ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Subaru Legacy Kombi
6. dubna 2013

Pohodlné a prostorné velké kombi se stálým pohonem všech kol – takové je Subaru Legacy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Na první pohled se tváří prostorně, přehledně a srozumitelně. Ovládání některých funkcí je ale odlišné od většiny ostatních aut a pro mě ne vždy zcela ergonomické neboli intuitivní.

Například palubní počítač se přepíná dvěma černými tyčkami nacházejícími se v levém a pravém okraji kapličky přístrojů za volantem. To je špatné řešení, protože ruka musí z volantu. Z tlačítek na něm nebo na páčce blinkru mi to přijde lepší. Navíc mezi funkcemi palubního počítače chybí výpočet průměrné rychlosti.

Údaje se zobrazují na centrálním displeji nad rádiem a navigací, tedy zbytečně daleko od přepínacích tyčinek...

Tlačítko vypínání stabilizace je úplně mimo zorné pole řidiče po levé ruce pod osou volantu s řadou dalších funkcí včetně elektronické parkovací brzdy. Ta se aktivuje zmáčknutím a deaktivuje vytažením, což mi přijde opačně, než by mělo být a dost jsem se s tím pral.

Zaujal mě netradiční malý analogový ciferník vlevo od otáčkoměru. Ukazuje, jestli je aktuální spotřeba vyšší, nebo nižší než ta průměrná a o kolik. Dobrý nápad při snaze o úpory!

Tempomat patří ke standardní výbavě každého Legacy Kombi. Ovládání si vystačí s prostorem na pravé straně volantu, některá auta to ale zvládnou jednodušeji. Kolébkové tlačítko navíc není uživatelsky úplně nejpříjemnější, což platí i na levé straně u obsluhy multimediální soustavy.

Volant by mohl mít tlustší věnec a tvarování v místech úchopu.

Přední sedačky sice na první pohled připomínají rozložitá křesla, ale zdání klame. Mají tuhý vnitřek a sedí se v nich báječně. Zajímavá kombinace krátkého sedáku s delším opěradlem a vysoko výsuvnými (ale snad až zbytečně tvrdými) opěrkami hlavy alespoň u mě fungovala. I v nejnižší poloze jsem si připadal docela vysoko, což se příznivě odráží na výhledu z auta.

Nad hlavou je o dost více místa než v sedanu a nadprůměrně ve srovnání s konkurenty.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Prostor pro cestující se proti minulé generaci razantně zvětšil a z dřívějšího předmětu kritiky se stala přednost. Subaru Legacy Kombi poráží většinu ostatních kombíků ve střední třídě jak místem na nohy tak nad hlavou.

Sedadla vzadu jsou doslova plyšová – měkká a komfortní. Jde však o auto spíše čtyřmístné než pětimístné. Prostřední sedadlo druhé řady je totiž úzké, má tvrdé opěradlo a nízko výsuvnou opěrku. Dospělý by si tam sedat neměl. Takže ani nevadí podrůměrná šířka v loktech, tři lidé se totiž na zadních sedadlech Legacy Kombi moc často potkávat nebudou.

Víc mi vadilo, že ani krajní sedadla nemají moc vysoko výsuvné opěrky. I v nejvyšší poloze jsem je cítil v týle a to měřím 174 cm. To pak dost stírá výhodu spousty místa nad hlavou...

Opěradla kombíku lze na rozdíl od sedanu nastavovat v deseti různých polohách sklonu netradičně umístěnou páčkou v jejich spodní části.

Další výhodu kombíku proti sedanu představuje praktičtější kufr s výrazně lepším přístupem k němu. Jeho objem 526 l patří mezi soupeři k lehkému nadprůměru.

Je ale jedním z nejmělčích. Důvod? Sklápěná zadní sedadla vytvářejí s podlahou kufru rovnou plochu. Sklopíte je i z prostoru pro zavazadla zatažením za páčku. Chytré a pohodlné! Délka zavazadelníku také nenadchne, zato jeho minimální šířkou Legacy Kombi většinu manažerských kombi drtí.

Místo pro plochá zavazadla, třeba notebooky, najdete i pod podlahou kufru.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Všechny motory Legacy jsou tradičně takzvaného typu Boxer, tedy s protiběžnými, navzájem se "boxujícími" písty ve čtyřech válcích. Poprvé od jejich debutu v roce 1966 sáhl u nové generace výrobce ke…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus