ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Suzuki Jimny
18. května 2013

Ideální autíčko pro myslivce, lesáky a další řidiče, kteří jsou častěji koly mimo asfalt než na něm. Jde o jeden z posledních opravdových teréňáků. Patří mezi nejdostupnější nové vozy s pohonem všech kol.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Ideální autíčko pro myslivce, lesáky a další řidiče, kteří jsou častěji koly mimo asfalt než na něm. Jde o jeden z posledních opravdových teréňáků. Patří mezi nejdostupnější nové vozy s pohonem všech kol.

Suzuki Jimny nemá na českém trhu přímou konkurenci. Jedná se o offroad kapesních rozměrů s délkou jen 3,68 m, tedy na úrovni Fiatu Panda. Čtyřmístná kabina a kufr Jimnyho uvnitř třídveřové karoserie nabízejí méně prostoru než u většiny miniaut.

Nejsilnější stránky vozu spočívají ve hbitosti a mrštnosti na rozbitých necestách. Jimny jako jedno z mála nových aut disponuje žebřinovým rámem a redukční převodovkou, dvěma zásadními prvky pro pohyb v nejdrsnějším terénu.

Naopak co nejméně by měl případný majitel používat Jimnyho na dálnicích. Jeho maximální rychlost jen lehce překračuje povolený limit v Česku - a to pouze za cenu vytočeného motoru a hrozivé spotřeby.

Suzuki Jimny se vyrábí už od roku 1970. Kolik byste za tu dobu očekávali generací? Sedm, osm? Ta současná je teprve třetí! Do Evropy přijela už v roce 1998 a poslední modernizaci dostala v modelovém roce 2015.

Ten se liší vyšším počtem výbav a drobnými úpravami v interiéru zahrnujícími modernizaci přístrojového štítu a volantu nebo nové čalounění. Jimny se vyrábí v Japonsku.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zvenčí sympatický a roztomilý, připomínající malého neohroženého samuraje.

Originál, který výrazně vyčnívá mezi všemi ostatními novými auty.

Uvnitř jeden z posledních typických zástupců staré japonské školy s převahou tvrdých šedivých plastů.

Vlevo vidíte Jimnyho testovaného v roce 2013 a vpravo v roce 2015, tedy po mírné modernizaci. Vidíte, že novinka dostala třeba mlhovky dostupné v nejvyšší výbavě Style. Novinku jsou díky tomuto top prvední i litá kola nebo zatmavená skla zadních dveří. Předchozí provedení bylo k dostání pouze v jediné výbavě odpovídající současnému prostřednímu stupni Comfort.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Na jednu stranu velmi stísněná, naměřili jsme tu suverénně nejmenší místo v loktech ze všech aut na českém trhu. Na druhou stranu ideální pro jízdu v nepřehledném terénu ve smyslu naprosto dokonaléh…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus