ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Suzuki Splash
10. ledna 2010

Autíčko na pomezí malých aut a minivozů, které však dokáže v některých parametrech sloužit stejně dobře jako mnohem větší vozy – to je Suzuki Splash, v překladu z angličtiny třeba Žbluňk. Líbí se mi nejen vzhledově, ale také tím, že se poctivě snaží naplnit ideu pětimístného auta – i když mu to trochu hatí malá šířka a podélná prostornost. Přesto o něm mohou uvažovat i rodiny, které necestují na dlouhé vzdálenosti a nepřevážejí větší náklady. Hlavními potenciálními zákazníky ale budou ženy. Splash mi připadá jako ideální druhé auto do rodiny pro manželku, která se stará o děti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

1.0

Motor jsem testoval ještě před úpravou na emisní normu Euro 5, která mírně změnila jeho parametry.

Litrový tříválec sice neměl takový odpich z nízkých otáček jako třeba škodovácký motor 1.2 HTP, ale líný také nebyl. Navíc mi připadalo, že na rozdíl od motoru HTP tolik neztrácel dech ve vyšších otáčkách. Ne, že by to byl nějaký extra tahoun, ale plně naložené auto dokázal i do prudších kopců udržet na pětku v devadesátikilometrové rychlosti. Také na dálnici neměl s udržením 130 km/h výraznější problémy. Moje sympatie si získal i snahou vytáčet se do nejvyšších otáček.

Líbil se mi jeho drsný, ale dobře odtlumený zvukový projev.

Tradiční vibrace tříválcových motorů se podařilo konstruktérům dobře otupit. Když jsem se na ně hodně soustředil, tak jsem je hlavně na volnoběh vycítil, ale normální řidič si ničeho nevšimne.

Zajímavé poznatky přineslo měření spotřeby. Zatímco ve městě se mi vůbec nedařilo přiblížit se k výrobcem udávaným 5,9 litru a splash konzumoval tak kolem 7,5 l, mimo město jsem neměl problém jezdit hluboko pod pět litrů. Vyzbrojen neblahými zkušenostmi ze spotřeby motoru HTP na dálnici jsem čekal podobnou hrůzu blížící se hodnotám k deseti litrům při konstantní sto třicítce, ale výsledek byl mnohem příznivější. Palubní počítač ukazoval asi 8,5 l. Jezdil jsem sto třicítkou podle údaje vlastní navigace, rychloměr přitom ukazoval už více než 140 km/h a motor točil asi 4500 otáček.

Řazení mi přineslo asi nejhorší zážitek z celého testu. Má sice příjemně krátké dráhy a s trochou umění se s ním dá jet sportovně, ale čas od času se mi v průběhu celého testu stávalo, že se místo zapadnutí požadované rychlosti ozývalo výhružné chrčení. Přesnost prostě není dominující vlastností pětistupňové manuální převodovky. Řazení také občas doprovází zadrhávání a zvukový doprovod.

Naopak řízení mi připadalo stejné jako v modelu Swift, tedy příjemně strmé a sportovní. Díky němu je svižná jízda se Splashem v zatáčkovitém terénu radostí.

1.2

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 AT

Tento motor nebyl dosud testován.

Podvozek

Překvapivě sportovní, tvrdší, ale zároveň ne úplně nepohodlný.

Vysoká stavba karoserie nijak Splashi nebrání ve svižné jízdě. Díky tvrdému podvozku se tuhá karoserie naklání méně, než bych čekal a auto si přímo říká o razantnější styl jízdy. Zadní nápravu v zatáčce sice dokáží rozhodit nerovnosti, ale suzuki se nechová záludně, takže se dá průjezd lehce korigovat volantem a plynem.

Ve vyšších rychlostech mi připadalo chování Splashe až překvapivě dospělé. Nechová se uskákaně. Tvrdé odpružení naštěstí neznamená úplnou ztrátu komfortu. Občas je sice průjezd dírou cítit i slyšet, ale nejde o nic, na co by si měla většina pasažérů stěžovat. Odhlučnění podvozku mě příjemně překvapilo, také úroveň aerodynamického hluku ve vyšších rychlostech nebyla nepříjemná. Nezaznamenal jsem ani výrazně větší citlivost auta na boční vítr.

reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus