ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované Toyoty Auris Touring Sports
8. srpna 2015

Kombík s nejdelším kufrem v nižší střední třídě, tedy mezi auty velikosti Octavie Combi. A také jediné kombi této kategorie, které nabízí hybridní pohon neboli spolupráci benzinového motoru a elektromotoru - to je modernizovaná Toyota Auris Touring Sports.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Kombík s nejdelším kufrem v nižší střední třídě, tedy mezi auty velikosti Octavie Combi. A také jediné kombi této kategorie, které nabízí hybridní pohon neboli spolupráci benzinového motoru a elektromotoru - to je modernizovaná Toyota Auris Touring Sports.

Další konkurenční výhodu testované verze Aurisu TS představuje podvozek, který umožňuje mrštnou a jistou jízdu v zatáčkách i pohodlí. Zatím jsem ale zkoušel pouze verzi s vyspělou víceprvkovou zadní nápravou. Základní provedení 1.33 a 1.4 D-4D disponují jednodušší torzní příčkou.

Největší slabina Aurisu TS spočívá v některých parametrech interiéru. V porovnání se soupeři je tu málo místa na nohy, na zadních sedadlech i nad hlavou a na šířku v loktech, úzký je také kufr mezi podběhy.

Nový kombík od Aurisu může oslovit rodiny i firmy, ve větší míře by si jej ale mohly díky výraznějšímu designu a svižnosti v zatáčkách pořizovat i mladší páry.

Toyota Auris Sports Touring se na českém trhu prodává od července 2013 a v polovině roku 2015 prošla designovou změnou. Vyrábí se ve Velké Británii.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kombík se opravdu moc od hatchbacku neliší. Zepředu jsou obě karosářské verze totožné, obdobně je tomu i u zádě, ta u kombíku má větší vstupní otvor a nižší nákladovou hranu.

Přesvědčit se můžete sami. Vlevo je záď hatchbacku a vpravo kombíku. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Modernizace dodala vozu výraznější a sportovnější image. Osobně se mi nová verze líbí více.

Vlevo vidíte auris po po modernizaci a vpravo před ní. Spodní část chladiče nyní probíhá napříč celou šířkou vozidla a propůjčuje tak Aurisu TS širší postoj. Obměnou prošel také tvar světlometů, jehož linie se spojují u loga Toyoty.

Zadní část nárazníků byla kompletně přepracovaná s cílem opticky rozšířit vůz. Odrazová světla jsou nyní umístěna v rozích a podtržena tenkou chromovou linkou. Moderní vzhled dotváří použití LED technologie ve světlometech a stylovější antény, takzvané žraločí ploutve.

Design hybridu a ostatních verzí se liší jen v detailech, jakým je například modrý znak Toyoty či nápis na bocích a zádi vozu.

Přístrojová deska prošla příjemnou změnou, dojem přeplácanosti a nesourodosti vystřídala harmonie. Působí moderněji a to nejen zásluhou nového multimediálního systému s dotykovým displejem, ale i použitých materiálů. Testovali jsme však jen vyšší stupně výbavy, které se od základní verze liší například obložením palubní desky, koženým volantem a displejem ve středovém panelu. Při přejíždění nerovností nebylo slyšet žádné vrzání jen obtékání vzduchu, které bylo při vyšší rychlosti hlučnější.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Stejně jako u hatchbacku mě od prvního okamžiku, kdy jsem nahlédl do nového Aurisu TS, překvapil netypický tvar přístrojové desky, která se před šoférem tyčí kolmo jak skalní město v Českém ráji. …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus