ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test Suzuki Ignis
2. prosince 2016

Suzuki oživilo jméno Ignis. Tak se jmenovalo malé SUV, jehož prodej byl ukončen v roce 2008. Teď se vrací na scénu. Nový Ignis je křížencem hatchbacku a SUV podobně jako původní Ignis.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Suzuki oživilo jméno Ignis. Tak se jmenovalo malé SUV, jehož prodej byl ukončen v roce 2008. Teď se vrací na scénu. Nový Ignis je křížencem hatchbacku a SUV podobně jako původní Ignis.

Pětidveřové Suzuki Ignis měří na délku 3,7 metru, takže patří do nejmenší kategorie miniaut a jeho jediným přímým konkurentem byl při uvedení na trh na jaře roku 2017 Fiat Panda. Stejně jako on dokáže i Suzuki Ignis nabídnout kromě základního pohonu přední nápravy i znak 4x4. Na jaře roku 2017 šlo o nejdostupnější nové auto s pohonem všech kol na českém trhu.

Jako největší výhody nového Suzuki Ignis v porovnání s konkurencí vidím kromě možnosti pohonu všech kol nízkou spotřebu a hbitý jízdní projev zejména ve městě. Potěší i vynikající podélná prostornost v kabině nebo možnost posouvání zadních sedadel a polohování jejich opěradel od druhé výbavy. S tímto prvkem se ale Ignis stává z pětimístného auta čtyřmístným.

Nejvíce nám vadil velmi tvrdý podvozek, který hlavně cestujícím na zadních sedadlech dává na nerovnostech pořádně zabrat.

Suzuki Ignis se na českém trhu podává od března 2017. Vyrábí se v Japonsku.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Ignis je vizuálně zajímavé auto a ve svém segmentu vyniká. Protože nechce být jen dalším minivozem, ale mini-SUV, má zvýšený podvozek se světlostí 180 mm a svalnatější vzhled s lehce vytaženými blatníky s plastovými lemy.

Nejvýraznější je na něm příď s výraznými světlomety, které spolu s přední maskou lemuje chromový rámeček. Vzhledem k tomu, že jsem na mezinárodní prezentaci jezdila jen vrcholně vybavenou verzí, nevím ještě, jak bude vypadat základní model a zda bude působit tak hodnotně jako tento Ignis naživo.

Z boku vůz rovněž působí svým tvarem netradičně, má totiž velmi lehce negativně zkosenou záď, což mu dodává šmrnc. Pomáhají tomu i černé přední sloupky. Čistá záď je však natolik nezvykle navržená, že to chce delší čas jí přijít na chuť.

Zajímavým detailem jsou tři proužky na karoserii za zadními okny. Ty odkazují na historii značky Suzuki, a to konkrétně na model Cervo SC100.

Stejný detail se opakuje také v interiéru, tyto proužky se na jednom z aut testovaných na mezinárodní prezentaci objevily i na plastu okolo středového tunelu. Na voze zkoušeném v Česku ale chyběly.

Ignis láká na styl, má například zajímavé nové laky karoserie. Patří mezi ně ostře červená, modrá, ale i zlatá. V nabídce je i dvoubarevná kombinace s černou střechou.

Kolega Ondra testoval auta v Česku. zepředu se mu hodně líbilo a zezadu velmi silně nelíbilo. Málokteré auto vyvolává tak rozdílné emoce z různých úhlů pohledu. Faktem ale je, že zvlášť lidi na vesnicích zaujalo jako málokterá z posledních novinek.

Povedené LED denní svícení patří ke standradu nejvyšší výbavy Elegance. Bez něj příď Ignisu zdaleka tak zajímavá nebude.

Hodně zvláštně působí i úzké pneumatiky na velkých kolech rozměru 175/60 R16 (od druhé výbavy Premium). Základní verze vyjíždí na velikosti pneu 175/65 R15.

Interiér vozu v nejvyšší výbavě Elegance kombinuje několik vizuálně atraktivních řešení s lacinějšími prvky, což ale u minivozů bývá obvyklé. Palubní deska má jednu hlavní vertikální linii s výdechy klimatizace. Imitace karbonu okolo větráků působí trochu lacině.

Zarazilo nás i šetření v podobě absence lakování víka kufru. 

Motorový prostor bez krytu čtyřválce vypadá poněkud neúhledně.

Nikde v interiéru ale nic nevrzalo ani nevydávalo jiné pazvuky, odhlučnění kabiny je na kategorii minivozů slušné.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Na můj vkus se sedí velmi vysoko, instinktivně jsem chtěla sedadlo snížit, ač to nešlo. Přesto si za volant mohou sednou i basketbalisté. Hůře na tom byli spolujezdci, kteří sedí výš a blíž stropu. …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus