ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Subaru Legacy Kombi
6. dubna 2013

Pohodlné a prostorné velké kombi se stálým pohonem všech kol – takové je Subaru Legacy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Motory, řazení, řízení, brzdy

Všechny motory Legacy jsou tradičně takzvaného typu Boxer, tedy s protiběžnými, navzájem se "boxujícími" písty ve čtyřech válcích. Poprvé od jejich debutu v roce 1966 sáhl u nové generace výrobce ke změně jejich uložení. Díky takzvanému kolébkovému rámu mají lepší odhlučnění a menší vibrace.

reklama

2.5 Lineartronic

Tento motor byl testován v jiném autě. Naleznete jej v článku Test Subaru Legacy.

2.0 D

Tento motor byl testován ještě před modernizací, která přinesla výrazné snížení spotřeby.  Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,7 l, což je o 0,4 l méně než tomu bylo u jeho předchůdce, jakožto jediného dieselového motoru od Subaru, který kombíku slušel. Nebyl sice absolutní špičkou mezi dvoulitrovými čtyřválci co do dynamiky, síly, kultivovanosti ani odhlučnění, ale ve všem patřil k těm lepším. Výsledkem se stal po všech stránkách příjemný a kvalitní motor.

Asi nejvíc mne zaujal tím, jak ochotně se nechal podtáčet až někam k tisíci otáčkám za minutu. Díky tomu se mohlo jet i ve vesnici na šestku se spotřebou kolem tří litrů. Při postupném zrychlování téměř nedocházelo k turboefektu. Nejpružnější mi motor připadal od 130 km/h, kdy točil přibližně 2250 otáček, výš. Tím pádem umožňoval rychlé a bezpečné předjíždění na dálnici bez nutnosti podřazování.

Spotřeba na trase, při které jsme kombinovali rychlou dálniční jízdu, svižný zatáčkovitý úsek a průjezd vesnicí na minimální otáčky na šestku činila 7,3 l. Výrobce udávaných 6,1 l v kombinaci (6,4 l s osmnáctipalcovými koly, základ je pro šestnáctky) považuji za reálně dosažitelných.

Řazení

Řazení šestistupňové manuální převodovky je přesné a krátké, dalo by se říct i sportovní. Trochu mě rušilo drobné zadrhnutí při přechodu přes středovou polohu a k ideálu schází i fakt, že kulisa nemá tendenci vést řidičovu ruku k rychlostnímu stupni, chybí tam doraz typický třeba pro Audi. I tak jsem ale byl spokojen.

Testoval jsem rovněž automatickou převodovku CVT s plynule měnitelným převodem. Potěšila mne hladkým a tichým chodem i opravdu lineárním zátahem ve všech otáčkách.

I když se tyto převodovky označují jako bezestupňové, je pro ty, kdo chtějí mít pocit z řazení ve vlastních rukách, připraveno šest virtuálních přednastavených rychlostním stupňů.

Mezi nimi se dá volit tlačítky za volantem. Šipky na displeji přitom ukazují, jestli je jeden stupeň níže nebo výše právě k dispozici (není, pokud máte zařazenou třeba šestku, nebo byste podřazením přetáčeli motor). Přiznám se, že i když to funguje dobře, přestala mě hra s páčkami brzy bavit a raději jsem si otáčky korigoval sešlápnutím plynu.

Řízení

Řízení Legacy souzní se spíše komfortním laděním vozu, takže patří k těm vláčnějším. Neoznačil bych ho ale jako vyloženě přeposilované, nepřekáží totiž ani vyloženě sportovní jízdě, i když k ní nesvádí.

Brzdy

Příjemné a funkční.

Podvozek

Zdálo se mi, že se kombík v zatáčkách o něco víc naklání než sedan. Celkově mi přišel ještě drobátko měkčí. Záď ale neměla takovou tendenci k vybočování, auto se i v prudkých obloucích projížděných pod plynem chová velmi neutrálně.

Podvozek Legacy kombi to parádně hraje na obě strany. Nabízí komfortní svezení a zároveň vynikající jízdní vlastnosti v zatáčkách. Konstruktéři Subaru mohou předem u všech variant počítat s pomocí stálého pohonu všech kol, takže si měkčí charakteristiku nastavení tlumičů klidně dovolí.

Výsledkem je, že se auto sice v zatáčkách naklání, ale zvolenou stopu zvlášť na suchu jen tak neopustí ani s deaktivovanou stabilizací.

Navíc si poradí s „žehlením“ většiny nerovností. Dokáže utlumit rázy i hluk. Nejvíce je jako u většiny dnešních aut slyšet kontakt pneumatik s vozovkou, Legacy ale patří k těm tišším. Při přejezdu větších nerovností, například zpomalovacích prahů, už se v extrémních případech rána ozve, ale záda zůstávají v pohodě. Zkoušeli jsme kombík na dálnici až do rychlosti kolem 160 km/h a konstatovali naprosto suverénní chování a dobré odhlučnění. Výraznější hluk způsobovala kromě pneumatik už jen velká zpětná zrcátka.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus