ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škoda Superb Scout
6. prosince 2019

Škoda připlula na trh se svou omlazenou vlajkovou lodí a vůbec poprvé v robustní verzi Scout. Díky skvělé kombinaci reprezentativního designu a offroadových vlastností je vhodným kompromisem mezi manažerským kombíkem a SUV. Škoda Superb Scout se nabízí výhradně v karosářské verzi kombi s pohonem všech kol a vychází z výbavy Style.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Škoda připlula na trh se svou omlazenou vlajkovou lodí a vůbec poprvé v robustní verzi Scout. Díky skvělé kombinaci reprezentativního designu a offroadových vlastností je vhodným kompromisem mezi manažerským kombíkem a SUV. Škoda Superb Scout se nabízí výhradně v karosářské verzi kombi s pohonem všech kol a vychází z výbavy Style.

Tuzemská automobilka doplňuje nabídku terénních vozů o nový vrcholný model Superb Scout, který se rozměrově a nabídkou velkorysého prostoru neliší od elegantního provedení Combi. Oproti konvenční verzi navíc nabízí i vlastnosti a schopnosti dobrodružně laděného auta. Díky standardně dodávanému paketu pro špatné cesty, jenž zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm, standardně montovanému pohonu všech kol a režimu Offroad podává vůz dobré výkony i mimo asfaltové cesty. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek (DCC). 

Modely Scout mají již dlouhou tradici. Před 13 lety byla poprvé představena druhá generace vozu Škoda Octavia s offroadovým vzhledem. Netrvalo dlouho a brzy si získala mnoho fanoušků. Oblíbenost karosářské verze kombi se standardně dodávaným pohonem všech kol pokračovala i s následující třetí generací modelové řady Octavia. Vozy Kodiaq (2017) a Karoq (2018) rozšířila česká značka variantu Scout úspěšně také v nabídce vozů SUV.

Superb třetí generace se však ve variantě Scout prodává poprvé. Dokonce se vede i jako samostatný model. U druhé generace byl v ceníku paket Outdoor, který přidával na karoserii oplastování.

Český manažer v holinkách bude muset na domácí scéně obstát proti silným soupeřům, jakými jsou například Opel Insignia Country Tourer a Subaru Outback. Mezi luxusnější a dražší konkurenty pak patří Volvo V60 Cross Country nebo Audi A4 allroad quattro.

Pro koho je Škoda Superb Scout určen? Podle nás si ho nejčastěji pořídí muži, a to majitelé a uživatelé nemovitostí, k nimž zvlášť v zimě nevede jednoduše sjízdná cesta. Poslouží i jako rodinný automobil nebo reprezentativní firemní vůz.  

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Superb Scout dostal stejně jako ostatní terénní modely značky Škoda výrazný offroadový vzhled. Nově tvarovaná, zvětšená maska chladiče sestupuje jako u všech nových verzí vlajkové lodi dolů k nárazníku a má stejně jako u varianty Sportline černé dvojité lamely. Rámeček je však chromovaný.

V porovnání se standardním Superbem má verze Scout přepracovaný přední i zadní nárazník. Na spodní části se pak nachází kryt v barvě hliníku. Další ochranné plastové prvky zabraňují poškození podběhů, prahů a spodních částí dveří.

O elegantní vzhled se starají chromované střešní nosiče a lišty téhož zbarvení kolem bočních oken. Kryty zpětných zrcátek mají hliníkový design. Na blatnících jsou speciální plakety s nápisem Scout. Standardně dodávaná 18″ kola z lehké slitiny Braga jsou na přání v dvoubarevném provedení. Nově jsou na přání k dispozici i dvoubarevná 19″ kola Manaslu z lehké slitiny. Exkluzivně je pro model Superb Scout nabízena nová metalická barva karoserie oranžová Tangerine. Námi zkoušený vůz však oblékal šedivou, která atraktivitou nijak nestrádala, ba naopak.

Zde na obrázku jsou vidět ochranné prvky na přední části vozu a maska chladiče s novou vizáží.

A takto vypadá oplastování na zadní části auta.

Škoda při modernizaci své vlajkové lodi poprvé u sériového vozu použila inovativní full-LED-matrixové světlomety (standard vyšších výbav nebo za příplatek). Tento systém inovativního osvětlení se skládá z LED-modulu pro potkávací a dálkové světlo a rovněž také ze tří dalších LED-komor pro dálkové světlo, kryt světlometu nese nápis „Škoda Crystal Lighting“. Úzká LED-lišta slouží zároveň jako směrovka, světlo pro denní svícení a poziční světlo. Nad světelnou lištou jsou umístěny jemné LED jehlice, které jsou součástí nové animované funkce Coming/Leaving Home. Při odemčení vozidla a jeho zamčení tato funkce automaticky zapíná a vypíná jednotlivé prvky předního a zadního osvětlení vozu dle dané choreografie. Obdivuhodné!

Testovaný automobil byl obut do 18palcových kol, jenž jsou základem pro verzi Scout. Designem neurazí, ale ani nenadchnou.

%img% Naopak za velmi povedenou považuji palubu vlajkové lodi Škoda. Nachází se zde pouze kvalitní materiály v podobě kůže, alcantary nebo pohledných plastů. Zkoušený Scout byl navíc vybaven nejmodernějšími technologiemi, které mu přidávávají na celkové přitažlivosti a eleganci. Po setmění se uvnitř vozu rozzářilo perfektní ambientní osvětlení.

 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Řidičova zóna se zásadně neliší od ostatních variant Superbu. Je konzervativní, ale zároveň antistresová a pohodlná. Řidič se v terénním kombíku nesetká s ničím, co by ho mátlo nebo mu komplikovalo …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus