ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Suzuki Splash
10. ledna 2010

Autíčko na pomezí malých aut a minivozů, které však dokáže v některých parametrech sloužit stejně dobře jako mnohem větší vozy – to je Suzuki Splash, v překladu z angličtiny třeba Žbluňk. Líbí se mi nejen vzhledově, ale také tím, že se poctivě snaží naplnit ideu pětimístného auta – i když mu to trochu hatí malá šířka a podélná prostornost. Přesto o něm mohou uvažovat i rodiny, které necestují na dlouhé vzdálenosti a nepřevážejí větší náklady. Hlavními potenciálními zákazníky ale budou ženy. Splash mi připadá jako ideální druhé auto do rodiny pro manželku, která se stará o děti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Autíčko na pomezí malých aut a minivozů, které však dokáže v některých parametrech sloužit stejně dobře jako mnohem větší vozy – to je Suzuki Splash, v překladu z angličtiny třeba Žbluňk. Líbí se mi nejen vzhledově, ale také tím, že se poctivě snaží naplnit ideu pětimístného auta – i když mu to trochu hatí malá šířka a podélná prostornost. Přesto o něm mohou uvažovat i rodiny, které necestují na dlouhé vzdálenosti a nepřevážejí větší náklady. Hlavními potenciálními zákazníky ale budou ženy. Splash mi připadá jako ideální druhé auto do rodiny pro manželku, která se stará o děti.

Jako největší slabinu kromě prostorových omezení vidím nepřesné řazení u testované verze s tříválcovým motorem o objemu jednoho litru.

Auto je společným dílem značek Suzuki a Opel, s bleskem ve znaku se jmenuje Agila. Ta se aloe v roce 2010 přestala na českém trhu prodávat a uvolnila Splashi místo.

Dvojčata se vyrábějí se v maďarské Ostřihomi (Esztergom).

Splash přijel na český trh v roce 2008.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Variace na téma „Kterak nemusí vysoké krabicoidní auto vypadat jako vysoká krabice“ se designerům Splashe opravdu podařila. Roztomilé obliny, zajímavé křivky, rozměrné světlomety výrazných tvarů – to všechno působí moc hezky na pohled.

Přístrojová deska se hodně podobá ostatním vozům Suzuki. I přesto, že je složená výhradně z tvrdých plastů, vypadá moderně a šmrncovně. Nechybí jí ani sportovní nádech.

Moc se mi líbí otáčkoměr přilepený v samostatném budíku na palubní desce.

Bavíme se ale o přístrojovce druhé výbavy GL, kterou jsem testoval. V základní GA jí podle ceníku chybí stříbrné dekory i roztomilý otáčkoměr, výplně dveří navíc neobsahují látku, takže celý interiér bude působit chudším dojmem.

Dveře i schránka před spolujezdcem se zavíraly docela tlumeně, z auta na mne dýchala kvalita a solidnost. Jediné, co tento dojem trochu narušuje je jízda po sypkém povrchu, třeba po škváře, kterou v zimě sypou na vozovky silničáři. Kamínky totiž v podbězích nepříjemně hlasitě chrastí.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Přehledná, prostorná, pohodlná. Až na několik nepříjemných výjimek přátelská. Přední sedadla jsou na kratičké auto až nečekaně rozměrná. Hlavně šířka sedáku vyhoví i pozadí dobře živené afroa…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus