ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Suzuki Ignis
15. května 2017

Suzuki oživilo jméno Ignis. Tak se jmenovalo malé SUV, jehož prodej byl ukončen v roce 2008. Teď se vrací na scénu. Nový Ignis je křížencem hatchbacku a SUV podobně jako původní Ignis.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Na můj vkus se sedí velmi vysoko, instinktivně jsem chtěla sedadlo snížit, ač to nešlo. Přesto si za volant mohou sednou i basketbalisté. Hůře na tom byli spolujezdci, kteří sedí výš a blíž stropu. Vyšší postavy už by mohly mít problém vejít se pod strop vejít.

S autem se díky malému rejdu dobře manipuluje a díky malým rozměrům se s ním řidič všude vejde, ale výhled není ani přes vyšší sezení ideální. Do předoboku ho zhoršuje tlustý sloupek a na něj navazující držák zrcátka.

Do zadoboku plechový obdélník se třemi proužky.

Potěší tak, že už od druhé výbavy patří ke standardu parkovací kamera.

V nejvyšší výbavě Elegance disponuje Ignis na miniauto bohatou bezpečnostní výbavou. Před nárazem do překážek před vozem varuje soustava kamer. Na Ondřejův vkus ale byly naladěné až příliš citlivě a nadpoloviční většina varování v podobě výstražného zrudnutí displeje na přístrojích a akustického signálu byla zbytečná. Naštěstí ani jednou nedošlo k samočinnému brzdění, které v případě nutnosti následuje.

Líbí se mi, že prahy vozu nejsou masivní, takže lidé, kteří se už hůř pohybují a dělá jim problém se do auta co nejsnadněji posadit, to budou mít v Ignisu jednodušší.

Sedadla jsou mělká a bez bočního vedení. V zatáčkách proto tělu chybí opora.

Už od druhé výbavy Premium patří ke standardu vyhřívání sedaček.

Sympatický volant má už od základní verze tlačítka na ovládání audiosoustavy a telefony přes bluetooth handsfree (standard!). Na obrázku vidíte ten z nejvyšší výbavy Elegance potažený kůží a s dalšími ovladači na tempomat a omezovač rychlosti nebo palubní počítač (ten patří ke standardu každého Ignisu).

 Grafika v přístrojovém štítu je na můj vkus až moc retro.

Také panel se sedmipalcovým dotykovým displejem (standard od druhé výbavy!) by mohl být elegantnější, působí trochu jako dodatečně přimontovaný. Grafika multimédií má též rezervy stejně jako jeho odezva. Nejvyšší verze Elegance standardně obsahuje navigaci.

Panel s klimatizací, který se nachází pod dotykovou obrazovkou, také není ergonomicky dokonalý. Ondřejovi se ale líbila jeho nápaditost.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální

O prostornosti jsem se lehce zmínila v předchozích kapitolách. Ignis je na poměry 3,7 metru dlouhého a 1,66 metru širokého auta uvnitř docela velký. Naše měření a porovnání s konkurencí odhalilo zejména vynikající podélnou prostornost, tedy místo na kolena. Za sebe se vejdou i dva lidé s výškou přes 185 cm, což by mohli minivozu od Suzuki závidět i některá auta o tři třídy větší.

Horší je to ale s výškou nad hlavou. Kolega Ondřej se s jeho 174 cm výšky po napřímení už lehce dotýkal hlavou stropu. 

Ignis se v základní verzi nabízí v pětimístném uspořádání se zadní lavicí s opěradly dělenými v poměru 60:40. Tuto verzi jsme zatím nezkoušeli.

Prostřední a nejvyšší výbava jsou k dispozici s místem jen pro čtyři. Ti se však cítí velmi pohodlně. Tedy alespoň, když auto stojí, nebo jede po dokonale hladké silnici. Posadila jsem dozadu kolegu, který měří 190 cm. A co je neuvěřitelné, posadil se i sám za sebe a nohy se mu sem vešly.

Čtyřmístný Ignis má ještě jednu výhodu. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 50:50 a lze je navíc posouvat, a to ve značném rozmezí 165 mm.

Líbí se mi , že zadní sedadla lze odsunout nejen pomocí páčky pod sedákem, ale také páčkou na opěradle, takže to můžete snadno udělat, i když stojíte u kufru.

Opěradlo lze navíc polohovat. Jiná než ležatá poloha nám ale nepřipadala pohodlná. 

Posuv se hodí, protože model s pohonem všech kol má menší (mělčí a kratší) kufr než předokolka. Zatímco Ignis s pohonem předních kol a v základní verzi s pevnou zadní lavicí má objem kufru 267 litrů, čtyřkolka o 40 litrů méně. A verze s pohonem 4x4 a s posuvnými sedadly vzadu má jen 204 litrů v kufru. To je už opravdu málo.

Naopak základní objem zavazadelníku byl v době uvedení na trh mezi miniauty nejlepší a konkuroval i vozům o třídu větším. V porovnání s konkurenty potěší hlavně jeho šířka.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Nabídka motorů motorů je po uvedení na trh na jaře 2017 jednoduchá. Tvoří ji pouze atmosférický čtyřválec 1.2 DualJet o výkonu 66 kW. K dispozici j jak pro předokolku, tak i verzi s připojitelným p…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus