ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Subaru Impreza
15. listopadu 2017

Subaru Impreza působí v nižší střední třídě jako zjevení. Nabízí jen dva benzinové motory, ale vždy s pohonem všech kol a automatem. K tomu špičkový podvozek. Nejde tak o vůz pro masy, jako spíš pro příznivce značky a japonských aut. K tomu všemu ještě přidává navrch bohatou bezpečnostní výbavu, která je standardem.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Subaru Impreza působí v nižší střední třídě jako zjevení. Nabízí jen dva benzinové motory, ale vždy s pohonem všech kol a automatem. K tomu špičkový podvozek. Nejde tak o vůz pro masy, jako spíš pro příznivce značky a japonských aut. K tomu všemu ještě přidává navrch bohatou bezpečnostní výbavu, která je standardem.

Subaru Impreza stojí na nové platformě, velikostně se ale měnilo jen v rámci několika centimetrů. Nové stavba vozu ale slibuje tužší šasi a skvělé chování na silnici. Trochu nezvyklá je jednoduchá nabídka motorů, která zahrnuje jen benzinovou jedna-šestku a dvoulitr. První zmiňovaný je navíc oproti konkurenci slabý.

Za volantem Subaru Impreza zřejmě nejčastěji uvidíme starší páry nebo jen muže, kteří byli věrní japonské automobilce už delší dobu. Bytelnost vozu a bezpečnostní systém EyeSight v základu ocení ale i rodiny s jedním potomkem, pro které by mohla být tato velikost vozu ideální.

Se Subaru Impreza jsme jezdili na mezinárodní prezentaci na Mallorce, kde jsme vyzkoušeli oba jeho motory. Ceník v době psaní tohoto testu (14. listopad 2017) nebyl ještě zveřejněný.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Impreza vstupila do už páté generace, nyní stojí na globální platformě, kterou Subaru použije pro všechny trhy na světě a i pro další model, crossover XV. Velikostně auto lehce narostlo. Nyní měří na délku 4460 mm, což je o 45 mm víc než dřív. Je také o něco širší a vyšší. Vzhledově pak silně připomíná středně velký model Levorg.

Na Levorg auto odkazuje tvarově, zejména pak přídí.

Světlomety obklopují LED pro denní svícení, které se svým tvarem bumerangu trochu podobají těm použitým u Opelu Astra.

Na logo v masce chladiče navazují přes plastové „zarážky“ dvě lesklé lišty.

Záď je překvapivě hodně prosklená, což na voze vypadá dobře. Povedly se i tvary brzdových světel, která vyčnívají do prostoru.

Uvnitř pak najdete poměrně jednoduchou palubní desku v japonském stylu. V testovaném provedení ale plasty nahradil potah z umělé kůže. Solidní zpracování je patrné na první pohled.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se budete cítit velmi dobře. Kabina totiž působí vzdušně a díky správnému mixu lesklých ploch, plastů a kůže působí moderním dojmem. Japonské vozy přece nemusí mít nudné plastové prostře…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus