ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Suzuki S-Cross
18. listopadu 2016

Suzuki S-Cross je zástupce menších pětimístných SUV, které jsou vyhledávanými vozy především u starší klientely, nejčastěji manželských párů, které už žijí sami. Často si taková auta pořizují i ženy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

V době uvedění modelu Suzuki S-Cross nabízel na výběr ze dvou čtyřválců se shodným objemem 1,6 l a výkonem 88 kW. Jeden z nich konzumuje naftu a druhý benzin.

Po faceliftu v létě 2016 se ale nabídka motorizací zásadně změnila. Z ceníku zcela zmizela jednotka 1.6 VVT a byla nahrazena přeplňovanými motory z řadyBoosterJet. 

Základem je tříválec 1.0 BoosterJet o výkonu 82 kW. Nabízí se jak s pohonem pouze přední, tak obou náprav. V případě čtyřkolky je k dispozici pouze s pětistupňovou manuální převodovkou. Je možné ale zvolit šestistupňový automat, s litrovým motorem ale pouze jako předokolku. 

Další možností z nabídky benzinových verzí je 1.4 BoosterJet, v tu chvíli ale máte o jeden válec více (tedy dohromady čtyři). Má výkon 103 kW a šestistupňovou manuální, anebo automatickou převodovku. Pohon všech kol AllGrip je možné pořídit jak v kombinaci s automatem, tak i manuálem.

Naftový motor o objemu 1.6 litru zůstal v nabídce beze změny, dává výkon 88 kW a spotřeba uváděná výrobcem v rozmezí 4,1 až 4,6 l nafty na 100 km neměla při uvedení na trh mezi soupeři konkurenci a stále patří k absolutní špičce. Zároveň se ale řadí mezi línější.

.

reklama

1.4 BoosterJet

Tento motor nebyl dosud testován.

1.4 BoosterJet 4x4 AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.4 BoosterJet 4x4

Tento motor nebyl dosud testován.

1.4 BoosterJet AT

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Vůbec poprvé jsme zkoušeli přeplňovaný motor o objemu 1,4 litru s manuální převodovkou s šesti stupni. Zdá se nám velmi dobře odsupňovaná, dráhy jsou dlouhé tak akorát a její přesnost nijak nevybočuje z normy, na které jsou zákazníci u těchto typů aut zvyklí. Líbí se nám delší šestý stupeň, který dělá cestování po dálnici daleko komfortnější než 1.6 VVT s pětistupňovým manuálem, který se do S-Crossu nabízel před faceliftem.

Řízení

Na poměry této kategorie má docela dobré řízení, sice neoplývá zpětnou vazbou, je ale přesné. Výrazně se změní jeho tuhost, pokud zvolíte sportovnější režim. Ten je v nabídce pro modely s pohonem všech kol - řidič má na výběr mezi několika režimy, mezi nimiž je právě zmíněný sportovní.

Celkově se S-Cross ovládá velmi dobře a na řízení S-Crossu si řidič velmi rychle zvykne.

Brzdy

Brzdy mají rovnoměrný chod a odpor pedálu je naprosto v normě. Nezaznamenali jsmě žádné chování, které by vybočovalo z průměru v této kategorii.

Podvozek

Málokteré kompaktní SUV nabídne v zatáčkách tolik radosti jako Suzuki S-Cross. Hbitostí a ovladatelností připomíná spíš hatchback. Suchého asfaltu se držel i díky pomoci zadní nápravy jako přilepený. Prakticky jsem nepoznal rozdíl mezi jízdou se zapnutou a vypnutou stabilizací, protože se mi ji málokdy podařilo aktivovat. Marně jsem hledal těžkopádnost typickou pro většinu aut této kategorie.

Otočný ovladač systému AllGrip nabízí u verzí s pohonem všech kol čtyři různé režimy. Kromě automatického s pomocí zadních kol jen v případě potřeby je to sportovní se znatelně zostřenou reakcí motoru na sešlápnutí plynu a větším přídělem točivého momentu na zadní kola při rychlém razantním průjezdu zatáčkou.Dále je k dispozici jízdní mód vhodný na sníh a bláto, u něhož stabilizace dovolila na šotolině příjemně hravé náznaky smyku. V nejtěžším terénu poslouží režim Lock rozdělující točivý moment mezi obě nápravy. Po dosažení rychlosti 60 km/h se automaticky přepíná do módu Snow.

Suzuki S-Cross nepatří mezi žádné offroady už kvůli docela malé vzdálenosti podvozku od země neboli světlé výšce 17 cm. Už na rozbitější polní cestě si občas škrtnete. I zde se však příjemně projevovala hbitost auta.

Menší nerovnosti překonávala první testovaná verze s plavnou elegancí, přejetí těch větších typu propadlých kanálů v Praze ale občas doprovázely hlasité rány a rázy zejména od zadní nápravy. Pohodlí podvozku bych u tohoto auta v rámci kompaktních SUV hodnotil jako průměr.


 

 

 

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus