ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované Toyoty Auris
8. června 2015

Toyota Auris je i v druhé generaci orientovaná na jízdní pohodlí a nabízí nadprůměrnou úroveň výbavy. Došlo však k mnoha změnám, které ještě podtrhl facelift v polovině roku 2015 přinášející nejen novou vizáž ale i nové bezpečnostní prvky a motory.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Toyota Auris je i v druhé generaci orientovaná na jízdní pohodlí a nabízí nadprůměrnou úroveň výbavy. Došlo však k mnoha změnám, které ještě podtrhl facelift v polovině roku 2015 přinášející nejen novou vizáž ale i nové bezpečnostní prvky a motory.

Rodinný hatchback se mezigeneračně snížil o čtyři centimetry a v součtu s modernizací v roce 2015 se o necelých šest centimetrů prodloužil. Díky zlepšené aerodynamice motory patří k nadprůměrně úsporným v rámci konkurence, zejména pak hybridní motor kombinující benzinovou osmnáctistovku s elektromotorem, který díky dobře řešenému uložení baterií nesnižuje objem kufru. Hlavně se však proti předchůdci výrazně liší jízdní vlastnosti. Zatáčky už nejsou pro Auris nutným zlem, ale místem, kde se řidič může bavit. Patří teď mezi mrštnější hatchbacky nižší střední třídy.

Nižší karoserie se překvapivě nepodepsala na zhoršení výškové prostornosti kabiny, naopak se trochu nepochopitelně zmenšilo místo na nohy a o něco se prodloužil a zvětšil kufr.

Auris zůstává hlavně autem pro menší rodiny, ve větší míře by si jej ale mohly díky výraznějšímu designu a svižnosti v zatáčkách pořizovat i mladší páry.

Toyota Auris druhé generace se na českém trhu prodává od prosince 2012. Vyrábí se ve Velké Británii v Burnastonu. 

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nástup nové generace přinesl výraznější a modernější vzhled, což umocnil facelift v polovině roku 2015.

Vlevo vidíte auris po po modernizaci a vpravo před ní. Spodní část chladiče nyní probíhá napříč celou šířkou vozidla a propůjčuje tak Aurisu širší postoj. Obměnou prošel také tvar světlometů, jehož linie se spojují u loga Toyoty. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako na všechny ostatní v testu.

Zadní část nárazníků byla kompletně přepracovaná s cílem opticky rozšířit vůz. Odrazová světla jsou nyní umístěna v rozích a podtržena tenkou chromovou linkou. Moderní vzhled dotváří použití LED technologie ve světlometech a stylovější antény, takzvané žraločí ploutve.

Design hybridu a ostatních verzí se liší jen v detailech, jakým je například modrý znak Toyoty či nápis na bocích a zádi vozu.

Přístrojová deska prošla příjemnou změnou, dojem přeplácanosti a nesourodosti vystřídala harmonie. Působí moderněji a to nejen zásluhou nového multimediálního systému s dotykovým displejem, ale i použitých materiálů. Testovali jsme však jen vyšší stupně výbavy, které se od základní verze liší například obložením palubní desky, koženým volantem a displejem ve středovém panelu. Při přejíždění nerovností bylo slyšet jen drobné vrzání z útrob vozu a to pouze u jednoho ze tří testovaných kusů. 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Hned od prvního okamžiku, kdy jsem nahlédl do nového Aurisu, mě překvapil netypický tvar přístrojové desky, která se před šoférem tyčí kolmo jak skalní město v Českém ráji. Po usednutí do sedadla …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus