ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Subaru Impreza
15. listopadu 2017

Subaru Impreza působí v nižší střední třídě jako zjevení. Nabízí jen dva benzinové motory, ale vždy s pohonem všech kol a automatem. K tomu špičkový podvozek. Nejde tak o vůz pro masy, jako spíš pro příznivce značky a japonských aut. K tomu všemu ještě přidává navrch bohatou bezpečnostní výbavu, která je standardem.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Za volantem se budete cítit velmi dobře. Kabina totiž působí vzdušně a díky správnému mixu lesklých ploch, plastů a kůže působí moderním dojmem. Japonské vozy přece nemusí mít nudné plastové prostředí.

Přímo bezprecedentní je výhled ven. Díky tenkým a hlavně dobře umístěným sloupkům, jenž připomínají spíš rodinné MPV než hatchback, nikdy nic v zatáčce nepřehlédnete. Budete se cítit ve větším kontaktu s okolím.

Výhled šikmo vzad také patří mezi silné stránky Subaru.

Volant má tlustý a tak akorát velký věnec, ruce se do něj pohodlně zaboří, jako by to bylo nejnovější BMW. Hned chytnete sportovní slinu.

Je tu ovšem hodně tlačítek. Na levém rameni se ovládají multimédia...

... na pravém to je adaptivní tempomat a asistent pro jízdu v pruzích.

Dole pod levý ramenem pak jsou jetě tři tlačítka pro listování palubním počítačem.

Řidič má k dispozici jednoduchý, ale o to přehlednější přístrojový štít s otáčkměrem vlevo. Uprostřed trůní barevný displej palubního počítače.

Rychlé informace pak najdete ještě na dalším displeji, který stojí tentokrát nahoře uprostřed. Jde o teplotu, klimatizaci nebo naladěnou stanici.

Klimatizace se ale samostatně ovládá pomocí voličů za řadící pákou.

Jen kontrolu vyhřívání sedadel byste na jejím panelu hledali marně. Ta je totiž posunutá na středový tunel mezi sedadla.

Najdete tam také tlačítko pro aktivaci hill holderu.

Některé další funkce se pak zase ovládají tlačítky vlevo dole pod volantem.

Barevný displej zábavního systému je lesklý, takže bude sbírat otisky a prach. Je ale dobře čitelný a má slušnou grafiku. Samozřejmostí je připojení chytrých telefonů.

Nejzajímavější elektronikou na palubě je systém EyeSight, který dostane každá Impreza v základu. Ke kontrole okolí využívá tuto dvojici kamer umístěnou na vrchu čelního skla. Díky ní funguje adaptivní tempomat, systém pro jízdu v pruzích, sada bezpečnostních funkcí a nebo unikátní pomocník, který vás pípnutím upozorní, že auto před vámi se už rozjelo (pokud nereagujete rychle).

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Kabinu jsme zatím neměřili, čistě pocitově je ale prostorná. Na předních sedadlech nemají problém ani vyloženě vysoké postavy (jezdil jsem s kolegou, který měří dva metry a stropu se hlavou rozhodně nedotýkal). Vzadu je už prostor pod stropem o něco nižší, ale před koleny jde o snesitelný dostatek centimetrů.

Subaru udává jen kompletní kapacitu kufru 1310 litrů, počkáme si tedy ještě na měření.

Pod podlahou je prostor na drobnosti.

Zadní sedadla je nutné sklápět jen pomocí těchto kolíčků na vrchní části opěradla. Poté se vytvoří lehce zkosená plocha se schodem, který zakryje kobereček.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Subaru nenabízí příliš velký výběr. K dispozici jsou pouze dva benzinové motory o objemu 1,6 a 2,0 litru. Jde o jednotky typu boxer, které jsou pro tuto japonskou automobilku typické. Menší z nich n…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus