ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Subaru Outback
10. ledna 2010

Outback je upravené Legacy kombi tak, aby zvládalo i nástrahy lehčího terénu. Svými offroadovými schopnostmi se může měřit i s vozy kategorie SUV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

2.5 Lineartronic

Tento motor byl testován v jiném autě. Naleznete jej v článku Test Subaru Legacy.

2.5

Tento motor nebyl dosud testován.

3.6R

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 D

Tento motor byl testován ještě před modernizací, která přinesla výrazné snížení spotřeby.  Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,9 l, což je o 0,5 l méně než tomu bylo u jeho předchůdce, jakožto jediného dieselového motoru od Subaru, který kombíku slušel. Nebyl sice absolutní špičkou mezi dvoulitrovými čtyřválci co do dynamiky, síly, kultivovanosti ani odhlučnění, ale ve všem patřil k těm lepším. Výsledkem se stal po všech stránkách příjemný a kvalitní motor.

Asi nejvíc mne zaujal tím, jak ochotně se nechal podtáčet až někam k tisíci otáčkám za minutu. Díky tomu se mohlo jet i ve vesnici na šestku se spotřebou kolem tří litrů. Při postupném zrychlování téměř nedocházelo k turboefektu.

Nejpružnější mi motor připadal od 130 km/h, kdy točil přibližně 2250 otáček, výš. Tím pádem umožňoval rychlé a bezpečné předjíždění na dálnici bez nutnosti podřazování.

Spotřeba na trase, při které jsme kombinovali rychlou dálniční jízdu, svižný zatáčkovitý úsek a průjezd vesnicí na minimální otáčky na šestku činila 7,3 l. Výrobce udávaných 6,1 l v kombinaci (6,4 l s osmnáctipalcovými koly, základ je pro šestnáctky) považujeme za reálně dosažitelných.

Řazení šestistupňové manuální převodovky bylo přesné a krátké, dalo by se říct i sportovní. K ideálu mu chybělo drobné zadrhnutí při přechodu přes středovou polohu a fakt, že kulisa nemá tendenci vést řidičovu ruku k rychlostnímu stupni, chybí tam takové to zapadnutí typické třeba pro Audi. I tak jsme ale byli spokojeni. 

Řízení

Řízení nového Outbacku patří stejně jako u Legacy mezi ty měkčí a vláčnější, což na silnici příliš nevyhovuje razantnímu stylu jízdy, ale v terénu patří spíš k výhodám. Neoznačil bych ho za vyloženě přeposilované.

Brzdy

Brzdy mě nijak nezaujaly – v dobrém ani špatném.

Podvozek

Outback mi přišel tužší, v zatáčkách jistější a paradoxně zároveň i komfortnější než obě karoserie nového Legacy. Možná to bude tím, že má ramena zadní nápravy shodná s modelem Forester, kdežto Legacy dostalo ta z Imprezy, která má v poslední generaci opravdu měkkou charakteristiku. Rozdíl ale může spočívat také v použitých pneumatikách. Dojem z podvozku se blížil tomu z Audi A4 allroad quattro.

Ostře projetá zatáčka ukázala opravdu dobré jízdní vlastnosti a zároveň menší náklon než u Legacy kombi.

Příjemná kombinace tuhosti a pohodlí pokračovala i při krátké projížďce po hodně rozbité jízdní cestě. Outback si neklade za cíl házet svou posádkou uvnitř kabiny jako nudle v bandasce. Terénní schopnosti si navíc podle mne ve většině případů nezadají s vozy kategorie SUV.

reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus