ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Subaru Forester
4. července 2016

Čtvrtá generace Subaru Forester se z křížence kombíku a terénního auta definitivně stala čistokrevným SUV - tedy praktickým rodinným autem s důrazem nejen na příjemné řízení auta, ale také na prostor a pohodlí.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Čtvrtá generace Subaru Forester se z křížence kombíku a terénního auta definitivně stala čistokrevným SUV - tedy praktickým rodinným autem s důrazem nejen na příjemné řízení auta, ale také na prostor a pohodlí.

V jednom ohledu si ale subaru udržuje osobitost. Na rozdíl od konkurence nekoupíte Forestera bez pohonu všech kol a buďte si jisti, že když se náhodou dostanete do těžšího terénu, jen těžko najdete SUV schopné se mu v těchto podmínkách vyrovnat.

Největší mezigenerační pokrok ale Forester udělal z hlediska pohodlí na běžných silnicích a zejména dálnicích. Na špičku patří v porovnání s konkurenty i z hlediska úspornosti i dynamiky některých motorů nebo velikosti kabiny.

Jako největší slabinu vidím některé parametry zavazadlového prostoru, nepříliš výrazný design (který se ale směrem k lepšímu upravoval v roce 2016) a trochu nečitelné jízdní vlastnosti při rychlých průjezdech zatáčkou.

Nové Subaru Forester se mezigeneračně protáhlo o 3,5 cm téměř na 4,6 m a patří do střední třídy vozů SUV.

Zatímco předchozí generace Forestera oslovovaly hlavně individualisty případně páry, novinka mnohem více cílí na rodiny. I nadále ale zůstane díky terénním schopnostem v hledáčku podnikatelů, pro které je pohon všech kol nezbytný - například majitelé horských chat a penzionů.

Čtvrtá generace Subaru Forester se na českém trhu prodává od března 2013 a dováží se z Japonska. V roce 2015 došlo k drobným změnám v technice a výbavě vozu, další změny přišly v roce 2016. I o nich se v recenzi dočtete.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vizáž přídě je podle mne v porovnání s předchůdcem krokem zpět. Myslím, že Forester trochu ztratil na výrazu a zajímavosti, i když samozřejmě nejde o žádnou hrůzu.

To se změnilo v roce 2016 po uvedení provedení nového modelového roku. Výrobce provedl změny, jaké jsou u jiných značek typické při faceliftu.

Automobil tedy dostal nové tvary předního nárazníku a masky chladiče.

Ve vyšších výbavách (od Comfortu výše) se montují nové hlavní světloimety takzvané BiLED a v nich je pak zabudováno denní svícení ve tvaru C.

Nové jsou také zadní sdružené svítilny. Působí teď ještě nápadněji než dříve.  

Ostatní partie připomínají minulé generace, na Evropana mohou působit trochu orientálně.

Od modelového roku 2015 nahradila klasickou anténu efektnější a praktičtější "žraločí ploutev".

Ani první pohled na přístrojovou desku není v porovnání s předchůdcem výhrou, protože její linie už nenavazují jako dříve na výplně dveří, což vytvářelo dojem jednolitého kokpitu a alespoň na mě působilo atraktivně.

Druhý pohled ale odhalí moderní prvky typu barevného displeje nad středovým panelem nebo příjemně měkčený plast pokrývající většinu přístrojovky. Výrazně tak vzrostl pocit útulnosti a kvality, na rozdíl od předchůdce vystlaného tvrdými plasty je kabina u nového Forestera mnohem lépe odhlučněná a nezaregistroval jsem žádné rušivé prvky typu vrzání nebo skřípání při přejezdu nerovností.

Směrem k vylepšení komfortu i designu se Subaru vydalo při modernizaci interiéru v roce 2016. I když funkčnost zůstala nezměněna, posádka vpředu nyní získala řadu nových rámečků a dekorací.

Nové je například madlo ve dveřích,

i měkčená madla u centrálního panelu v oblasti kolen řidiče a spolujezdce.

Přesto jsem po přesednutí z Forestera do nové generace Subaru Outback zjistil, že opravdu moderní a luxusní interiér vypadá ještě úplně jinak. A umějí ho vyrobit nejen někteří konkurenti, ale také Subaru.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Místo pro řidiče se mezigeneračně zvětšilo do šířky v oblasti loktů, z podprůměru skočil Forester do průměru středně velkých SUV a tísnit se vedle sebe nebudou ani dva členové ochranky šéfa ruské ma…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus