ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Toyota Corolla Touring Sports
1. listopadu 2019

Nejprodávanější vůz na světě Toyota Corolla přijíždí na český trh ve zbrusu nové generaci. Přesněji ve dvanácté. Novinka nabídne hned tři karosářské provedení hatchback, sedan a rodinné kombi. Toyota již před delší dobou zcela vyřadila ze své nabídky naftové motory a soustředí se pouze na benzínové agregáty nebo hybridy (zážehový pohon společně s elektřinou).
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Nejprodávanější vůz na světě Toyota Corolla přijíždí na český trh ve zbrusu nové generaci. Přesněji ve dvanácté. Novinka nabídne hned tři karosářské provedení hatchback, sedan a rodinné kombi. Toyota již před delší dobou zcela vyřadila ze své nabídky naftové motory a soustředí se pouze na benzínové agregáty nebo hybridy (zážehový pohon společně s elektřinou).

Automobilka světový bestseller prezentovala hned dvakrát. Poprvé na jaře v roce 2018 na ženevském autosalon ještě pod názvem Auris. Na podzim téhož roku se v Paříži vůz ukázal znovu. Tentokrát ve zkoušené variantě Touring Sports (kombi), avšak už jako Corolla.

Testované provedení kombi, navržené a vyráběné v Evropě, představuje klíčovou volbu pro všechny, kteří hledají praktickou využitelnost a styl bez kompromisů. Nová modelová řada Corolla se zcela novou plně hybridní soustavou o objemu 2,0 litru rozšířila stávající nabídku motorizací. Navíc jako první z celé japonské stáje disponuje hned dvěma elektrifikovanými pohony.

Toyota Corolla oblečená do prodlouženého kostýmu to na českém trhu nemá vůbec jednoduché, jelikož musí obstát proti oblíbené Škodě Octavia, která v Česku nemá přemožitele. Dalšími soupeři jsou Volkswagen Golf Variant, Seat Leon ST nebo třeba Hyundai i30 kombi. Konkurenčními výhodami nové Corolli Touring Sports jsou úsporné motory, vysoká úroveň vybavenosti již v základní variantě a atraktivní vzhled.

Zkoušený automobil bych doporučil rodinám, párům i jednotlivců, kteří žijí aktivní život. Kombinují krátké dojíždění do práce s dlouhými cestami za zážitky. Nový japonský kombík je také ideální volbou pro firmy či fyzické osoby, které často převážejí těžký rozměrný náklad.  

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design karoserie patří mezi silné stránky všech karosářských verzí modelu Corolla. Futuristický vzhled se dokonale snoubí se sportovním. Na první pohled asi nejatraktivnější kombi na českém trhu. Tedy aspoň dle mého názoru. Testovaná varianta navíc oplývala perfektně vypadající barvou, kterou zdobily černé a stříbrné doplňky. Po delším rozmýšlení však musím přiznat, že provedení hatchback si mé sympatie získalo ještě o něco více.

Interiér je bez výstřelků, ale zajímavý, poměrně originální, sportovně a moderně vyhlížející. Pokud si ale pod moderností představujete velké high-tech displeje, budete zklamáni. Na druhou stranu, kdo má rád nadčasovou eleganci, ten si přijde na své. Většina materiálů působí kvalitně, například měkčený plast na horní části přístrojovky docela zdařile imituje kůži. 

Přední část nové generace Corolly byla z velké části přepracovaná. Dostala agresivnější a modernější vizáž. Příď auta je asi největším lákadlem pozornosti, jelikož zde proběhly nejzásadnější úpravy.

LED světlomety jsou standardem všech verzí Corolly. Od námi testované třetí výbavy jsou zároveň projektorové, u nižších provedení parabolické. V základním provedení nechybí ani automatické přepínání dálkových světel. 

Zadek auta už tak přitažlivý není, především kvůli šikmým očím (světlometům), které dodávají Corolle kombi přihlouplý výraz. Pohledně nevypadá ani koncovka výfukové soustavy. Dal bych přednost aspoň umělým, sportovněji vyhlížejícím.

Kola dělají auto. Toto pravidlo u japonského rodinného kombi platilo dvojnásob. Osmnáctipalcové pneumatiky 225/40 R18 byly obuté na designových discích, které vypadaly opravdu perfektně. Ladně zapadaly do celkového dynamického vzhledu automobilu. Základem jsou však patnácti palcová kola, která působí laciněji.

Přístrojová deska byla v testovaném autě obalená imitací kůže, přesto jsem se ale nemohl v některých chvílích zbavit pocitů lacinosti. Třeba kvůli tvrdým plastům na místech kontaktu s koleny. 

 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Řidičova zóna se samozřejmě téměř neliší od hatchbacku nebo sedanu. Je konzervativní, ale zároveň antistresová a pohodlná. Řidič se ve dvanácté generaci kombíku Toyota Corolla Touring Sports nesetká…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus