ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Suzuki Ignis
15. května 2017

Suzuki oživilo jméno Ignis. Tak se jmenovalo malé SUV, jehož prodej byl ukončen v roce 2008. Teď se vrací na scénu. Nový Ignis je křížencem hatchbacku a SUV podobně jako původní Ignis.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Motory, řazení, řízení, brzdy

Nabídka motorů motorů je po uvedení na trh na jaře 2017 jednoduchá. Tvoří ji pouze atmosférický čtyřválec 1.2 DualJet o výkonu 66 kW. K dispozici j jak pro předokolku, tak i verzi s připojitelným pohonem všech kol AllGrip.

Předokolka nabízí v porovnání s ostatními benzinovými miniauty průměrnou spotřebu i dynamiku.

verze v pohonem všech kol je s laboratorní spotřebou rovných pět litrů jedním z nejúspornějších 4x4 aut na českém trhu.

Motor 1.2 DualJet/66 kW má dvě verze. Bud zcela konvenční, nebo verzi SHVS, což je tzv. mild-hybrid, tedy motor s přidaným akumulátorem, který rekuperuje energii při brzdění a následně ji efektivně využívá třeba při startování. Čistě na elekřinu jet neumí. Tato verze ale nebyla na český trh uvedena a ani se s ní podle informací z jara 2017 nepočítá.

reklama

1.2 DualJet

Atmosférický čtyřválec DualJet o objemu 1,2 litru je pro Ignis velmi vhodný motor. Vyniká totiž extrémně nízkoureálnou spotřebou. S vozem jsme jezdili v kopcích okolo Říma a také po dálnici, přesto se spotřeba držela na slušné hodnotě 5,2 litru. Pokud by se s Ignisem jezdilo zejména po městě anebo okreskách rychlostmi do 100 km/h, bude spotřeba ještě nižší.

Je nenáročný, průměrně dynamický. Nedá se od něj očekávat výjimečná hbitost, zejména v nižších otáčkách působí trochu líně, ale zdání klame. S autem, které v základní výbavě váží velmi nízkých 810 kilogramů, umí slušne zahýbat. Ale ve vyšších otáčkách je poněkud uřvaný. Nejlépe se zkrátka cítí při průměrném městském tempu. 

Nádrž má objem pouze 32 litrů, ale vzhledem k úspornosti vozu se nemusíte obávat, že budete tankovat příliš často.

Motor jsme už testovali v sesterském Suzuki Baleno (více zde).

1.2 DualJet 4x4

Motor 1.2 DualJet/66 kW testoval kolega Ondřej týden na českých silnicích a i on byl příjemně překvapen nízkou reálnou spotřebou auta. Při ustálené rychlosti 90 km/h si Ignis 4x4 řekl jen o 4,3 l benzinu na 100 km, což vypadá skoro neuvěřitelně. Každopádně díky tomu není sci-fi výrobcem udávaná pětilitrová spotřeba. Dlouhodobá průměrná spotřeba na testovaném autě byla 5,2 l a to ho novináři rozhodně nešetřili. I po městě jsme jezdili se spotřebou jen kolem šesti litrů, a to jsme si neodpouštěli rychlé starty z křižovatek. Nejméně úsporný je Ignis 4x4 na dálnici, kde si řekl přibližně o 6,6 litrů benzinu. Tam se pouze třicetilitrová nádrž pro verzi 4x4 ukazuje jako nedostatečná.

Pátý, tedy nejvyšší rychlostní stupeň lze použít ve většině situacích. Ondřej ho často využíval i v městském provozu, což snižuje spotřebu. Se 1400 otáčkami si motor při 50 km/h na pětku poradil. Při rychlosti 90 km/h motor točí 2500 otáček, na dálnici při 130 km/h asi 3500 otáček. Pětka tedy není příliš krátká a hluk motoru zůstává přijatelný.

Verze s pohonem všech kol se chlubí opravdu parádním odpichem při rozjezdu z místa, ve městě Ondrovi auto celkově připadalo svižné. Naopak zrychlování na pětku třeba ze dvou tisíce otáček trvá hodně dlouho. Udržet 130 km/h na dálnici nám ale nedělalo problém ani při plném obsazení do mírnějších kopců.

Řazení

Nabídka převodovek je jednoduchá - buď můžete mít pětistupňový manuál, nebo pětistupňový automat. Ten jsme nezkoušeli, je k dispozici jen pro předokolku.

Ale manuál se k motoru hodí. Mohl by mít ostřeji vymezené dráhy, ale zase není to nic, co by se mu dalo vytknout jako slabina. Jen při řazení zpátečky je nutné opravdu důkladně prošlapovat spojku, jinak kvalt nezapadne. Celkově je ale ovládání i řazení auta blbuvzdorné a vlastně přesně takové, jak se od auta do města nebo na občasné vyjíždky za město očekává.

Řízení

Tady mě čekalo mírné zklamání. Například Swift považuji za velmi zábavné malé auto, které se dobře řídí. Nový Ignis ale tak hravý není. Volant s poměrně tenkým věncem má elektrický posilovač bez citu a hlavně bez tendence k návratu do středové polohy, což působí ttrochu nepřirozeně.

Ignis je velmi obratný, má dokonce vynikající poloměr otáčení 4,7 metru, takže v těsnějších prostorech se s ním velmi dobře manévruje, je skutečně velmi lehký, takže jen málokteré auto je tak snadné řídit. Ale chybí zábava, kterou umí poskytnout Swift.

Brzdy

Vpředu kotouče, vzadu bubny. Prostě klasika, u auta, které ani v nejtěžší specifikaci s pohonem všech kol neukáže na váze víc než lehce přes 900 kilogramů. Problémy s brzdami jsme nezaznamenali, testovací trať okolo Říma sice nebyla kdovíjak náročná, ale Ignis brzdí slušně. Jen je potřeba si zvyknout na jejich chod, zpořátku totiž pedál působí lehce houbovitě.

Podvozek

Ignis má u modelu s pohonem předních kol vzadu torzní příčku a u čtyřkolky AllGrip je vzadu tříprvková náprava. Rozdíl v jízdním projevu není výrazný, ale pocitově se mi zdála lepší předokolka. Chová se předvídatelně a jednoduše. Větší výmoly autu sice úplně nesvědčí, ale to prakticky žádnému mini, v tomto ohledu není Ignis výjimkou.

Kolega Ondřej auto zkoušel týden na českých silnicích, kde byl nekomfort na výmolech zejména pro posádku na zadních sedadlech místy až nesnesitelný. ignis podle jeho názoru rozhodně patří mezi auta s nejtvrdším podvozkem na trhu a jde o jednu z jeho největších slabin.

Na druhou stranu je to ale asi u relativně vysokého auta nutnost, pokud chceme uchovat agilní jízdní vlastnosti. A to na úzkých pneumatikách.

Suzuki se to podařilo. Autíčko se v prudkých zatáčkách naklání jen minimálně a dobře se jimi vodí. V extrému ale docela razantně zasahuje elektronika.

Auro s pohonem všech kol jsme zkoušeli i na polních cestách a světlá výška 18 cm zajistila, že jsme ani jednou neškrtli podvozkem o zem. opět platí, že největší nevýhodou je tvrdý a trochu vykopávací podvozek. Vozit na děravé polňačce cestující na zadních sedadlech je hazardem s jejich zdravím - už proto, že vzadu chybí madla na stropě a není se moc čeho držet. Řidič si ale užije slušnou zábavu.

Do tvrdšího terénu jsme se s autem nepustili, ani na něj není stavěné. Není to offroad jako třeba jeho bratr Jimny, ale SUV.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus