ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test nové Škody Superb
6. května 2015

Dvě předchozí novodobé generace Superbu staví ta třetí do role mírně úsměvných pokusů o špičkové manažerské auto. Jen těžko se na ní totiž hledají zásadní chyby.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Dvě předchozí novodobé generace Superbu staví ta třetí do role mírně úsměvných pokusů o špičkové manažerské auto. Jen těžko se na ní totiž hledají zásadní chyby.

Dospěla zejména proporcemi a designem. Zatímco první Superb vypadal spíše jako prodloužená Octavia a u druhého kazila dojem malá šířka karoserie, trojka budí respekt a evokuje sedany značek Audi a BMW.

Škoda si uvolnila z hlediska designu ruce tím, že skončila s konceptem TwinDoor, tedy možností otevírat zadní dveře buď celé, nebo pouze jejich víko. Novinka už je čistokrevným liftbackem s výklopnými pátými dveřmi. Mezigeneračně tak došlo k mírnému úbytku praktičnosti, což sledujeme i na některých dílčích parametrech interiéru (délka na nohy a vzadu nad hlavou). Zato se zlepšila šířka v loktech a narostl už tak gigantický kufr. Superb patří mezi nejprostornější manažerské sedany a liftbacky.

Škoda Superb musela nechat prostor pro život Volkswagenu Passat. Chybějí jí tedy některé high-tech vychytávky typu full LED světlometů nebo digitálního přístrojového štítu a drobné rozdíly jsem našel i v kvalitě dílenského zpracování. V kontextu automobilové střední třídy ale byly testované vyšperkované varianty velmi konkurenceschopné.

Největší mezigenerační posun se kromě designu týká kvality jízdních vlastností v zatáčkách. Pocitovou lehkostí patří nový Superb k absolutní špičce stejně jako úsporností některých motorů. Kromě pohonu přední nápravy nechybí verze, u nichž se síla motorů přenáší na všechna kola.

Když k tomu přičtu velmi zajímavý poměr ceny a výbavy, mám dojem, že nový Superb posílí své postavení jedničky u českých manažerů, ale osloví i podstatně více podobných zákazníků směrem na západ od českých hranic. Ten potvrzují po roce od uvedení na trh i prodejní výsledky.

Škoda Superb třetí generace se v Česku oficiálně prodává od 6. června 2015.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Postavíme-li vedle sebe tři novodobé generace Škody Superb, pak dvě předchozí vypadají proti té současné trochu jako nedochůdčata. Napadá mě ještě lepší příměr. Je to jako když stojí vedle 175 cm vysoké modelky s ideálními mírami 90-60-90 dvě tuctové hubené holky.

Designu Superbu hodně prospělo rozšíření, oddálení kol od sebe, zkrácení předního převisu a nahrazení dříve trochu neladného sklonu siluetou ve tvaru kupé. Auto teď vypadá důstojně, elegantně a sportovně, z některých úhlů pohledu připomíná velké sedany od Audi a BMW.

Naživo a při jízdě vypadá ještě lépe než na fotkách nebo na výstavách.

Karoserii protíná spousta odvážných křivek, zajímavé tvary světlometů i mřížky chladiče vytvářejí nezaměnitelný vzhled, díky němuž si nový Superb nespletete nejen s vozy jiných značek ale ani s menšími škodovkami. Auto se mi hlavně z boku, ale i předobočních a zadobočních pohledů opravdu moc líbí. Snad jen pohled čistě zezadu mi připadá trochu nevýrazný a podobný vozům Lexus.

Úsporný a čistý design i tvar přístrojové desky si bere hodně z Passatu i Octavie. Všechny plasty jsou měkčené. Interiéry v nejlepších výbavách vyšperkované množstvím příplatkových prvků působí moderně.

Standardní výbavou nejvyššího stupně Laurin&Klement je i ambientní LED osvětlení včetně zajímavé linky na palubce, která je vidět pouze ve tmě. Fotku otevřete kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Podle ceníku by ale ani základní verze neměla vypadat jako úplná manažerská chudobka.

Našli jsme pár chyb týkajících se kvality zpracování. Jeden ze čtyř testovaných kousků trpěl při přejezdech nerovností povrzáváním z několika míst interiéru. Ne zcela dokonalé se ukázalo třeba slícování chromovaných lemů oken vytvořených z více kusů. Je ale možné, že se jednalo pouze o problém předprodukčních verzí.

Kvalita odhlučnění karoserie odpovídá požadavkům na střední třídu, díky parádní aerodynamice není ani při vyšších rychlostech téměř slyšet obtékání vzduchu. Passat mi ale připadal lepší, co se týče pohlcování hluku od pneumatik.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Konečně si dva ramenatí chlapi v Superbu tolik nepřekážejí! Mnou naměřené dva centimetry mezigeneračního rozdílu v šířce na předních sedadlech sice nevypadají jako úplně světoborné číslo, ale znamen…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus