ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové Škody Superb Combi
27. listopadu 2016

Karoserii kombi dávalo u předchozí generace Superbu v Česku přednost 65 procent všech zájemců o tento manažerský vůz. Podle mého názoru totiž měla mimo jiné zdařilejší design. U současného Superba se mi víc líbí liftback, přesto si myslím, že se kombík opět bude prodávat lépe. Za nevelký příplatek totiž nabízí větší praktičnost, na kterou Češi slyší.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Karoserii kombi dávalo u předchozí generace Superbu v Česku přednost 65 procent všech zájemců o tento manažerský vůz. Podle mého názoru totiž měla mimo jiné zdařilejší design. U současného Superba se mi víc líbí liftback, přesto si myslím, že se kombík opět bude prodávat lépe. Za nevelký příplatek totiž nabízí větší praktičnost, na kterou Češi slyší.

Při porovnání s konkurenty nemá manažerský kombík od Škody zásadní slabiny. Nejvíc mě na něj mrzí, že jde spíše o čtyřmístné než pětimístné auto. Přes mezigenerační zlepšení stále zůstává pod průměrem šířka interiéru.

V době uvedení na trh jde o kombík s největším objemem zavazadlového prostoru podle údajů výrobce, který garantuje 660 litrů v základní konfiguraci. Naměřili jsme mu i nejvíce místa na nohy, špičkový prostor nad hlavou na zadních sedadlech, rekordní hloubku kufru nebo úspornost benzinového motoru 1.4 TSI ACT a naftového 1.6 TDI GreenLine (ten se ale přestal v srpnu 2016 nabízet). Někdy už trochu směšné klišé o tom, že auto stanovuje ve svém segmentu nová měřítka, u Superbu Combi opravdu v některých parametrech platí.

Škoda Superb Combi musela nechat prostor pro život Volkswagenu Passat Variant. Chybějí jí tedy některé high-tech vychytávky typu full LED světlometů nebo digitálního přístrojového štítu, které by se měly objevit až za pár let při faceliftu. Drobné rozdíly mezi škodovkou a volkswagenem jsem našel i v kvalitě dílenského zpracování. V kontextu automobilové střední třídy ale byly testované vyšperkované varianty velmi konkurenceschopné.

Největší mezigenerační posun se kromě designu týká kvality jízdních vlastností v zatáčkách. Pocitovou lehkostí patří nový Superb k absolutní špičce. Kromě pohonu přední nápravy nechybí verze, u nichž se síla motorů přenáší na všechna kola.

Škoda Superb Combi se na českém trhu prodává od 19. září 2015.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco u Superbu liftback jsem byl designem auta ohromený a naživo na mě působil ještě lépe než na obrázcích, u kombíku to tak nebylo. Ne, že by mi připadal designově méně vydařený než minulá generace, ale rozhodně tam není takový progres jako u liftbacku. Myslím si, že nový kombík vypadá velmi dobře i při porovnání s většinou konkurentů, ale zejména zadní partie auta se mi zdají trochu méně nápadité a originální.

Stejně jako u liftbacku také designu Superbu Combi prospělo rozšíření, oddálení kol od sebe a zkrácení předního převisu. Zejména z boku kombík vypadá důstojně, elegantně a mohutně. Sportovně vyhlížející příď ale trochu neladí s majestátním zbytkem auta.

Nejlépe podle mne vybadá Superb Combi ve výbavě SportLine. Její sportovní podvozek ho přikrčí o 1,5 cm blíže k zemi. Zvlášť v kombinaci s červenou barvou karoserie vynikne černá maska chladiče, černé pozadí mlhovek nebo černé chromování spodního otvoru sání. Standardně zatmavená jsou zadní okna a černá je i barvou lemů oken, krytů zrcátek, ochranných lišt, zadního difuzoru nebo střešního nosiče.

Základ tvoří osmnáctipalcová kola, ale testovaný vůz vyjížděl na příplatkových antracitových devatenáctkách se speciálním a opravdu nepřehlédnutelným designem pro SportLine. Chtělo by to ale dodat, že auto z obrázků stálo v době testu na podzim 2016 včetně příplatkové výbavy více než 1,2 milionu korun.

Úsporný a čistý design i tvar přístrojové desky si bere hodně z Passatu i Octavie. Všechny plasty jsou měkčené. Interiéry v nejlepších výbavách vyšperkované množstvím příplatkových prvků působí moderně. Standardní výbavou nejvyššího stupně Laurin&Klement je i ambientní LED osvětlení včetně zajímavé linky na palubce, která je vidět pouze ve tmě. Podle ceníku by ale ani základní verze neměla vypadat jako úplná manažerská chudobka.

Výbava SportLine se odlišuje černým stropem i čalounění. Z tmavého interiéru vystupuje standardní LED červené ambientní osvětlení.

Našli jsme pár chyb týkajících se kvality zpracování. Jeden z testovaných kousků trpěl při přejezdech nerovností povrzáváním z několika míst interiéru. Je ale možné, že se jednalo pouze o problém předprodukční verze.

Kvalita odhlučnění karoserie odpovídá požadavkům na střední třídu, díky parádní aerodynamice není ani při vyšších rychlostech téměř slyšet obtékání vzduchu. Passat Variant mi ale připadal lepší, co se týče pohlcování hluku od pneumatik.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Liší se od liftbacku jen minimálně. Největší mezigenerační zlepšení vidím v tom, že si konečně si dva ramenatí chlapi v Superbu tolik nepřekážejí! Mnou naměřené dva centimetry mezigeneračního rozdíl…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus