ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Scala
18. srpna 2019

Jde o nástupce modelu Rapid, nebo je nová Scala úplně nové auto? Na to jsme se snažili hledat odpověď během prvního svezení s horkou novinkou z Mladé Boleslavi. Testovali jsme ji se základním benzinovým tříválcem, který se pro ni ukázal jako přímo ideální motor.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Jde o nástupce modelu Rapid, nebo je nová Scala úplně nové auto? Na to jsme se snažili hledat odpověď během prvního svezení s horkou novinkou z Mladé Boleslavi. Testovali jsme ji se základním benzinovým tříválcem, který se pro ni ukázal jako přímo ideální motor.

Propracovanější design, bohatá výbava, lepší jízdní vlastnosti, ale také výrazně vyšší cena. I proto jsme se nedočkali nové generace Škody Rapid. Místo toho přijela Scala. Má za cíl nastavit nový vzhledový směr mladoboleslavské automobilky. A i když stojí víc, je ideální alternativou k nejoblíbenějším hatchbackům nižší střední třídy. Bojuje nejen proti Hyundai i30 nebo Kie Ceed, ale i odvážně proti zdařilému Volkswagenu Golf. Dokazuje, že Škoda nebude hrát v koncernu druhé housle.

Za jejím volantem nejčastěji potkáte obchodníky a zaměstnance různých firem. Odhaduje se, že naprostá většina vozů totiž zamíří do firemních fleetů. Těch pár kusů, které si pořídí soukromníci, potěší i méně náročné rodiny. Díky prostornému interiéru, kufru a rozšířené sadě chytrých řešení jménem Simply Celever, má šanci zaujmout v kategorii, která je narvaná soupeři k prasknutí. Škodu Scala jsme nejprve testovali na mezinárodní prezentaci v okolí chorvatského Splitu. Zkušenosti jsme nabírali s motorem 1.0 TSI. Akce proběhla na začátku dubna 2019. Ve druhé poloviné téhož roku jsme recenzi rozšířili o dojmy z českých silnici s motorem 1.5 TSI a 1.6 TDI s automatickou převodovkou DSG.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Scala je právoplatným nástupcem Rapidu, to nelze popřít. Prozradí to její velikost, i když nepatrně narostla. Scala je dlouhá 4362 mm a široká 1793 mm. Rapid Spaceback měl délku 4304 a šířku 1706 mm. Scala díky tomu působí více sebevědomě.

Před popisem designu a vlastně ve zbytku článku berte prosím na vědomí, že Škoda vzala do Splitu jen auta v top výbavě s řadou příplatků. Základní vozy jsme vůbec neměli šanci potkat.

Takže když se například podíváte na novou čelní masku vozu, najdete v ní kryt radaru pro příplatkový adaptivní tempomat.

Na testy nebylo možné zvolit jiné auto než to s full-LED světlomety, za které se také platí navíc. Pro auto typu Rapidu je to vyložený luxus.
Zadní partie ukazují také nový designový směr. Zatím si je na něj potřeba trochu zvyknout, ale nelze říci, že by brzdová LED světla nevypadala zajímavě.
Škoda se ráda pochlubí a tak na zadní sklo protažené až mezi brzdovky přibyl masivní nápis ŠKODA.
Kol je na výběr celá řada. Však na ně taky padlo poměrně dost času z tiskové konference. My jsme jezdili na celkem nenápadných 17“ discích. Základem jsou ocelové 16“, top pak hliníkové 18“.
Simply Clever nikdy nekončí. Obligátní škrabka na led ve víku nádrže tu je. A dokonce i s měrkou na hloubku dezénu pneumatik.
Nejnovější vychytávkou Simply Celever je víko nádržky na ostřikovače, které se po otevření promění v trychtýř, takže už nebudete bryndat.
Design interiéru si zaslouží pochvalu. Je jednoduchý, vše je na správném místě a kdo chce, může si jej vyzdobit decentním dekorem. Při bližším zkoumání ale narazíte i na méně kvalitní plasty odkazující na dobu Rapidu. Pokrok je ale i tak patrný.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pojďme na pracoviště řidiče a rovnou za volant. Opět musím upozornit, že před sebou máme vůz v top výbavě, se kterým se na silnici reálně tak často nesetkáte. Výbavy jsou jen dvě, tedy Ambition (u o…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus