametru patří Toyota Corolla kombi na předních i zadních sedadlech k nejlepším. Bohužel to ale neznamená, že by nabídlo pohodlné cestování pěti dospělým cestujícím. Tvrdost sedadel i hlavových opěrek v druhé řadě mi připadala ještě horší než vpředu. Úplně nejhorší a nejtvrdší místo je uprostřed ve druhé řadě, kde už to připomíná vězeňskou pryčnu. Opěrka mi tady sice hlavu podpírala, čímž se dá Corolla kombi na rozdíl od spousty konkurentů označit jako plně pětimístné auto, ale sedět vzadu uprostřed na dlouhé cestě bych nepřál ani tomu největšímu nepříteli.

Kufr Corolly TS je mezi kombíky nižší střední třídy nejdelší (naměřili jsme až 110 cm) a nejhlubší (až 56 cm mezi roletou a podlahou ve spodní poloze). Zároveň je ale nejužší mezi podběhy (jen 98 cm). Výsledný objem 596 litrů tak patří jen k nadprůměru.

Toyota Corolla Touring Sports s hybridním pohonem může mít v zavazadelníku rezervní kolo a pokud ho nemá, najdete pod podlahou ještě pořádně velký odkládací prostor. Dno je navíc polohovatelné, takže ho můžete umístit do jedné ze dvou výškových úrovní. Další odkládací schránka v zavazadlovém prostoru je těsně za zadními opěradly.

Ta lze sklápět páčkami umístěnými po stranách kufru, čímž vytvoříte dokonale rovnou ložnou plochu. Základní objem prostoru pro zavazadla v provedení s hybridním systémem je 581 litrů.

Sportovní přední sedadla jsou standardem luxusnějších výbav. Vypadají perfektně, velmi dobře se v nich sedí a parádně drží tělo v zatáčkách. Měla by mít ale delší sedák, i autorovi testu s výškou 174 cm podpírala stehna jen částečně.  

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Corolla Touring Sports nabídne zákazníkům pouze jeden klasický spalovací motor, a to přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 1,2 litru a výkonu 116 k. K dostání je jak s manuální 6stupňovou převodo…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus