ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Subaru BRZ
26. října 2013

Sportovní dvoudveřové a čtyřmístné kupé kompaktních rozměrů, které od začátku vznikalo s jediným cílem – pobavit zkušené řidiče – to je Subaru BRZ.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Sportovní dvoudveřové a čtyřmístné kupé kompaktních rozměrů, které od začátku vznikalo s jediným cílem – pobavit zkušené řidiče – to je Subaru BRZ.

Na rozdíl od většiny ostatních modelů značky nemá BRZ poháněná všechna čtyři kola. Ve shodě s většinou automobilových nadšenců se v jeho útrobách sešla kombinace součástí umožňujících tu nejzábavnější jízdu: pohon zadních kol, výkonný vysokootáčkový benzinový čtyřválcový motor bez turba umístěný vpředu, minimum elektroniky, co nejníže položené těžiště a lehká karoserie.

Radosti rozdává v testovaném nejvyšším provedení se samosvorným zadním diferenciálem víc než Ježíšek. Každý průjezd zatáčkou si můžete užít. Pokud umíte řídit a milujete řiditelné smyky zadních kol alias drifty, budete jen těžko mezi masovými značkami hledat zábavnější auto.

Potěší i na poměry sportovních vozů rozumná cenová hladina doplněná pětiletou zárukou s asistenčními službami.

Zatímco dvojče Toyotu GT 86 jsem proháněl v serpentinách kolem Barcelony, Subaru BRZ v původní specifikaci jsem týden trápil na rozbitých silnicích – a výsledek byl stejně vynikající.

Naprosto stejný dojem měl i kolega Radek, který jezdil s modernizovanou verzí, která na český trh dorazila v létě 2015. Ta se od té původní odlišuje jinou paletou nabízených barev, dále potahy sedaček (k dispozici jsou pouze tmavé), má lépe odhlučněný prostor zavazadelníku a samozřejmě katalyzátor, který umožňuje splnění emisní normy Euro 6.

Příjemně překvapí, že se dá auto i v českých podmínkách používat v každodenním životě, i když jsem si hlavně ze začátku uměl představit pohodlnější sedadla i odpružení nebo méně tuhé řazení. Nejde ale o nic extrémního. BRZy si subaru oblíbila i manželka a samozřejmě oba synové.

Přesto jde o auto, o které by se měla zajímat hlavně pánská část populace. Zákazníky budou hlavně mladí svobodní muži nebo tátové, kteří nepřestali snít. Nejčastěji si ho pořídí bohatší pánové, kteří relaxují budíčkem v neděli v šest ráno a řáděním na prázdné klikaté okresce.

Subaru BRZ vzniklo ve spolupráci s Toyotou, která model označuje jako GT86. Dvojčata se rodí na linkách továrny Fuji Heavy Industry (tedy Subaru) v Japonsku. Subaru BRZ se v Česku prodává od jara 2013, s modelovým rokem 2016 prodávaným od léta 2015 došlo ke zmiňovaným drobným úpravám, které zahrnují i zrušení dříve nabízené základní verze Active (tu njsme nikdy netestovali) bez samosvorného zadního diferenciálu, spousty prvků výbavy a se šestnáctipalcovými koly. Od roku 2015 se prodává pouze vrcholná verze Sport.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Subaru BRZ vypadá jako klasický japonský sporťák. Designeři se netají inspirací staršími sportovními modely značky Toyota. Pokud vás fascinují nízká auta se špičatým čumákem a boubelatou zádí, pak budete nadšeni. I mě se BRZ líbí a když ho porovnám s téměř identickou toyotou, pak bych mu dal přednost, protože mi připadá purističtější a stylisticky čistší. Navíc se mi moc líbila jeho modrá barva.

V interiéru mne pro změnu zaujalo bezrámové zpětné zrcátko miniaturních rozměrů. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Také uvnitř to vypadá jako v japonském sporťáku. I když si značky ze země vycházejícího slunce většinou moc na přístrojových deskách záležet nedávají, tady se designeři snažili.

Při modernizaci použili lesklejší a o něco kvalitnější materiály (ty, které jsou imitací kovu).

Obyčejně vyhlížející rádio stejně obyčejně hraje, multimediální dotekový systém z Toyoty GT86 by vnitřku auta slušel mnohem víc. 

Jiné by také mohly být páčky stěračů a blinkrů, ty z BRZ podle mne používaly subaru a toyoty už v minulém století.

Občas jsme se při bližším zkoumání setkali s ne úplně dotaženými detaily typu nerovnoměrně širokých spár.

Celkově ale z interiéru plného měkkých plastů a hliníkových doplňků dýchá kvalita a sportovní duch. Ani při nejbrutálnějších testech se u zkoušeného auta neozývaly žádné pazvuky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Subaru BRZ vychází vstříc řidiči, který chce jezdit rychle a smykem v zatáčkách. Posadil jsem se za volant a okamžitě jsem věděl, že mě to auto bude bavit. Řidičův zadek dlí pouhých 40 cm nad zemí…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus