ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škoda Superb Scout
6. prosince 2019

Škoda připlula na trh se svou omlazenou vlajkovou lodí a vůbec poprvé v robustní verzi Scout. Díky skvělé kombinaci reprezentativního designu a offroadových vlastností je vhodným kompromisem mezi manažerským kombíkem a SUV. Škoda Superb Scout se nabízí výhradně v karosářské verzi kombi s pohonem všech kol a vychází z výbavy Style.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Řidičova zóna se zásadně neliší od ostatních variant Superbu. Je konzervativní, ale zároveň antistresová a pohodlná. Řidič se v terénním kombíku nesetká s ničím, co by ho mátlo nebo mu komplikovalo život.

Zaujala mne především vzdušnost okolí šoféra, jeho přehlednost, srozumitelnost a uspořádanost. Každé tlačítko je na místě, kde bych ho očekával, a je ihned jasné, k čemu slouží. Díky tomu jsem si na český automobil rychle zvykl a jízdu s ním si pokaždé užíval.

Rozdíly v interiéru mezi klasickým Superbem Combi a Scout jsou minimální. Liší se pouze lištami se speciálním dřevěným dekorem s logem Scout. Tentýž nápis najdeme i na předních sedadlech, které u této verze mají navíc specifický vzor s kontrastním prošíváním.

Posed za volantem je poměrně vysoko, což odpovídá celkovému naladění auta. Řidiče potěší vynikající výhled z vozu do předoboku. Především díky A sloupku, který je neobvykle štíhlý. Tady by si měla vzít ze Škody příklad většina konkurentů.

Naopak lehce zklamaný jsem byl z volantu, jelikož se až příliš podobá tomu z menších aut včetně Fabie a k Superbu se mi vzhledově úplně nehodí, i když z hlediska funkčnosti nemám námitek. Už ve standardu je pokrytý kůží a jsou na něm příjemná tlačítka na ovládání palubního počítače nebo multimediální soustavy.

Obrazovka místo budíků stojí opravdu za pozornost. Je totiž velmi propracovaná. Nabízí docela slušnou porci možností zobrazení. Tady je jedno ze základních se simulací ručičkových přístrojů.

Toto je pro sportovní fanoušky, protože má jen ručičkový otáčkoměr. 

Tady je více technické zobrazení s velkým množstvím údajů.

Nejvíce nás ale zaujalo toto zobrazení, u kterého navíc zmizí ukazatele paliva a teploty oleje. Díky tomu ho využijete v noci, aby vás nic nerušilo. Připomíná to Night Panel ze Saabů.

Prediktivní adaptivní tempomat se naštěstí neovládá na volantu, ale na páčce. Patří ke standardní výbavě modelu Superb Scout. Funguje velice dobře. Ve spolupráci s asistentem udržujícím vůz v jízdním pruhu dokáže jet i pár sekund bez pomoci řidiče. Pokud si nastavíte cíl v navigaci a vydáte se po určené trase, auto dokonce dokáže samo přizpůsobit rychlost jak dopravnímu značení, tak i zatáčkám.

Středovému sloupku dominoval obří dotekový 9,2palcový příplatkový multimediální systém Columbus (v základním provedení je displej osmipalcový). Nabízí navigaci (včetně mapového podkladu), MapCare, Wi-Fi, 2× slot na SD kartu, 2× USB, Apple konektivitu, Bluetooth s hlasovým ovládáním a bezdrátové nabíjení. Prostě vše, na co si vzpomenete.

 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Modernizace v roce 2019 nepřinesla Škodě Superb žádné změny v rozměrech exteriéru ani interiéru, proto tady budu karosářskou verzi kombi porovnávat s předchozí generací a blízkými konkurenty. 

Kabina Škody Superb Combi patří při porovnání s ostatními kombíky střední třídy k nejprostornějším a nemá vyloženou slabinu. (Scout je velikostně totožný s variantou Combi).

Karoserie se proti druhé generaci protáhla o 2 cm na 4,86 cm, což Superb řadí mezi nejdelší kombíky střední třídy, ale například Ford Mondeo kombi nebo Opel Insignia Sports Tourer měří na délku ještě více.

Zajímavým číslem je také nárůst rozvoru neboli vzdálenosti přední a zadní nápravy o 8 cm, což by mohlo indikovat zvětšení místa na nohy. Škoda tvrdí, že se podélná prostornost mezigeneračně nezměnila, podle naší metodiky se ale na straně spolujezdce stejně jako u základní karoserie liftback o šest centimetrů zhoršila. I přesto ale v této disciplíně zůstala Škoda Superb Combi při svém uvedení na trh suverénním lídrem mezi kombíky střední třídy.

Na zadních místech se tak uvelebí i dvoumetroví basketbalisté, kteří nebudou mít v druhé řadě sedadel ani problém s místem nad hlavou. Na rozdíl od liftbacku se kombík v tomto parametru podle naší metodiky simulující vzpřímené sezení s kebulí položenou do opěrky mezigeneračně zlepšil, a to i přesto, že se karoserie o více než tři centimetry snížila. Při porovnání s konkurenty patří Superb Combi ke špičce.

Největší slabinu předchozí generace představovala malá šířka auta. Ta se zvenčí mezigeneračně zvětšila téměř o pět centimetrů. Uvnitř to sice taková sláva není, ale i průměrné zlepšení o tři centimetry znamená posun ze suterénu o něco výš. V případě minimální šířky na zadních sedadlech dokonce do průměru manažerských kombi.

Přesto zůstává i Superb Combi třetí generace spíše čtyřmístným než pětimístným vozem. U prostředního místa ve druhé řadě totiž opěrka podpírá hlavu pouze dětem nebo hodně malým dospělým. Navíc to tady bylo kvůli vyvýšenému a tvrdému podkladu sezení za trest.

Prostředek se tak bude používat spíše jako multifunkční loketní opěrka nebo průvlak pro dlouhé předměty, třeba lyže. Naopak na krajních místech jsem si hověl skoro stejně jako na těch předních. Dostatečně dlouhé sedáky mi podpíraly stehna více než z poloviny.

Asymetricky dělená opěradla zadních sedadel se na rozdíl od minulé generace sklápějí přímo na sedáky, které už se nedají vyklopit. To je škoda. Vzniklá plocha totiž není zcela rovná a nachází se výš než u předchůdce. Mezi ní a podlahou kufru vzniká devíticentimetrový schod, který lze vyrovnat příplatkovou variabilní podlahou v zavazadlovém prostoru.

Ten se podle výrobce v základní konfiguraci mezigeneračně zvětšil o 27 litrů na 660 litrů, což je vůbec největší výrobcem udávaná hodnota mezi kombíky střední třídy.

I naše měření ukázalo proti předchůdci zlepšení ve dvou ze tří základních parametrů. Například maximální délka zavazadelníku ve výšce podlahy vzrostla o pět centimetrů na 111 cm. To je mezi konkurenty vysoce nadprůměrné číslo.

Do armády praktických drobností patří napříkla tyto háčky na tašky nebo vyjímatelná svítilna.

Další vychytávkou je multifunkční škrabka na led ve víku nádrže. Funguje totiž i jako měrka na hloubku dezénu pneumatik.

Potahy sedadel mají pro verzi Scout specifický vzor s kontrastním prošíváním. Součástí standardní výbavy je čalounění sedadel v kombinaci materiálu alcantara a kůže s hnědým kontrastním prošitím. Součástí standardní výbavy jsou vyhřívaná přední sedadla, vyhřívání zadních sedadel je nabízeno na přání. 

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Škoda Superb Scout se dodává výhradně s nejvýkonnějším naftovým a benzinovým motorem modelové řady. Naftový agregát 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) s maximálním točivým momentem 400 Nm je kombinován…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus