ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test Suzuki Baleno
3. června 2016

Nový konkurent Škody Fabia přijíždí z Indie a jde už o druhý vůz značky Suzuki mezi malými hatchbacky. Baleno nabízí proti Swiftu méně emocí, tedy zejména těch vizuálních, a více praktičnosti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Nový konkurent Škody Fabia přijíždí z Indie a jde už o druhý vůz značky Suzuki mezi malými hatchbacky. Baleno nabízí proti Swiftu méně emocí, tedy zejména těch vizuálních, a více praktičnosti.

První testy jsme absolvovali v Maďarsku na uzavřeném polygonu, nikoli v běžném provozu. Kolega pak v říjnu měl možnost otestovat exemplář se základním benzinovým motorem. Při obou zkušenostech se zjistilo, že jízdní vlastnosti Suzuki Baleno v zatáčkách a kritických situacích patří mezi hatchbacky velikosti Škody Fabia k nadprůměru, a zřejmě budou lepší než u sportovněji vyhlížejícího Swiftu. Skvělé je řazení, pohodové řízení. Všechny motory Balena jsou podle papírových údajů nadprůměrně úsporné, litrový tříválec zároveň výborně odhlučněný. Potěší také rekordní objem zavazadlového prostoru, který má na svědomí hlavně obří hloubka, nebo spousta místa na nohy na zadních sedadlech.

Jako největší nedostatek Balena vidím nevýrazný design, zejména uvnitř vozu. Některé detaily působí lacině a ne zcela domyšleně, nadávali jsme hlavně při manipulaci s mezipodlahou v kufru. Nepotěší výška nákladové hrany zavazadlového prostoru nebo málo místa nad hlavou na zadních sedadlech.

Suzuki Baleno se na českém trhu začne prodávat od června 2016. Podle mě by mohlo díky své praktičnosti, nevýraznosti a jednoduchosti zaujmout zejména starší jednotlivce a páry, což jsou v Česku nejčastější kupci nových aut.

Auto tohoto jména se již do Evropy dováželo v letech 1995 až 2001 a prodávalo se nepříliš úspěšně i v Česku. V tehdejších poměrech šlo o vůz nižší střední třídy, tedy o kategorii větší než Baleno současné. Nabízelo se nejen jako hatchback, ale také sedan nebo kombík.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Baleno nezapře asijský původ. Však také jde o auto japonské značky vyráběné v Indii. Zvenčí mě to ale neuráží. Jeho design je sice nevýrazný, ale líbivý a nekomplikovaný.

Tady můžete porovnat příď balena v nejnižším ze tří stupňů výbavy (vlevo) s nejvyšším (vpravo). Bílému autu chybí chromované lišty, LED pásek denního svícení nemá integrovaný do světlometů, ale dole místo mlhovek, dostalo jednodušší masku, nelakovaná zrcátka a kliky a poklice místo ocelových kol. Nedá se ale říct, že vypadá jako úplný žebrák. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

V Česku se nejnižší stupeň výbavy stejně jako u Swifta zřejmě bude prodávat jen výjimečně a prostřední "level" už je na tom lépe. Jde o modré auto v základní sadě fotek nad touto kapitolou.

Trochu hůř jsem se s "asijským duchem" smiřoval v interiéru. Tvrdé převážně šedivé plasty a přístrojová deska s minimem nápadů naláká spíše starší zájemce o nové auto. Těm bude vyhovovat jednoduchost vozu.

I když na první pohled vypadají některé plasty nebo třeba sváry u víka kufru dost lacině, byla kabina dobře utlumená od hluku motoru, a to i tříválcového, a nezaznamenal jsem ani žádné vrzání, rezonování nebo jiné pazvuky.

reklama
Řidičova zóna
První posazení za volant Suzuki Baleno nepřineslo žádný výraznější zážitek. Možná i proto, že je kolega Leoš (na obrázku) stejně jako já spíše menšího vzrůstu, neměli jsme problém v žádném směru.…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus