ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Suzuki S-Cross
14. července 2014

Suzuki S-Cross podědil od menšího předchůdce SX4 vynikající jízdní vlastnosti na asfaltu, kde mrštností a přilnavostí verze s pohonem všech kol v zatáčkách připomíná spíše hatchback. Na rozdíl první generace však jde o čistokrevné SUV nižší střední třídy, které působí výrazně dospěleji a boduje i vnitřním prostorem, zejména v kufru.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Suzuki S-Cross podědil od menšího předchůdce SX4 vynikající jízdní vlastnosti na asfaltu, kde mrštností a přilnavostí verze s pohonem všech kol v zatáčkách připomíná spíše hatchback. Na rozdíl první generace však jde o čistokrevné SUV nižší střední třídy, které působí výrazně dospěleji a boduje i vnitřním prostorem, zejména v kufru.

Vynikající údaje výrobce o spotřebě motorů potvrdil jak benzinový tak naftový motor i v praxi.

Zásadní nevýhody jsem hledal jen těžko. Auto se nebude zamlouvat šoférům, kteří mají rádi dynamické motory, S-Cross se soustředí hlavně na úspornost. Verze se sedmnáctipalcovými koly a prosklenou střechou přejížděla některé typy nerovností s hlasitým zvukovým doprovodem, nevyhovovala mi některá řešení v interiéru.

V nabídce jsou jak verze s pohonem přední nápravy tak všech kol.

Suzuki S-Cross bude stejně jako paralelně vyráběný a prodávaný předchůdce SX4 zajímat singlisty často ženského pohlaví nebo páry. Zároveň by se však o něm měly více informovat rodiny a lidé z města. Verze s pohonem všech kol osloví majitele hůře přístupných nemovitostí na venkově. Vzhledem k nízké spotřebě všech verzí by o Suzuki S-Cross měli přemýšlet ti zájemci o SUV, kteří najezdí velké penzum kilometrů.

S-Cross se začal v Česku prodávat koncem léta 2013 jako SX4 S-Cross, od dubna 2014 importér vypustil označení SX4.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Na prvních fotkách jsem z S-Crosse moc unešen nebyl, ale čím víc jsem s ním jezdil, tím víc se mi líbil. Zvlášť světle zelená metalíza mu ukrutně sluší, modrá není o moc horší.

Přístrojová deska vypadá stejně jako u SX4 sympaticky, ale zároveň moderněji a hodnotněji, i když ji většinou tvoří tvrdé plasty. Nikde však nic nevrže a nerezonuje, ani při přejíždění nerovností. Jedno z testovaných aut, z jehož interiéru jsou fotky, bylo asi nejluxusnější možnou verzí, co existuje.

Velkou frajeřinu představuje gigantické panoramatické střešní okno, po jehož otevření jsem si připadal skoro jak v kabrioletu. Jde o součást příplatkového paketu LUX k nejvyšší výbavě Elegance. Snímek můžete zvětšit kliknutím na něj stejně jako všechny ostatní v testu.

Ovládání posuvných panelů stejně jako rolety zajišťuje elektrika skrze tlačítka ve stropě. Okno se mi líbí, ale podezřívám ho z toho, že způsobuje menší tuhost karoserie a tím pádem hlučnější přejezdy některých děr. Verze s klasickou střechou přejížděla nerovnosti tlumeněji.

Výrazného pokroku proti SX4 jsem si všiml z hlediska odhlučnění kabiny. V tomto ohledu patří S-Cross mezi kompaktními SUV na špičku a to i s naftovým motorem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Stejně jako u předchůdce zůstává jednoduchá, přehledná a přátelská, navíc přibyl zvlášť u vyšperkované testované verze punc elegance. Řidič sedí i v nejnižší poloze vysoko, což se bude líbit hlavn…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus