ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Scala
18. srpna 2019

Jde o nástupce modelu Rapid, nebo je nová Scala úplně nové auto? Na to jsme se snažili hledat odpověď během prvního svezení s horkou novinkou z Mladé Boleslavi. Testovali jsme ji se základním benzinovým tříválcem, který se pro ni ukázal jako přímo ideální motor.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Pojďme na pracoviště řidiče a rovnou za volant. Opět musím upozornit, že před sebou máme vůz v top výbavě, se kterým se na silnici reálně tak často nesetkáte. Výbavy jsou jen dvě, tedy Ambition (u ostatních škodovek je prostřední, tady první) a Style.
Volant není novinka, známe ho už z jiných škodovek. Tady obtažený kůží, což je ve výbavě Style v ceně a Ambition za příplatek.
Na levém rameni ovládáte multiémedia
Na pravém zase palubní počítač, bezpečnostní asistenty a pokud si připlatíte i za virtuální kokpit místo klasických budíky, tak pak i tem.
Obrazovka místo budíků stojí opravdu za pozornost. Je totiž velmi funkční. Nabízí docela slušnou porci možností zobrazení. Tady je jedno ze základních se simulací ručičkových přístrojů.
Toto je pro sportovní fanoušky, protože má jen ručičkový otáčkoměr.
Tady je více technické zobrazení s velkým množstvím údajů.
Toto je jeho druhá varianta.
Nejvíce nás ale zaujalo toto zobrazení, u kterého navíc zmizí ukazatele paliva a teploty oleje. Díky tomu ho využijete v noci, aby vás nic nerušilo. Připomíná to Night Panel ze Saabů.
Tempomat se naštěstí neovládá na volantu, ale na páčce. Příplatkový adaptivní systém je do takového vozu poněkud luxus.
Za peníze navíc dostanete i přihrádku pro odložení chytrého telefonu s bezdrátovým nabíjením. Funguje výborně. Kromě toho můžete dostat i dva USB-C konektory. Tomu se říká budoucnost!
V prostoru za řadicí pákou najdete tlačítko na nastavení jízdních režimů, asistenta pro parkování a start-stop systém.
Tuhle obří obrazovku s luxusním displeje a dotykovými plochami možná také v mnoha autech neuvidíte. Připlácí se za ni totiž nemalé peníze.
Prostředí zábavního systému je ale přívětivé a snadno se v něm orientuje.
Navigace je vyloženě perfektní. Škoda, že displej jako obvykle sbírá otisky prstů.
Dvouzónová klimatizace je v ceně výbavy Style.

Sluší se připomenout, že Scalu můžete vybavit celou řadu zajímavých elektronických prvků. Nebudeme vyjmenovávat všechny. Jednou z novinek je třeba asistent pro změnu jízdního pruhu, který dokáže kontrolovat prostor za vozem na dálnici mnohem dál než snímač mrtvého úhlu a tak se mu může podařit zabránit případnému střetu ještě účinněji.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Scalu jsme zatím testovali jen krátce a ke všemu na mezinárodní novinářské prezentaci, proto ji nemáme naměřenou podle naší metodiky. Základní poznatky jsme si ale z Chorvatska přesto přivezli.

Rozvor vozu se výrazně protáhl. Scala má hodnotu 2649 mm, Rapid měl 2590 mm. To znamená, že vzadu najdete více místa. A opravdu. Pohodlně jsme se usadili bez nutnosti brousit koleny o záda sedadla před námi.

Testované auto mělo za vysoký příplatek pořízenou kombinaci čalounění kůží a semiší, které moc často v realitě neuvidíte.
Mezi sedadly vpředu najdete klasický držák na nápoje. Nic zajímavého...
Elektricky ovládané víko kufru je za příplatek a to pouze ve výbavě Style.
V kufru najdete různé drobnosti, jako třeba integrovanou svítilnu.
Nebo síťový program.
Jsou tu i háčky na tašky.
A za příplatek také 12V zásuvka, třeba na chladničku.
Pod podlahou jsou rezerva a nářadí.

Kufr má kapacitu 467 litrů a po sklopení zadních sedadel, kdy vznikne bez mezipodlahy schod a šikmá plocha, pak 1410 litrů. To je v základu o 60 litrů víc než Rapid.
Doporučujeme si připlatit i za elektricky výklopné tažné zařízení, které je také premiérou. Stačí pak stisknout tlačítko a koule se vysune. Pak jen tahem zajistit. To se může hodit!

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Škoda Scala se v dubnu 2019 prodává se třemi motory, všechny jsou přeplňované. Základem je benzinový tříválec o výkonu 85 kW. Pro fajnšmekry je připraven přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru s vyp…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus