ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované Toyoty Avensis Touring Sports
22. června 2015

Pohodlný manažerský nebo rodinný kombík, který v málokterém dalším parametru vyčnívá ať už v pozitivním či negativním směru mezi konkurenty – to je podruhé modernizovaná Toyota Avensis Touring Sports.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Pohodlný manažerský nebo rodinný kombík, který v málokterém dalším parametru vyčnívá ať už v pozitivním či negativním směru mezi konkurenty – to je podruhé modernizovaná Toyota Avensis Touring Sports.

Současná generace se vyrábí už od roku 2009.

Změny koncem roku 2011 napravily některé slabší stránky auta, mezi něž patřil zejména hluk pronikající do kabiny od podvozku. Zlepšil se projev v zatáčkách, přibylo radosti z jízdy.

Druhá modernizace v roce 2015 se zaměřila na design přídě a interiéru, místo naftových motorů od Toyoty se pod kapotu nastěhovaly čtyřválce značky BMW, benzinové pohonné jednotky splňují emisní normu Euro 6 a snížila se jejich spotřeba, přibyly nové prvky výbavy a zvýšily se ceny.

Chybí mi však alespoň jeden trochu výkonnější motor, některým řidičům bude scházet možnost zkombinovat naftový motor s automatickou převodovkou.

Jde o kombi, které podle mne osloví hlavně muže ve věku mezi čtyřicítkou a padesátkou – a speciálně ty vybírající svůj vůz racionálně nikoli emotivně.

Toyota Avensis Touring Sports se pro český trh vyrábí v anglickém Burnastonu.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Facelift v roce 2015 změnil příď Avensisu spíše ve smyslu nové generace než pouhé modernizace.

Designeři za pomoci čtyř centimetrů délky k dobru vytvarovali opravdu zajímavou a výraznou příď v souladu s nejnovějšími trendy úzkých světlometů a výrazných "tlam". Na rozdíl od některých konkurentů ale Avensis kombinuje ostře řezané křivky s tvary vyloženě boubelatými. Za pozornost stojí také symbol písmene X poprvé použitý u menších vozů Aygo a Yaris.

Avensis po faceliftu prokoukl. Zvláště zepředu teď patří mezi vzhledově výrazná manažerská auta. Rozhodně si na stupnici známek od nudného k zajímavému designu polepšil.

Výše můžete porovnat vzhled přídě před první modernizací (vlevo), po změnách v roce 2011 (uprostřed) a nyní (vpravo). Fotky si zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Ostatní části karoserie se změnily méně, ale i tady je vidět posun k moderně. Celkově Avensis Touring Sports skvěle maskuje své konstrukční stáří.

Ještě výraznějších změn jsme se dočkali v interiéru, zejména na přístrojové desce. Také ona se designem i použitými materiály dostala na úroveň obvyklou pro nová auta střední třídy. Na snímku vidíte konzervativnější černobílé provedení, na začátku příští kapitoly odvázanější rezavě-černou kombinaci.

Občas se ale objeví detaily, které na moderním kabátě působí jako stará záplata. Jde třeba o tento displej automatické klimatizace s grafikou dvacátého století.

Komfort a pocity kvality navozuje i dobré odhlučnění kabiny zejména od podvozku a motoru. Při rychlostech kolem 130 km/h jsem nejvíc vnímal vítr obtékající kolem zrcátek.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pracoviště řidiče prostorem i pohodlím odpovídá standardu manažerských aut. Vyčnívá z něj výškou sezení. Podle mého subjektivního názoru se sedí ještě výš než dříve, připadal jsem si skoro jako v SU…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus