ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Subaru Legacy
10. ledna 2010

Legacy sedan se řadí mezi středně velká manažerská auta. Ve srovnání s konkurenty zaujme několika věcmi – stálým pohonem čtyř kol u všech verzí – to jiný sedan na trhu nenabízí, velmi podařenou automatickou převodovkou CVT na principu variátoru, a nemožností objednávat výbavy za příplatek.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Motory, řazení, řízení, brzdy

Všechny motory Legacy jsou tradičně takzvaného typu Boxer. Poprvé od jejich debutu v roce 1966 sáhl u nové generace výrobce ke změně jejich uložení. Díky takzvanému kolébkovému rámu mají lepší odhlučnění a menší vibrace.

reklama

2.5 Lineartronic

Nejprodávanější benzinovou specifikaci jsem vyzkoušel s novou automatickou převodovkou Lineartronic (s manuálem se ani nenabízí). Ta samozřejmě chování motoru hodně ovlivňuje. Jde o převodovku s plynule měnitelným převodem, takže celé soustrojí se vyznačuje hladkým a tichým chodem s rovnoměrným zátahem od nízkých až po vysoké otáčky. Chování motoru s touto převodovkou je podle jejího názvu opravdu lineární. Podle mě jde o podařený pár, který může se ctí konkurovat i věhlasnému dvojspojkovému „déesgéčku“ koncernu VW.

I když se tyto převodovky označují jako bezestupňové, je pro ty, kdo chtějí mít pocit z řazení ve vlastních rukách, připraveno šest virtuálních přednastavených rychlostním stupňů.

Mezi nimi se dá volit tlačítky za volantem.

Šipky na displeji přitom ukazují, jestli je jeden stupeň níže nebo výše právě k dispozici (není, pokud máte zařazenou třeba šestku, nebo byste podřazením přetáčeli motor). Přiznám se, že i když to funguje dobře, přestala mě hra s páčkami brzy bavit a raději jsem si otáčky korigoval sešlápnutím plynu. To, že jsou rychlostní stupně opravdu virtuální poznáte při zařazené šestce, která při dálničních 130 km/h točí na benzinový motor neuvěřitelně nízkých 2250 otáček. Její délka má příznivý vliv na spotřebu při jízdě po rovině konstantní rychlostí, ale prakticky s ní nelze zrychlovat, protože motoru pak chybí pružnost. Nezbývá než jít o stupeň až dva níže, nebo to prostě nechat automatu. Celková spotřeba paliva mi přišla jako rozumná, i při svižné jízdě jsem se pohyboval jen těsně nad deseti litry. Výrobce dokonce slibuje spotřebu osmi litrů, což je u čtyřkolky, automatu a motoru 2,5 l skvělé.

2.0 D

Tento motor byl testován v jiném autě. Naleznete jej v článku Test Subaru Legacy Kombi.

Řazení

Dojmy z jízdy s převodovkou CVT už jste se mohli dočíst výše.

Řazení šestistupňové manuální převodovky jsem testoval v kombíku. Je přesné a krátké, dalo by se říct i sportovní. Trochu mě rušilo drobné zadrhnutí při přechodu přes středovou polohu a k ideálu schází i fakt, že kulisa nemá tendenci vést řidičovu ruku k rychlostnímu stupni, chybí tam doraz typický třeba pro Audi. I tak jsem ale byl spokojen.

Řízení

Řízení Legacy souzní se spíše komfortním laděním vozu, takže patří k těm vláčnějším. Neoznačil bych ho ale jako vyloženě přeposilované.

Brzdy

Brzdy nás nezklamaly. 

Podvozek

Legacy to dobře hraje na obě strany. Nabízí komfortní svezení a zároveň velmi dobré jízdní vlastnosti v zatáčkách. Konstruktéři Subaru mohou předem u všech variant počítat s pomocí stálého pohonu všech kol, takže si komfortnější charakteristiku klidně dovolí. Výsledkem je, že se auto sice v zatáčkách naklání a záď sedanu má tendenci k vybočování, ale zvolenou stopu zvlášť na kvalitní silnici jen tak neopustí ani s deaktivovanou stabilizací.

Navíc si poradí s „žehlením“ většiny nerovností. Dokáže utlumit rázy i hluk. Nejvíce je jako u většiny dnešních aut slyšet kontakt pneumatik s vozovkou, Legacy ale patří k těm tišším. Při přejezdu větších nerovností, například zpomalovacích prahů, už se rána ozve, ale záda zůstávají v pohodě. Zkoušeli jsme sedan, ale i kombík a Outback na dálnici až do rychlosti kolem 160 km/h a konstatovali naprosto suverénní chování a dobré odhlučnění. Výraznější hluk způsobovala kromě pneumatik už jen velká zpětná zrcátka.

Z konkurentů má Legacy charakteristikou podvozku nejblíže asi k VW Passat.

Všechna auta obsahují kromě stabilizačního systému také dobře fungující asistent pro rozjezd do kopce.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus