ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované Škody Yeti
6. června 2014

Yeti patří mezi auta, která nelze okamžitě zařadit do běžných škatulek. Délkou stojí na pomezí malých hatchbacků s terénní výbavou (např. Suzuki SX4) a kompaktních vozů SUV (např. Hyundai ix35). Jeho vnitřní prostornost, motorizace, výbava, terénní schopnosti, ale částečně i poměr ceny a výbavy jej však řadí spíš do druhé kategorie.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Yeti patří mezi auta, která nelze okamžitě zařadit do běžných škatulek. Délkou stojí na pomezí malých hatchbacků s terénní výbavou (např. Suzuki SX4) a kompaktních vozů SUV (např. Hyundai ix35). Jeho vnitřní prostornost, motorizace, výbava, terénní schopnosti, ale částečně i poměr ceny a výbavy jej však řadí spíš do druhé kategorie.

Z řady kompaktních SUV tedy vyčnívá extrémně krátkou karoserií a neuvěřitelně variabilním vnitřním prostorem převzatým ze Škody Roomster, který mu mohou závidět i malé rodinné vozy třídy MPV.

K dispozici je s pohonem pouze přední nápravy, nebo všech kol. Jízdní vlastnosti dvoukolky a čtyřkolky se dost liší.

Yeti je tedy auto, které lze využívat jako rodinný vůz, pomocníka do lehčího terénu i malou dodávku.

Škoda Yeti se na českém trhu začala prodávat v červenci 2009, koncem roku 2013 prodělala poměrně výrazný facelift. Ten mimo jiné přinesl dvě různé designové linie City a Outdoor.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Facelift v roce 2013 změnil kontroverzním způsobem příď Škody Yeti. Odstranil totiž originální a podle mého roztomilý prvek v podobě kulatých mlhovek zakusujících se do světlometů. Místo něj se na čumák nastěhoval čtyřlístek tvořený hlavními světly a od druhé výbavy Ambition obdélníkovými mlhovkami usazenými do spodní části nárazníku. Tedy design typický pro nové modely Škoda.

Z obrázků a po statické prezentaci na autosalonech jsem měl pocit, že jde rozhodně o krok zpátky a těžko se s tímto zadáním smiřoval i šéfdesigner značky Jozef Kabaň. Po prvních testech, kdy jsem mohl novou vizáž Yetiho kolem sebe celý den sledovat v akci, jsem ale začínal rozumět i hlasům, které změnu považují za krok správným směrem. Za krok, díky němuž vypadá Yeti i v porovnání s novějšími konkurenty jako moderní auto. Půlo roku po modernizaci už většina lidí, se kterými jsem se o designu Yetiho bavil, změnu vzhledu schvalovala.

Každopádně si myslím, že se vizáž Yetiho faceliftem posunula od ženské k mužské, od dobrácké k dynamičtější. Yeti opticky zhubl, z boubelatého sněžného muže se stal štíhlejší vypracovaný atlet.

Novinku po faceliftu představují dva různé kabátky pro Yetiho. Městský pojmenovaný v některých materiálech jako City a dobrodružnější Outdoor. Auta se od sebe liší například provedením nárazníků, bočních lišt nebo střešních ližin. Outdoor má na rozdíl od městské verze pečlivě zakrytovaný podvozek. Jejich světla výška, tedy vzdálenost podvozku od země (18 cm), nájezdové úhly a tedy i terénní schopnosti ale zůstávají stejné.

Vlevo vidíte původního Yetiho, uprostřed novinku v provedení City a vpravo v provedení Outdoor. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Samostatnou kapitolu tvoří verze GreenLine zaměřená na nízkou spotřebu snížená o 2,5 cm.

Nejvíc mi na designu Yetiho vadí velké mezery mezi koly a podběhy. A to má auto na snímku sedmnáctky, se základními šestnáckami je to ještě horší.

Naopak se mi líbí nové xenonové světlomety s linkou LED denního svícení (standard u Laurin&Klement) a LED zadní svítilny (standard od Elegance) zvýrazňující typické písmeno C.

Vnitřek Yetiho se nijak výrazně neliší od ostatních škodovek. Po modernizaci jsem zatím testoval pouze výborně vybavená auta, ale před ní mě nezklamala ani přístrojová deska základní výbavy Active. Je sice výrazně skromnější než u Ambition, Elegance nebo luxusní Laurin&Klement, ale k autu se hodí a připadala mi elegantní.

Z interiéru Yetiho dýchala ve všech testovaných specifikacích kvalita a útulnost. Po modernizaci jsem se zatím nesetkal se žádnými chybkami v dílenském zpracování.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Sedí se tu mnohem výš než v ostatních škodovkách. Díky tomu na rozdíl od nich dohlédnu i na konec kapoty. Přes vysoký posez zbývá ke stropu ještě tolik místa, že se nemusejí bát ani basketba…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus