ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Smartu Forfour
1. října 2015

Druhá generace Smartu Forfour nenavazuje prakticky ničím na tu první, která se vyráběla v letech 2004 až 2006. Tehdy šlo o malý vůz s motorem vpředu, pohonem předních kol a společnou výrobou s Mitsubishi Colt. Tentokrát máme tu čest s miniautem, jehož motor dlí nad poháněnou zadní nápravou a z pásů sjíždí společně s Renaultem Twingo.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Druhá generace Smartu Forfour nenavazuje prakticky ničím na tu první, která se vyráběla v letech 2004 až 2006. Tehdy šlo o malý vůz s motorem vpředu, pohonem předních kol a společnou výrobou s Mitsubishi Colt. Tentokrát máme tu čest s miniautem, jehož motor dlí nad poháněnou zadní nápravou a z pásů sjíždí společně s Renaultem Twingo.

Zásadní výhodu tohoto řešení představuje vynikající rejd. Nový forfour se vytočí i na místech, kde by vás to s autem vůbec nenapadlo. Další zbraní v boji s konkurencí je design karoserie i vnitřku auta. Zejména ženy potěší, že se tu sedí vysoko jak v nějakém terénním voze. 

Mezi nevýhody patří malý kufr, na miniauto dost vysoké ceny (vyšperkovaná testovaná verze přišla bezmála na 400 tisíc), hlučný tříválcový motor a na pražských kanálech nekomfortně tvrdý podvozek (zkoušel jsem přitvrzenou sportovní variantu se šestnáctipalcovými koly).

Litrový tříválec bez turba s maximálním výkonem 52 kW (existuje i slabší varianta se 45 kW a devítistovka s turbem se 66 kW) působil stejně jako u twinga hodně líným dojmem. Nevytáhl se ani při měření spotřeby. Výrobcem udávaná hodnota 4,2 l zůstala jen snem i při ustálené rychlosti 90 km/h, kdy si auto řeklo skoro o pět litrů. Na dálnici při 130 km/h, kdy smart točí na nejvyšší pátý stupeň více než čtyři tisíce otáček, se konzumace vyšplhala na 7,6 l. Po Praze jsem jezdil za necelých sedm litrů.

Smart Forfour patří mezi typická městská auta pro mladé lidi. Vyrábí se spolu se svým dvojčetem, Renaultem Twingo, na lince ve slovinském závodu Novo Mesto. Na českém trhu se prodává od podzimu 2014. 

Podrobný test Renaultu Twingo si můžete přečíst zde. Auta se v zásadních vlastnostech neliší, smart má podle mne nápaditější přístrojovou desku. Na rozdíl od renaultu dokáže dostat všechny ovládací tlačítka tempomatu na jedno místo - věnec volantu, který se mi také líbí víc než u twinga.

To nemá ani za příplatek otáčkoměr, kterým disponuje smart v základní výbavě. Je přilepený na palubní desku. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Přístup k provozním kapalinám pod přední kapotou (znovu připomínám, že motor vrčí vzadu) je o něco pohodlnější než u renaultu. Není třeba odemykat zámek klíčkem.

Mezi sedáky dvou zadních sedadel (forfour znamená v překladu "pro čtyři") není látková výplň jako u twinga, ale plastový výlisek na odkládání spousty předmětů.

Na druhou stranu smartu chybí některé vychytávky Twinga jako třeba látková vysouvací brašnička přes spolujezdcem.

Občas uvnitř smartu najdete typické renaultí součástky. Například řadicí páku, s typickým francouzským řazením zadrhávajícím při přechodu přes středovou polohu.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus