ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test čtvrté generace Suzuki Swift
23. března 2017

Čtvrtá generace Suzuki Swift se opět o kousek posunula od laciného auta ke stylovce.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Čtvrtá generace Suzuki Swift se opět o kousek posunula od laciného auta ke stylovce.

Konstruktérům se podařilo odstranit dvě největší slabiny předchozí generace, tedy velikost zavazadlového prostoru a místo na nohy v kabině. A to i přesto, že se auto mezigeneračně o centimetr zkrátilo a patří k nejmenším hatchbackům velikosti Škody Fabia. Zatímco objem kufru zůstává lehce pod průměrem, místem na nohy se malý swiftík dokonce vyšvihl na špičku!

Jako největší slabinu jsem tak při prvních testech ve Francii vnímal tvrdost podvozku, za což ale možná mohla i šestnáctipalcová kola nejvyšší specifikace GLX.

Díky mezigeneračnímu snížení hmotnosti až o 120 kg se Suzuki Swift s váhou od 840 kg stalo v době uvedení na trh nejlehčím malým hatchbackem. Z toho vyplývá i nízká spotřeba a slušná dynamika obou benzinových motorů stejně jako lehkost auta v zatáčkách.

Suzuki Swift čtvrté generace už se vyrábí výhradně v pětidveřovém provedení. Třídveřová verze skončila s předchůdcem.

Litrový tříválec s turbem i čtyřválec bez turba mohou být spojeny s malým hybridním systémem, který dále snižuje spotřebu, ale auto neutáhne samostatně bez motoru klasického.

Kromě pohonu předních kol nabízí Swift i "čtyřkolku".

Suzuki Swift čtvrté generace přijelo do Evropy na jaře roku 2017. Tento test vznikl ještě dříve, než začal prodej v Česku (předběžně květen 2017).

Výroba Suzuki Swift se vrátila výhradně do Japonska, auto už se nedělá na rozdíl od předchůdce v maďarské Ostřihomi.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Jak už bylo řečeno v úvodu, Swift udělal další krůček na cestě od laciného auta ke stylovce.

I když se design zejména přídě změnil proti předchozí generace poměrně dost, zůstávají Swiftu některé typické rysy od předchůdců jako například výrazně ubývající míra prosklení směrem k zádi auta, rovná střecha s možností volby jiné barvy než u zbytku karoserie nebo černě lakované sloupky.

Na "tlamu" na přídi hodně připomínající končící generaci Fordu Fiesta jsem si musel dost zvykat a moc se mi k Swiftu nehodí.

To zadní část s nepřiznanými klikami a výrazně širším spodkem se mi zamlouvá mnohem víc.

Přední světlomety mohou mít LED techniku.

Diody pomáhají i se světelným podpisem v zadní části auta.

Přístrojová deska sice zůstává stvořena výhradně z tvrdých plastů, ale jde s dobou a v době uvedení auta na trh v roce 2017 na mě působila moderním dojmem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Připadala mi vzdušnější než dříve. Dost místa jsem měl nejen nad hlavou, jak bývalo zvykem i u předchůdce, ale zlepšila se i nabídka prostoru v loktech. I když jsem měl pocit, že sedím docela níz…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus