ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Subaru Legacy
10. ledna 2010

Legacy sedan se řadí mezi středně velká manažerská auta. Ve srovnání s konkurenty zaujme několika věcmi – stálým pohonem čtyř kol u všech verzí – to jiný sedan na trhu nenabízí, velmi podařenou automatickou převodovkou CVT na principu variátoru, a nemožností objednávat výbavy za příplatek.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Na první pohled se tváří prostorně, přehledně a srozumitelně. Ovládání některých funkcí je ale odlišné od většiny ostatních aut a pro mě ne vždy zcela ergonomické.

Například palubní počítač se přepíná dvěma černými tyčkami nacházejícími se v levém a pravém okraji kapličky přístrojů za volantem (na volantu nebo páčce blinkru mi to přijde lepší).

Údaje se ale přitom zobrazují na centrálním displeji nad rádiem a navigací.

Tlačítko vypínání stabilizace je úplně mimo zorné pole řidiče po levé ruce pod osou volantu s řadou dalších funkcí včetně elektronické parkovací brzdy. Ta se aktivuje zmáčknutím a deaktivuje vytažením, což mi přijde opačně, než by mělo být a dost jsem se s tím pral.

Zaujal mě netradiční malý analogový ciferník vlevo od otáčkoměru. Ukazuje, jestli je aktuální spotřeba vyšší, nebo nižší než ta průměrná a o kolik. Dobrý nápad při snaze o úpory!

Tempomat patří ke standardní výbavě každého Legacy. Ovládání si vystačí s prostorem na pravé straně volantu, některá auta to ale zvládnou jednodušeji. Kolébkové tlačítko navíc není uživatelsky úplně nejpříjemnější.

Škoda, že se nikde nezobrazuje navolená rychlost, z jiných vozů jsem si na to zvykl.

Přední sedačky sice na první pohled připomínají rozložitá křesla, ale zdání klame. Mají tuhý vnitřek a sedí se v nich báječně. Zajímavá kombinace krátkého sedáku s delším opěradlem a vysoko výsuvnými opěrkami hlavy alespoň u mě fungovala. I v nejnižší poloze jsem si připadal docela vysoko, což se příznivě odráží na výhledu z auta. Nad hlavou je sice o trochu méně místa než v kombíku a Outbacku, ale stále nadprůměrně ve srovnání s konkurenty. Totéž platí vzadu.

Parkovací kamera bohužel patří mezi standard pouze u dvou nejvyšších výbav s tím, že u těch nižších nejsou ani senzory. Ty bych přitom na docela dlouhé zádi uvítal.
Na čtyřkolku má auto dobrý rejd.

reklama

Kabina a kufr

kufr základníkufr maximální

Prostor pro cestující se proti minulé generaci razantně zvětšil a z dřívějšího předmětu kritiky se stala přednost. I u sedanu jsme měli dost místa nad hlavou na všech pěti místech, kombi a Outback jsou na tom pochopitelně ještě lépe.

Sedadla vzadu jsou doslova plyšová – měkká a komfortní. Přesto jsou všechny tři varianty (myslím tím i kombi a Outback) spíše čtyřmístné než pětimístné. Prostřední sedadlo druhé řady je totiž úzké, má tvrdé opěradlo a nízko výsuvnou opěrku. Dospělý by si tam sedat neměl. Ani ta krajní nemají moc vysoko výsuvné opěrky. I v nejvyšší poloze jsem je cítil v týle a to měřím 174 cm.

Ctitelé klasické karoserie se musejí smířit s tím, že zadní opěradla nelze na rozdíl od kombíku sklápět. Jedinou možností rozšíření zavazadelníku tak je průvlak na lyže. Chválíme umístění vzpěr, které nijak nezasahují do vstupního otvoru, což jinak bývá u sedanů častým problémem.

Už tak docela mělký kufr ještě zmenšuje mezipodlaha a jakási shora trčící krabička. Jeho délka a šířka jsou ale v pořádku.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Všechny motory Legacy jsou tradičně takzvaného typu Boxer. Poprvé od jejich debutu v roce 1966 sáhl u nové generace výrobce ke změně jejich uložení. Díky takzvanému kolébkovému rámu mají lepší…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus