ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Subaru Outback
8. července 2015

Velký kombík se stálým pohonem všech kol určený na první pohled nejen na asfalt, ale také do lehčího terénu. To je nové Subaru Outback, jehož filozofie ani cílová skupina potenciálních majitelů se mezigeneračně nezměnila.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velký kombík se stálým pohonem všech kol určený na první pohled nejen na asfalt, ale také do lehčího terénu. To je nové Subaru Outback, jehož filozofie ani cílová skupina potenciálních majitelů se mezigeneračně nezměnila.

Nejčastěji si budou univerzální auto pro většinu typů řidičů a jízd pořizovat muži - majitelé a uživatelé nemovitostí, k nimž zvlášť v zimě nevede úplně nejsjízdnější cesta. Poslouží i jako rodinný automobil nebo vůz pro aktivní jednotlivce a páry všech generací.

Výrazný generační posun nastal zejména z hlediska vnímání kvality pohodlí a atmosféry v interiéru. Vnitřek auta se konečně odstřihl od staroasijské lacinosti a nabízí pořádnou porci luxusu a moderny, čemuž ale odpovídá i vyšší cena.

Nejsilnější stránkou auta v porovnání s konkurenty zůstávají i nadále vynikající jízdní vlastnosti na každém povrchu.

Aktuální generace Subaru Outback se prodává od jara 2015. V modelovém roce 2017 došlo k drobným změnám.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vizáž karoserie navazuje na předchůdce, i když přitom respektuje moderní trendy. Nejde o vzhledově extra výrazné auto, ale jeho robustnost budí sympatie.

Opravdu generační změna nastala v interiéru. Přístrojová deska Outbacku konečně vystoupila ze stínu šedých, tvrdých a nevzhledných plastů typických pro starší japonská auta. U novinky v testovaném provedení s nejvyšší výbavou Sport (její přístrojovku najdete na na velké fotce hned na začátku příští kapitoly) jsem naopak obdivoval kvalitu a měkkost materiálů, jejich barevnost, ušlechtilost, vzhled, vůni, a dokonce i zajímavost. Nechybí kartáčované povrchy nebo efektní zapuštění velkého displeje do středového panelu. Šedostříbrná palubní deska druhé výbavy Comfort sice už takový "wow efekt" nevyvolala, ale pořád jde při srovnání s předchůdcem o velký pokrok.

Design interiéru nového Outbacku tak konečně nepatří k jeho slabinám, ale naopak k silným stránkám. Přístrojová deska se nemusí bát ani porovnání s takzvanými prémiovými produkty německé provenience.

Potěší i tlumený chod ovladačů a zavírání dveří nebo odhlučnění kabiny. nadšený jsem byl ze zvuku prémiové audiosoustavy HamanKardon s dvanácti reproduktory.

Měl jsem možnost i přímého porovnání s SUV Subaru Forester a Outback je na tom z hlediska kvality o třídu lépe.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Stejně jako u minulé generace si řidič za volantem i v nejnižší poloze připadá jako za volantem SUV. Vidí na kapotu a má velmi dobrý výhled všemi směry. Díky za to patří i dělenému přednímu slou…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus