ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škoda Superb
10. února 2020

Dvě předchozí novodobé generace Superbu staví ta třetí do role mírně úsměvných pokusů o špičkové manažerské auto. Jen těžko se na ní totiž hledají zásadní chyby.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Bart BěhalBart Běhal

Dvě předchozí novodobé generace Superbu staví ta třetí do role mírně úsměvných pokusů o špičkové manažerské auto. Jen těžko se na ní totiž hledají zásadní chyby.

Dospěla zejména proporcemi a designem. Zatímco první Superb vypadal spíše jako prodloužená Octavia a u druhého kazila dojem malá šířka karoserie, trojka budí respekt a evokuje sedany značek Audi a BMW.

Škoda si uvolnila z hlediska designu ruce tím, že skončila s konceptem TwinDoor, tedy možností otevírat zadní dveře buď celé, nebo pouze jejich víko. Novinka už je čistokrevným liftbackem s výklopnými pátými dveřmi. Mezigeneračně tak došlo k mírnému úbytku praktičnosti, což sledujeme i na některých dílčích parametrech interiéru (délka na nohy a vzadu nad hlavou). Zato se zlepšila šířka v loktech a narostl už tak gigantický kufr. Superb patří mezi nejprostornější manažerské sedany a liftbacky. 

Největší mezigenerační posun se kromě designu týká kvality jízdních vlastností v zatáčkách. Pocitovou lehkostí patří nový Superb k absolutní špičce stejně jako úsporností některých motorů. Kromě pohonu přední nápravy nechybí verze, u nichž se síla motorů přenáší na všechna kola.

Když k tomu přičtu velmi zajímavý poměr ceny a výbavy, mám dojem, že nový Superb posílí své postavení jedničky u českých manažerů, ale osloví i podstatně více podobných zákazníků směrem na západ od českých hranic.

Škoda Superb třetí generace se v Česku oficiálně prodává již od roku 2015 a v roce 2019 přijela v modernějším kabátku. 

V únoru roku 2020 se nám pod ruce dostala Škoda Superb v elektrifikované verzi s označením iV. Jedná se o plug-in hybrid, což znamená, že vůz žene dopředu benzinový agregát 1.4 TSI, který spolupracuje s elektromotorem. Rozdíl oproti klasickému hybridu je ten, že baterie u plug-in hybridu lze nabíjet skrze zásuvku. Poté dokáže čistě na elektřinu ujet desítky kilometrů. V případě Superbu iV výrobce slibuje 55 km.

Česká vlajková loď s ekologickým motorem dorazila teprve nedávno, už teď je však nejprodávanějším hybridním automobilem u nás. Dokonce pokořila i světový bestseller Toyotu Corollu.

Výhodou Škody Superb iV proti konkurenci je, že lze plug-in hybrid mít téměř v jakékoli specifikaci. Liftback i kombík, téměř ve všech stupních výbav s výjimkou terénního Scouta. 

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Postavíme-li vedle sebe tři novodobé generace Škody Superb, pak dvě předchozí vypadají proti té současné trochu jako nedochůdčata. Napadá mě ještě lepší příměr. Je to jako když stojí vedle 175 cm vysoké modelky s ideálními mírami 90-60-90 dvě tuctové hubené holky.

Designu Superbu hodně prospělo rozšíření, oddálení kol od sebe, zkrácení předního převisu a nahrazení dříve trochu neladného sklonu siluetou ve tvaru kupé. Auto teď vypadá důstojně, elegantně a sportovně, z některých úhlů pohledu připomíná velké sedany od Audi a BMW.

Karoserii protíná spousta odvážných křivek, zajímavé tvary světlometů i mřížky chladiče vytvářejí nezaměnitelný vzhled, díky němuž si nový Superb nespletete nejen s vozy jiných značek ale ani s menšími škodovkami. Auto se mi hlavně z boku, ale i předobočních a zadobočních pohledů opravdu moc líbí. Snad jen pohled čistě zezadu mi připadá trochu nevýrazný.

Modernizace v roce 2019 přinesla jen detailní změny na designu vozu. Asi nejzásadnější proměnou prošla zadní část, kde jsou nové fullLED světlomety a mezi nimi procházející chromovaná lišta. Novinkou jsou také dynamické blinkry, které se u Superbu objevují vůbec poprvé.

Stejně jako ostatní nové modely české automobilky, dostala i vlajková loď místo znaku označení “ŠKODA” písmeny. Dle mého názoru to vypadá atraktivněji a elegantněji.

Přední části se omlazení dotklo výrazně méně. Odlišné jsou světlomety, které jsou opět fullLED a dokonce mají i unikátní technologii Matrix. Výhodou matrixového systému je to, že světelný kužel dálkové funkce se skládá z několika segmentů, které lze jednotlivě zapínat a vypínat dle aktuální situace v reálném čase. Auto tak při svícení dálkovými světly vypíná pouze ty části světelného kužele, které by oslňovaly ostatní vozidla. Systém dokáže rozpoznat i více objektů najednou, což předchozí systém neumožňoval, ale pouze ořízl světelný kužel pomocí clony v celé jeho šíři. Superb před faceliftem měl navíc ještě bixenony. Nové jsou i užší mlhové světlomety, nově také s LED technikou. Decentně přepracovaná je také přední maska chladiče.

Kvalita odhlučnění karoserie odpovídá požadavkům na střední třídu, díky parádní aerodynamice není ani při vyšších rychlostech téměř slyšet obtékání vzduchu.

Zkoušený Superb iV byl oblečen do sportovně laděného kabátku Sportline. Dynamičtější vzhled utvrzovala i agresivní červená barva s černými doplňky a kola v tentýž barvě.

Na první pohled nejsou rozdíly mezi konvenčním provedením a elektrifikovaným iV takřka poznatelné. Odlišná je totiž pouze maska chladiče, která je zcela zakrytá a nese na sobě "víko od nádrže". Druhým a posledním poznávacím znamením elektrické varianty je nápis iV v zadní části auta. Pokud tedy potkáte Škodu Superb iV na silnici nejspíše si ani nevšimnete, že nejde o klasický benzíňák nebo nafťák.

Zde je detailnější pohled na zásuvku pro nabíjecí kabel umístěnou v přední masce.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Konečně si dva ramenatí chlapi v Superbu tolik nepřekážejí! Mnou naměřené dva centimetry mezigeneračního rozdílu v šířce na předních sedadlech sice nevypadají jako úplně světoborné číslo, ale znamen…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus