ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test čtvrté generace Suzuki Swift
12. prosince 2019

Čtvrtá generace Suzuki Swift se opět o kousek posunula od laciného auta ke stylovce.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Čtvrtá generace Suzuki Swift se opět o kousek posunula od laciného auta ke stylovce.

Konstruktérům se podařilo odstranit dvě největší slabiny předchozí generace, tedy velikost zavazadlového prostoru a místo na nohy v kabině. A to i přesto, že se auto mezigeneračně o centimetr zkrátilo a patří k nejmenším hatchbackům velikosti Škody Fabia. Zatímco objem kufru zůstává lehce pod průměrem, místem na nohy se malý Swiftík dokonce vyšvihl na špičku!

Díky mezigeneračnímu snížení hmotnosti až o 120 kg se Suzuki Swift s váhou od 840 kg stalo jedním z nejlehčích malých hatchbacků. Z toho vyplývá i nízká spotřeba a slušná dynamika motoru stejně jako lehkost auta v zatáčkách.

Suzuki Swift čtvrté generace už se vyrábí výhradně v pětidveřovém provedení. Třídveřová verze skončila s předchůdcem.

Čtyřválec bez turba se výhradně pojí s malým hybridním systémem, který dále snižuje spotřebu, ale auto neutáhne samostatně bez motoru klasického.

Kromě pohonu předních kol nabízí Swift i "čtyřkolku".

Výroba Suzuki Swift se vrátila výhradně do Japonska, auto už se nedělá na rozdíl od předchůdce v maďarské Ostřihomi.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Jak už bylo řečeno v úvodu, Swift udělal další krůček na cestě od laciného auta ke stylovce.

I když se design zejména přídě změnil proti předchozí generaci poměrně dost, zůstávají Swiftu některé typické rysy od předchůdců jako například výrazně ubývající míra prosklení směrem k zádi auta, rovná střecha s možností volby jiné barvy než u zbytku karoserie nebo černě lakované sloupky.

Na "tlamu" na přídi hodně připomínající končící generaci Fordu Fiesta jsem si musel dost zvykat a moc se mi k Swiftu nehodí.

To zadní část s nepřiznanými klikami a výrazně širším spodkem se mi zamlouvá mnohem víc.

Přední světlomety mohou mít LED techniku.

Diody pomáhají i se světelným podpisem v zadní části auta.

Přístrojová deska je skoro celá pokrytá tvrdými plasty, ale překvapivě se mi nedostávalo laciného dojmu. Naopak mě její styl velmi bavil a líbil se mi.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Připadala mi vzdušnější než dříve. Dost místa jsem měl nejen nad hlavou, jak bývalo zvykem i u předchůdce, ale zlepšila se i nabídka prostoru v loktech. I když jsem měl pocit, že sedím docela níz…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus