ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Suzuki S-Cross
18. listopadu 2016

Suzuki S-Cross je zástupce menších pětimístných SUV, které jsou vyhledávanými vozy především u starší klientely, nejčastěji manželských párů, které už žijí sami. Často si taková auta pořizují i ženy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Přístrojová deska má jednoduché členění, řidič se tu zabydlí během prvních pár kilometrů. Tvrdších materiálů tu je víc, ale vše působí odolně.

Řidič sedí skutečně vysoko, což se ale líbí jak ženám, tak starším řidičům. Výhled je perfektní. 

Sedadla však patří spíše mezi slabší stránky vozu. Absolutně nepodpírají tělo a sedáky jsou poměrně krátké. Drobnějsím postavám to nevadí, ale muž či ženaběžného vzrůstu se v nich necící ideálně. 

Přístoje v kapličce jsou přehledné, nelíbí se mi ale zastaralejší způsob přepínání palubního počítatče kolíčkem.

Nechápu, že se přepínání palubního počítače nemůže odehrávat tlačítky na volantu, kterými je jinak kormidlo poseté od druhé výbavy Comfort. Dají se jimi obsluhovat audiosoustava, telefon spárovaný přes bluetooth handsfree (standard nejvyšší výbavy Elegance) nebo tempomat s omezovačem rychlosti (od výbavy Comfort). Tlačítka mají dostatečnou velikost a velmi příjemný chod. Fotografie patří vozu před faceliftem, v tomto směru se však během modernizace nic nezměnilo.

 Menší a sympaticky vyhlížející volant se dá seřizovat ve dvou osách. Jeho kožená verze se dobře drží, mohla by mít ale o něco tlustší věnec nebo aspoň zesílení v místech úchopu.

Zásadní změnou je však moderní dotykový displej velikosti 7 palců. Multimédia se dobře ovládají.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Suzuki S-Cross je docela prostorný vůz. Místa nad hlavou je v obou řadých nadbytek, z hlediska podélné prostornosti jsme naměřili nadprůměr.

Vzadu na krajích se sedí skoro stejně pohodlně jako na předních sedadlech. Opěradla ve druhé řadě se dají nastavit ve dvou polohách sklonu - běžné vzpřímené a pro mě příjemnější ležatější. Prostřední místo mohou využívat pouze děti. Ani pro menší pasažéry ale není sezení uprostřed druhé řady žádný med, zvlášť opěradlo je dost tvrdé. Takže ani tolik nevadí podprůměrná šířka v loktech, protože tady se bude většinou cestovat maximálně ve čtyřech.

Opěradla lze sklápět, ale vytváří se schod, rovnou ložnou plochu S-Cross nemá. Zavazadlový prostor disponuje objemem 430 litrů, S-Cross tedy patří v rámci SUV nižší střední třídy k průměru. Podle našich měření kufr šířkou a hloubkou vyniká, délkou nevybočuje.

Líbí se nám řešení plata kufru, má totiž chytré dorážky, dobře se tedy z kufru vyndavá. V kufru jsou háčky na tašky nebo přihrádky na odložení drobností, od výbavy Comfort i zásuvka nebo osvětlení.

 
Pokračovat na další kapitolu
Motory
V době uvedění modelu Suzuki S-Cross nabízel na výběr ze dvou čtyřválců se shodným objemem 1,6 l a výkonem 88 kW. Jeden z nich konzumuje naftu a druhý benzin. Po faceliftu v létě 2016 se ale nabíd…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus