ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Suzuki Vitara
24. června 2017

Spousta malých aut, která se tváří, jako by patřila do terénu, ani nemůže mít pohon všech kol. Suzuki Vitara se podobně jako její předchůdce, model SX4, zaměřuje hlavně na zájemce o 4x4, přestože v základní verzi vyjíždí s pohonem přední nápravy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Spousta malých aut, která se tváří, jako by patřila do terénu, ani nemůže mít pohon všech kol. Suzuki Vitara se podobně jako její předchůdce, model SX4, zaměřuje hlavně na zájemce o 4x4, přestože v základní verzi vyjíždí s pohonem přední nápravy.

Možná se teď ptáte, proč se nástupce SX4 jmenuje Vitara. Na to pořádně neumí odpovědět ani Suzuki. S velkým offroadem Grand Vitara má novinka společný design přídě a verze s pohonem všech kol se mu blíží i terénními schopnostmi

Vitara je malý vůz kategorie SUV s příjemně hbitými jízdními vlastnostmi, který cílí zejména na starší páry z venkova a ženy z větších měst. Může fungovat i jako auto pro menší rodiny.

Mezi malými SUV patří zejména s pohonem všech kol k nejschopnějším vozům v terénu.

Kromě jízdních vlastností se mezi silné stránky Suzuki Vitara řadí prostornost kabiny i zavazadlového prostoru, která se proti SX4 ve většině měřitelných parametrů zlepšila. Jako slabiny bych po testech osmi různých verzí v Portugalsku i Česku viděl nemastný neslaný zátah benzinové šestnáctistovky v běžných otáčkách a horší odhlučnění kabiny zejména co se týká hluku od kol.

Suzuki Vitara se začala na českém trhu prodávat v polovině dubna 2015 a vyrábí se v Maďarsku. Na podzim přibyla nová verze označovaná jako S. Je výhradně poháněná novým benzinovým čtyřválcovým turbomotorem 1,4 BoostJet a od běžné Vitary se odlišuje i designem.

V roce 2017 se Vitara začala nabízet také ve speciální edici SE. Ta vychází z nejvyšší výbavy Elegance, je doplněná o designové prvky. Pozná se podle chromované pětidílné masky chladiče, jakou doposud měla pouze Vitara S, litých kol s měděným odstínem a podoně laděnými detaily v kabině. Součástí výbavy je loketní opěrka v ceně.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vzhled přídě Vitary odkazuje na stejnojmenný offroad s předponou Grand, který se v Česku prodával do roku 2014. A tento odkaz působí velmi sympaticky. Trochu mi připomíná Range Rover Evoque, který také nepatří mezi žádné obry a velmi mu sluší tvář jeho velkých sourozenců.

Na rozdíl od líbivé, ale trochu nenápadné SX4 patří Vitara zejména zepředu mezi velmi výrazná auta. To už se nedá říct o úhledné, ale nepříliš originální zadní části trochu připomínající Subaru XV.

Suzuki Vitara se svezlo se současným trendem personalizace. Můžete si vybrat nejen barvu karoserie (ty se mimochodem fakt povedly a v záplavě bílých a šedivých aut vyniknou), ale také střechy, sloupků karoserie, zrcátek, masky chladiče nebo zadního difuzoru.

Kromě standardního provedení karoserie (vlevo) existuje ještě městský paket (uprostřed) s chromovanými rámečky a lištami nebo zadním spojlerem a terénní paket (vpravo) s plastovými lištami a lepší ochranou podvozku. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Barva karoserie se může promítnout i dovnitř třeba na panel přístrojové desky.

Aby těch nejrůznějších verzí nebylo málo, tak od září 2015 se na českém trhu prodává i sportovní provedení S s efektními sedmnáctipalcovými koly v lesklém černém provedení, upravenou maskou chladiče, projektory LED potkávacích světlometů s červeným orámováním nebo sportovním koženým volantem a manžetou řadicí páky s obšitím stejné barvy.

Přístrojová deska zvlášť v základním šedivém provedení zdaleka tak nápaditá není a využívá řadu prvků z většího modelu S-Cross. Tvoří ji pohledné, ale výhradně tvrdé plasty, což působí trochu lacině. Ani u jednoho z testovaných aut jsem ale nezaznamenal žádné extra křaplavé nebo plechové zvuky nebo nějaké povrzávání či skřípění.

Lepší by mohlo být odhlučnění kabiny, slyšet bylo zejména odvalování kol na hrubším asfaltu nebo nerovnostech.

Do nabídky v roce 2017 přišla verze SE, která kombinuje výbavu Elegance s prvky z verze Vitara S. Zvenku se pozná snadno, VItara SE má pětidílnou chromovanou masku chladiče, LED světlomety s měděným orámováním, 17" litá kola s měděným odstínem. Nově se nabízí modrý lak, který byl dříve k dispozici pouze pro S-Cross. Ten lze rovněž kombinovat s dvoubarevnou střechou.

Podobně laděný design pokračuje i v kabině, různé ozdobné lišty jsou měděné a čalounění sedadel má kožené bočnice ve měděném odstínu a okrasné prošívání ve svém středu.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Suzuki Vitara je sice malé SUV, ale sedí se v něm jako ve velkém offroadu. Takže pořádně vysoko. I když měřím jen 174 cm, viděl jsem parádně i z nejnižší polohy sedadla řidiče na kapotu. To bude i…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus