ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Suzuki Splash
11. září 2012

Autíčko na pomezí malých hatchbacků velikosti Škody Fabia a minivozů, které však dokáže v některých parametrech sloužit stejně dobře jako mnohem větší vozy – to je Suzuki Splash, v překladu z angličtiny třeba Žbluňk.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Autíčko na pomezí malých hatchbacků velikosti Škody Fabia a minivozů, které však dokáže v některých parametrech sloužit stejně dobře jako mnohem větší vozy – to je Suzuki Splash, v překladu z angličtiny třeba Žbluňk.

Líbí se mi nejen vzhledově, ale také tím, že se poctivě snaží naplnit ideu pětimístného auta – i když mu to trochu hatí malá šířka a podélná prostornost. Přesto o něm mohou uvažovat i rodiny, které necestují na dlouhé vzdálenosti a nepřevážejí větší náklady. Hlavními potenciálními zákazníky ale budou důchodci a ženy. Splash mi připadá jako ideální druhé auto do rodiny pro manželku, která se stará o děti. Nebo pro starší pár občas hlídající vnoučata.

Auto je společným dílem značek Suzuki a Opel, s bleskem ve znaku se jmenuje Agila. Ta se ale v roce 2010 přestala na českém trhu prodávat a uvolnila Splashi místo. Dvojčata se vyrábějí se v maďarské Ostřihomi (Esztergom).

Splash přijel na český trh v roce 2008, v roce 2012 prošel modernizací vzhledu.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace v roce 2012 přinesla Splashi výraznější příď ve stylu manažerského vozu Kizashi. Implantace přídí velkých aut na prcky je v poslední době v módě. Předchozí kukuč se podle mne ke Splashi hodil víc, ale nový design mi připadá o dost výraznější.

Posuďte sami. Na levé fotce najdete Splashe před modernizací, na druhé po ní. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Aktuální provedení je proti starému znevýhodněné tím, že se jedná o základní výbavu GA/AC s černými zrcátky, kdežto bílé starší auto bylo ve druhé výbavě GL. Na druhou stranu je vidět, že ani "sociální" provedení vůbec nevypadá zle.

Variace na téma „Kterak nemusí vysoké krabicoidní auto vypadat jako vysoká krabice“ se designerům Splashe opravdu podařila. Roztomilé obliny, zajímavé křivky, rozměrné světlomety výrazných tvarů – to všechno působí hezky na pohled.

Přístrojová deska se hodně podobá ostatním vozům Suzuki. V základním provedení vypadá na rozdíl od karoserie dost chudě, převládají tvrdé a nepříliš vzhledné plasty. Před modernizací jsem ale testoval druhý stupeň GL se stříbrnými dekory, otáčkoměrem, vestavěnou audiosoustavou, tlačítky na koženém volantu a dalšími prvky, které palubku obohacují. Konstatoval jsem, že v tomto provedení vypadá moderně a šmrncovně, nechybí ji ani sportovní nádech.

Alespoň fotku otáčkoměru vám z provedení před modernizací ukážu. Jeho přilepení na palubku mi totiž připadá fakt roztomilé.

Dveře i schránka před spolujezdcem se zavíraly docela tlumeně, z auta na mne dýchala vzhledem k nízké ceně slušná kvalita. Snad jen kulisa řazení by mohla být tišší.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Přehledná a prostorná. Přední sedadla jsou na kratičké auto docela rozměrná. Hlavně šířka sedáku vyhoví i pozadí dobře živené afroameričanky středního věku. Štvalo mě ale seřizování sklonu opěr…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus