ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Subaru Outback
10. ledna 2010

Outback je upravené Legacy kombi tak, aby zvládalo i nástrahy lehčího terénu. Svými offroadovými schopnostmi se může měřit i s vozy kategorie SUV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Na první pohled se tváří prostorně, přehledně a srozumitelně. Ovládání některých funkcí je ale odlišné od většiny ostatních aut a pro mě ne vždy zcela ergonomické.

Například palubní počítač se přepíná dvěma černými tyčkami nacházejícími se v levém a pravém okraji kapličky přístrojů za volantem (na volantu nebo páčce blinkru mi to přijde lepší).

Údaje se ale přitom zobrazují na centrálním displeji nad rádiem a navigací.

Tlačítko vypínání stabilizace je úplně mimo zorné pole řidiče po levé ruce pod osou volantu s řadou dalších funkcí včetně elektronické parkovací brzdy. Ta se aktivuje zmáčknutím a deaktivuje vytažením, což mi přijde opačně, než by mělo být a dost jsem se s tím pral.

Zaujal mě netradiční malý analogový ciferník vlevo od otáčkoměru. Ukazuje, jestli je aktuální spotřeba vyšší, nebo nižší než ta průměrná a o kolik. Dobrý nápad při snaze o úpory!

Tempomat obsahují jen dvě nejvyšší výbavy Comfort a Sport. Ovládání si vystačí s prostorem na pravé straně volantu, některá auta to ale zvládnou jednodušeji. Kolébkové tlačítko navíc není uživatelsky úplně nejpříjemnější. Škoda, že se nikde nezobrazuje navolená rychlost, z jiných vozů jsem si na to zvykl.

Přední sedačky sice na první pohled připomínají rozložitá křesla, ale zdání klame. Mají tuhý vnitřek a sedí se v nich báječně. Zajímavá kombinace krátkého sedáku s delším opěradlem a vysoko výsuvnými opěrkami hlavy alespoň u mě fungovala.

I v nejnižší poloze jsem si připadal docela vysoko, což se příznivě odráží na výhledu z auta.

Nad hlavou je o trochu více místa než v sedanu i ve srovnání s konkurenty. Totéž platí vzadu.

Na čtyřkolku má auto dobrý rejd.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Prostor pro cestující se proti minulé generaci razantně zvětšil a z dřívějšího předmětu kritiky se stala přednost.

U Outbacku je dost místa nad hlavou na všech pěti místech, proti Legacy sedan si polepší hlavně cestující vzadu.

Sedadla ve druhé řadě jsou doslova plyšová – měkká a komfortní. Přesto je Outback stejně jako Legacy sedan a kombi spíše čtyřmístný než pětimístný. Prostřední sedadlo druhé řady je totiž úzké, má tvrdé opěradlo a nízko výsuvnou opěrku. Dospělý by si tam sedat neměl.

Ani ta krajní nemají moc vysoko výsuvné opěrky. I v nejvyšší poloze jsem je cítil v týle a to měřím 174 cm.

Opěradla Outbacku lze nastavovat v deseti různých polohách sklonu netradičně umístěnou páčkou v jejich spodní části.

Ke kufru je dobrý přístup, ale jeho objem zmenšují podběhy a je také dost mělký.

Důvod? Sklápěná zadní sedadla vytvářejí s podlahou rovnou plochu. Sklopíte je i z kufru zatažením za páčku. Chytré a pohodlné!

Místo pro plochá zavazadla, třeba notebooky, najdete i pod podlahou kufru.  

Pokračovat na další kapitolu
Podvozek
Outback mi přišel tužší, v zatáčkách jistější a paradoxně zároveň i komfortnější než obě karoserie nového Legacy. Možná to bude tím, že má ramena zadní nápravy shodná s modelem Forester, k…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus