ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Suzuki Swift 5dv.
26. listopadu 2010

Nové Suzuki Swift je mnohem méně než jeho předchůdce levné auto pro důchodce a mnohem více bezpečná stylovka pro mladší ročníky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Nové Suzuki Swift je mnohem méně než jeho předchůdce levné auto pro důchodce a mnohem více bezpečná stylovka pro mladší ročníky.

Zamířilo výš než předchůdce, a to i výbavou. Již v základním provedení nabízí ve standardu sedm airbagů (!), stabilizační systém a patnáctipalcová kola, od roku 2014 i klimatizaci a spoustu dalších prvků.

Nevýhodu nového Swiftu zpočátku představovaly vyšší cenovky, což se ale s přibývajícími roky na trhu a slevami změnilo. Aktuálně patří poměrem ceny a výbavy k nejvýhodnějším.

Komfort podvozku se mezi konkurenty posunul ve srovnání s předchozí generací z úplného chvostu mezi běžný standard. Auto dospělo, získalo punc solidnosti a kvality, těžko teď může vzbuzovat dojem levné plechovky.

Špičkový benzinový motor 1.2 VVT se chlubí nízkou spotřebou. Dynamikou přitom patří k solidnímu průměru.

Kromě pohonu předních kol nabízí Swift i "čtyřkolku". O jejích testech na sněhu se můžete dočíst zde. Zkoušky nabroušené verze Sport na okruhu pro změnu popisujeme zde. Vedeme ji jako samostatný model.

Největšími slabinami Suzuki Swift jsou podprůměrná nabídka prostoru v kabině a velmi malý kufr. Nevýhody vyplývají i z toho, že Swift patří mezi nejmenší auta velikosti Fabie. Spíš než na prostornost sází na jízdní zážitky.

Jak už to u aut japonských značek bývá, neexistuje možnost výbavy za příplatek. K dispozici je ale docela široká nabídka originálního příslušenství.

Nové Suzuki Swift se vyrábí v Japonsku i v evropské továrně nedaleko maďarské Ostřihomi, odkud pochází dodávky do Česka.

Prodej aktuální generace Suzuki Swift odstartoval v říjnu 2010. V roce 2013 prošla drobnou modernizací, kterou už jsem v testu zohlednil.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Málokdy se stane, aby nová generace přebrala vzhled té minulé s takovou důsledností. Svědčí to o atraktivitě předchozího modelu.

Design Swiftu, to není panenka Barbie nebo ocucaný bonbón. Místo prvoplánové líbivosti jde o auto s dynamickou vizáží. Dříve tolik originální prvek v podobě hodně rovné střechy a sloupky s černým lakováním se na českých silnicích po uvedení druhé generace Fabie stal velmi frekventovaným, samotný Swift ale originalitu neztratil.

Vnitřek auta na mne zapůsobil kvalitněji než u minulé generace, i když je tvořen výhradně z tvrdých plastů. Design přístrojové desky preferuje funkčnost, jednoduchost a sportovnost, ale nedá se říct, že by byl nějak strohý.

Moc se mi líbil vzhled klíčku z nejvyšší výbavy GLX.

  Vlevo vidíte, jak vypadá řadicí páka v autě, s nímž svého času jezdila Miss ČR. Vpravo její běžná podoba (té páky :-)). Levá páka patří mezi prvky z originálního příslušenství, kde se dá najít spousta doplňků, kterými lze Swifta vyšperkovat.

A když už jsme u toho, tak vám to missí auto ukážu celé i s holkama (jestli jste to doteď nevěděli, tak kliknutím na každou fotku obrázek většíte). I tam je vidět řada doplňků z originálního příslušenství (na autě :-)) Mě to v něm taky moc slušelo, hoši z okolních aut se otáčeli... :-)

Ale dost bylo srandy. Připomínkou z minulého swiftu je kovový zvuk zabouchnutí dveří, i když výrazně tlumenější. Obrovský pokrok zaznamenal chod tlačítek - pryč je hlasité cvakání, vše běží tiše jako v luxusním voze.

Modernizace v roce 2013 se nejvíce pozná na nejvyšší verzi GLX, která dostala pásek LEDek pro denní svícení. Tahle parádička se později objevila i na mnohem dostupnější limitované verzi Style a od roku 2014 i v základní verzi pro pětidveřovou karoserii GL/AC. Měnily se také potahy nebo některé barvy karoserie.

reklama
Řidičova zóna
Útulná a přívětivá. Místa v loktech sice Swift nabízí jen o centimetr víc než největší užovka mezi malými auty Fabia, ale pocitem stísněnosti jsem netrpěl. Nejen proto, že jsem měl spoustu vzduchu…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus