ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Subaru Impreza
15. listopadu 2017

Subaru Impreza působí v nižší střední třídě jako zjevení. Nabízí jen dva benzinové motory, ale vždy s pohonem všech kol a automatem. K tomu špičkový podvozek. Nejde tak o vůz pro masy, jako spíš pro příznivce značky a japonských aut. K tomu všemu ještě přidává navrch bohatou bezpečnostní výbavu, která je standardem.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Subaru nenabízí příliš velký výběr. K dispozici jsou pouze dva benzinové motory o objemu 1,6 a 2,0 litru. Jde o jednotky typu boxer, které jsou pro tuto japonskou automobilku typické. Menší z nich nabízí výkon 84 kW, větší 115 kW. Vždy se pojí s pohonem všech kol a automatickou bezstupňovou převodovkou. Nafta se pro budoucnost neplánuje, zřejmě se ale objeví hybridní model.

reklama

1.6i CVT AWD

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6i+ CVT AWD

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6i CVT AWD ES

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Bezstupňovou převodovku jsme vyzkoušeli s oběma motory. Sice je ideální pro tichou klidnou jízdu, protože jednotky nechává v nízkých otáčkách, ale při prudké akceleraci se u slabšího motoru dočkáte jen zbytečného jekotu, který dynamiku nikterak nezlepšuje. Chybí možnost manuálního řazení virtuálních stupňů. U dvoulitru je tomu ale jinak. Zde je přednastaveno sedm stupňů, které je možno volit nejen pohybem páky, ale i páčkami pod volantem. I v automatickém režimu pak motor zní lépe. Škoda, že v nabídce není manuál.

Řízení

Řízení patří k tomu nejlepšímu, co můžete v této kategorii dostat. Je velmi strmé, takže se bude hodit do zatáčkovitých úseků, kde není potřeba tak často přehmatávat. Posilovač není zbytečně horlivý, naopak, volant je v rukách trochu tužší. Tohle se Subaru bezesporu povedlo!

Podvozek

Podvozek Subaru Impreza patří bezesporu k těm nejlepším ve třídě. Je to dáno novou platformou, která je výrazně tužší než její předchůdce. Dvojité lichoběžníkové zavěšení na zadní nápravě se stará o dospělé a zcela jisté chování prakticky bez ohledu na to, po jakém povrchu auto právě jede. Stabilní a dobře kontrolovatelnou jízdu podporují ještě dobře fungující tlumiče. Ty nejsou oproti moderním trendům nikterak nastavitelné, nicméně inženýři Subaru dobře vědí, tak na to a tak není potřeba nic upravovat.

Impreza je v nižší střední třídě také výjimkou tím, že nabízí auto pouze s pohonem všech kol. Jde o známý systém Symmetrical AWD. Ten je ve spojení s převodovkou Lineatronic vybaven aktivním rozdělováním točivého momentu (Active Torque Split AWD). To ve standardním režimu posílá 60 procent síly na přední kola a 40 procent na zadní. V případě potřeby se poměr může posupně proměnit na 50:50. Akci pohonu všech kol je cítit v zatáčkách v manuální režimu (pouze pro dvoulitr), kdy se auto snadno vodí plynem.

Podvozek jako takový ale není tvrdý. Naopak, přišel nám měkčí a komfortnější, což oceníte na českých silnicích a v městském provozu.

Během prezentace se kolegové rozdělili na dva tábory – jedni chválili podvozek, druzí říkali, že je tradičně spíš hlučnější. My jsme se po svezení na silnicích a dálnicích se střídavou kvalitou asfaltu přiklonili spíš na stranu druhé skupiny. Jakkoliv je auto slušně odhlučněné, valivý zvuk od pneumatik a šustění kamínků v podbězích je stále velmi patrné. Na dálnici je potřeba při konverzaci zvýšit hlas. Hodnocení tedy je: na japonské vozy slušné odhlučnění, evropská auta jsou ale pořád dál.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus