ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test čtvrté generace Suzuki Swift
12. prosince 2019

Čtvrtá generace Suzuki Swift se opět o kousek posunula od laciného auta ke stylovce.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Novinka už na rozdíl od předchůdce nenabízí v souladu s posledními trendy mezi malými auty naftový motor.

Z benzínových je momentálně k dispozici pouze jeden, který se pojí s malým hybridním systémem. Mírně snižuje spotřebu.

I díky tomuto elektrifikovanému pohonu je čtvrtá generace Suzuki Swift výrazně úspornější než ta třetí. Dalším faktorem vylepšujícím konzumaci paliva je až o 120 kg nižší hmotnost.

V roce 2019 se Suzuki Swift prodává jen se čtyřválcovou dvanáctistovkou bez turba, jejíž výkon sice v porovnání s předchůdcem mírně klesl (o 3 kW na nejvyšších 66 kW), ale díky úbytku váhy se i tak chlubí lepší dynamikou (z 0 na 100 km/h zrychluje za 11,9 s) a zejména nižší spotřebou (4,3 l bez hybridu, pouhé čtyři litry s ním). Motor se tedy pyšní solidní dynamikou a vynikající spotřebou. K dostání je tato pohonná jednotka výhradně s 5stupňovou manuální převodovkou.

reklama

1.2 DualJet MHEV

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 DualJet MHEV 4x4

Mild hybridní systém snížil spotřebu a zlepšil zrychlení v nízkých otáčkách, to jsou dvě důležité výhody vozů Suzuki s tímto pohonem.  

Atmosférická benzínová motorizace 1.2 DualJet je vybavena malým akumulátorem, který uchovává rekuperovanou energii (např. při brzdění), a tu poté využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Vůz neumí jet pouze na elektřinu. Tento motor májí již ostatní modely této japonské značky. Při samotné jízdě za volantem elektrifikovaného Swiftu jsem vlastně vůbec nezaznamenal chod ani pomoc elektřiny.

Na přístrojovém štítu před řidičem si lze nastavit zobrazení toku energie a sledovat, zda řidič právě energrii rekuperuje, nebo ji využívá. Motor má vcelku průměrný výkon 66 kW, u čtyřkolky, která je velmi lehká, je dostačující, u Swiftu 4x4 je občas ve stoupáních cítit, že malý agregát se musí trochu ohánět. Ale působí, že vytáčení mu ani moc nevadí. Je však potřeba si zvyknout na horší odhlučnění motoru ve vyšších otáčkách i na dálnici při 130 km/h. Na druhou stranu žádné malé auto na tom není o moc lépe.

Elektrické zařízení má výkon 2,3 kW a dosahuje točivého momentu až 50 Nm. Kompaktní akumulátor pracuje se stejným napětím 12V jako zbytek elektroinstalace ve voze. Má kapacitu 3Ah a nachází se pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a v místě, kde neomezuje vnitřní prostor. 

Prověřili jsme Suzuki Swift v malém testu spotřeby a tady jsou výsledky.

Město: 5,7 l/100 km výrobce udává 4,8 l/100 km

Mimo město: 3,5 l/100 km výrobce udává 4,3 l/100 km

Dálnice při 130 km/h: vůz při této rychlosti točí šílených 3500 otáček za minutu a zkonzumuje 7,2 l/100 km (takové měření výrobce neprovádí)

Řazení

Samozřejmé, krátké, sportovní a přitom kultivované a na rozdíl od předchůdce poměrně tiché.

Drobné boční vůle v chodu páky přispívaly k pocitu dobré vymezenosti jednotlivých drah pětistupňové manuální převodovky.

 

Řízení

Agilní, sportovně laděné. Sice není úplně stoprocentně plynulé, při výraznějším otočení volantu mi připadal trochu jako na gumě, ale při jízdě v zatáčkách to přispívalo k zábavnosti.

Podvozek

Jezdili jsme s verzí na šestnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 185/55 R16 (základ tvoří patnáctky). I na kvalitních silnicích nám připadal podvozek docela tvrdý. Jako by se trochu vrátil k odkazům starších swiftů. Hlavně vysoké zpomalovací prahy jsme vnímali opravdu intenzivně, ale cítil a slyšel jsem i průjezd přes kanály.

Na druhou stranu podvozek, jak bývá u Suzuki Swift tradicí, umožňuje i příjemně sportovní a mrštné svezení v zatáčkách. Díky nízké hmotnosti působí swiftík v zatáčce velmi "lehkonohým" dojmem.

Když ale byly uprostřed zatáčky nerovnosti, měl podvozek tendenci k uskočení.

Zato na dálnici mi připadal příjemně dospělý.

Suzuki Swift se kromě testované verze s pohonem přední nápravy nabízí i v provedení 4x4. Funguje skvěle, jen nechápu důvod, proč by malý městský hatchback měl mít pohon všech kol. S nízkou světlou výškou zvládne opravdu jen minimální terén v podobě lesních nebo polních cest. Největšího využití najde Swift 4x4 na sněhu, kde s ním musí být velká zábava.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus