ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test čtvrté generace Suzuki Swift
23. března 2017

Čtvrtá generace Suzuki Swift se opět o kousek posunula od laciného auta ke stylovce.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Připadala mi vzdušnější než dříve. Dost místa jsem měl nejen nad hlavou, jak bývalo zvykem i u předchůdce, ale zlepšila se i nabídka prostoru v loktech.

I když jsem měl pocit, že sedím docela nízko, zároveň jsem konstatoval dobrou viditelnost z vozu všemi směry. A to i přesto, že konstrukce čelního sloupku ani zrcátka tomu moc nepomáhá.

Směrem vzad to není žádná sláva.

Pomoci ale může parkovací kamera.

Na obrázku si můžete prohlédnout, jak se do auta vešel kolega Martin vysoký 191 cm.

Sedačky jsou i v nejvyšší výbavě GLX látkové, ale dostaly proti těm základním masivnější bočnice, a tudíž lépe drží v zatáčkách. Měl jsem trochu pocit, že v sedadle řidiče sedím zapadlý, ale na rozdíl od kolegy Martina mi nevadilo sevření bočnic a ani se mi nezdálo příliš měkké jako některým kolegům prefeujícím závodní jízdu. Zkrátka přední sedadla mé postavě vysoké 174 cm padla velmi dobře, dokonce mi téměř kompletně podpírala stehna.

Líbil se mi i volant, který má spíše menší velikost a v testovaném autě s nejvyšší výbavou GLX kožený potah a sportovní zploštění ve spodní části.

Tlačítky z volantu se dobře obsluhuje řada funkcí.

Mezi údaji z palubního počítače se ale musí stejně jako u předchozí generace neprakticky listovat pomocí tyčinky pod přístroji.

Přístrojům dominují klasické ciferníky se sportovně hlubokými tubusy. Mezi nimi se testované verzi GLX nacházel velký barevný displej s krásnou grafikou a spoustou zajímavých údajů z palubního počítače (na fotce vidíte některé možnosti zobrazení). Kromě klasických informací týkajících se spotřeby nebo průměrné rychlosti nechyběly ani přetížení, využití točivého momentu a výkonu, intenzita brzdění a akcelerace nebo tok energie v hybridním systému. 

Elegantně vyvedený středový sloupek zdobila v testované verzi doteková obrazovka s čirým sklem, pěknou grafikou a praktickým rozdělením do jednotlivých částí.

Při testech v Jižní Francii nás ale zlobila navigace, která vůz ne vždy viděla na té správné silnici a jednou se dokonce během jízdy sama úplně zrestartovala.

Testované auto bylo vybaveno řadou elektronických pomocníků.

Červeným blikáním a hlasitým varováním mě několikrát možná až zbytečně přecitlivěle varoval systém, který má zabránit srážce s vozidlem vpředu. K samočinnému brzdění naštěstí nikdy nedošlo.

Swift může být vybaven i adaptivním tempomatem udržujícím nejen řidičem nastavenou rychlost, ale také vzdálenost od nejbližšího vozidla. Ten jsme ale otestovat nestihli.

Zato jsme zjistili dostatek odkládacích míst na věci jako jsou mobil, peněženka nebo sluneční brýle.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Suzuki Swift se mezigeneračně o centimetr zkrátilo na 3,84 m, takže patří mezi nejkratší auta v kategorii malých hatchbacků. 

Je až neuvěřitelné, že se konstruktérům přesto podařilo výrazně navýšit podélnou prostornost v kabině a tudíž místo na nohy pro přední i zadní cestující. Zatímco dříve patřil v tomto ukazateli Swift mezi outsidery, nyní se řadí v rámci malých hatchbacků k nejlepším.

Naší metodikou měření jsme zjistili stejně místa nad hlavou ve druhé řadě jako u předchůdce, takže nedostatek. Skutečně, když si opřete hlavu do opěrky a napřímíte si, i člověk s výškou 174 cm už se dotýká hlavou stropu. Jenže stačilo dát hlavu trochu dopředu a pod střechu Swifta se vešel i kolega Martin měřící 191 cm. Do malého auta by se celkem komfortně vešli i čtyři cestující s výškou kolem 185 cm.

Swift se totiž o čtyři centimetry rozšířil a přesně tolik místa přibylo podle našich měření i pasažérům na předních sedadlech. V tomto parametru se tak nový Swift dostal do lepšího průměru, zatímco předchůdce patřil k nejhorším. Totéž platí i na zadních sedadlech, takže cestování v pěti už není takové sci-fi jako u staršího Swiftu.

Zavazadlový prostor se podle údajů výrobce zvětšil o značných 54 litrů. Naše měření potvrdila výrazný nárůst délky kufru v úrovní podlahy, což je vzhledem ke zkrácení karoserie a podstatnému vylepšení místa na nohy v kabině téměř nadpřirozený výsledek.

Celkově udávaný objem kufru 265 litrů sice zůstává při porovnání s tím, co udávají ostatní, velmi podprůměrný, ale protože Swift nezaostává v žádném z měřitelných parametrů, je vidět, že Suzuki udává objem poctivě a nepřičítá litry schované někde pod podlahou. Zkrátka nedá se říct, že by už šlo o jeho slabinu. Postrádal jsem ale nějaké zákoutí pro zadržení menších předmětů. Nechybí alespoň háček na nákupní tašky.

Zavazadlový prostor se dá klasicky rozšířit sklápěním opěradel zadních sedadel dělených na dva nestejně velké díly. Po jejich sklopení zůstává mezi nimi a níže položenou podlahou kufru docela vysoký schod.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Novinka už na rozdíl od předchůdce nenabízí v souladu s posledními trendy mezi malými auty naftový motor. Zato mezi benzinovými je na výběr ze dvou, a každý ještě může být spojen s malým hybridním s…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus