ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Suzuki Grand Vitara
24. října 2011

Suzuki Grand Vitara vyčnívá mezi běžnými kompaktními SUV terénními schopnostmi. Jako jedno z mála těží ze stálého pohonu všech kol, k dispozici má i karoserii vyztuženou rámem, možnost zamknutí mezinápravového diferenciálu nebo redukční převodovku s kratšími rychlostními stupni do těžkého terénu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Suzuki Grand Vitara vyčnívá mezi běžnými kompaktními SUV terénními schopnostmi. Jako jedno z mála těží ze stálého pohonu všech kol, k dispozici má i karoserii vyztuženou rámem, možnost zamknutí mezinápravového diferenciálu nebo redukční převodovku s kratšími rychlostními stupni do těžkého terénu.

Mezi silné zbraně Grand Vitary patří také fešný design a variabilita interiéru v prostoru zadních sedadel.

Naopak za největší slabinu považuji žravý a docela hlučný naftový motor.

Grand Vitaru bych doporučil lidem, párům a rodinám, kteří si nekupují auto s pohonem všech kol jen pro parádu, ale také kvůli praktickému využití. Suzuki využijí všichni, kdo častěji jezdí mimo asfalt a na zhoršených adhezních podmínkách.

Aktuální generace Suzuki Grand Vitara se v Česku prodává od roku 2005, koncem roku 2008 prošla drobnou modernizací a koncem roku 2012 další, po níž jsme auto zatím netestovali.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Podle mne jde stále o parádní zbraň Vitary.

Vizáž karoserie se výrazně liší od většiny ostatních SUV, která vyznávají styl "ocucaný bombón". Křivky Grand Vitary také líbivost nepostrádají, přitom jsou hranatější a ostře řezanější. Zvlášť v testovaném bílém provedení mi Grand Vitara připadala fakt sexy.

Vnitřek už takovým lákadlem nebude. Převládá tady ještě stará škola v podobě japonské strohosti. Kolem sebe jsem našel převahu tmavých plastů, výhradně tvrdých a hlasitých na poklep.

Ke cti Vitary ale nutno říct, že i po třiceti tisících perných testovacích novinářských kilometrech v přístrojové desce nic neskřípalo, což považuji bezmála za zázrak.

Jedničku za kvalitu zpracování bych ale nemohl udělit kvůli povrzávajícím sedadlům.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Toužíte-li po autě, kde budete sedět výš nad zemí, pak může být Grand Vitara tou správnou volbou. I v nejnižší poloze jsem totiž se svými 174 cm výšky v pohodě viděl na kapotu. Nepřekvapí tedy an…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus