ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test Škody Rapid Spaceback
25. září 2013

První hatchback velikosti VW Golf v historii Škody - to je Rapid Spaceback.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

První hatchback velikosti VW Golf v historii Škody - to je Rapid Spaceback.

Mezi početnou družinou konkurentů vyniká velikostí zavazadlového prostoru, místem na nohy a nad hlavou ve druhé řadě. Největší slabinu představuje šířka interiéru a nepříliš pohodlný posez za volantem.

Jeho jízdní vlastnosti jsou lepší než u Rapidu liftback se splývavou zádí a také se mi Spaceback víc líbí. Zaujme dvojí provedení zádě - zvláště stylovější verze s prosklením zakrývajícím téměř celé páté dveře.

Škoda Rapid Spaceback míří na mladší skupinu zákazníků než liftback a více zaujme ženy. Pořídit by si jí kromě jednotlivců a párů mohly i menší rodiny, jde o oblíbené služební auto.

Škoda Rapid Spaceback se v Česku prodává od podzimu 2013. Od modelového roku 2016 (detaily zveřejněné v květnu 2015) se datují ještě úspornější a o něco dynamičtější motory i řada dalších změn, o kterých se dočtete v článku. Koncem roku 2015 se začala prodávat i varianta ScoutLine vypadající trochu jako vozy SUV.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Rapid Spaceback jednoduchostí, štíhlostí a lehkostí kontrastuje s opulentními tvary značek Opel, Ford nebo Hyundai snažícími se upoutat erupcemi křivek a proláklin.

Zvlášť verzi s výraznějším prosklením zádě a zatmavenou panoramatickou střechou nechybí ani odvaha a originalita. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Dvoudílná roleta střechy se zevnitř ovládá manuálně, takže řidič nemůže celé prosklení zastínit za jízdy, pokud nemá teleskopickou ruku jako Saxana.

Střecha interiér auta sympaticky prosvětlí. Nevýhodou je, že Rapid Spaceback StylePLUS (od prosince 2014 Monte Carlo), který ji má, při přejíždění nerovností více duní a celkově mi jeho komfort a odhlučnění připadal o něco horší než u levnější varianty s klasickou ocelovou střechou.

Auta modelového roku 2016 na první pohled poznáte podle toho, že se blinkry nastěhovaly do zpětných zrcátek.

U testovaného vozu navíc přibyl do mřížky v předním nárazníku odbélníček s radarem příplatkového pomocníka Front Assist, který hlídá dění před vozem.

Koncem roku 2015 se začala nabízet i výbava ScoutLine na první pohled rozeznatelná podle ochranných prvků při jízdě mimo asfalt.

Ty stříbrné se nacházejí na přídi i na zádi.

Výřezy blatníků a prahy pak lemují černé plastové lišty. Celkový dojem je nepochybně vydařený, zejména když Škoda zvolila přijatelnou cenovou politiku. Oproti verzi Style je ScoutLine se stejným motorem o 36 000 Kč dražší, jenže samotné plasty jsou vlastně oceněny jen na 400 Kč. Zbývající rozdíl vyplňuje cena výbavy, která je ve ScoutLine navíc. 

Například jde o asistenta rozjezdu do kopce, multifunkční kožený volant, rezervní kolo, mlhovky, kola z lehkých slitin a tempomat. 

Interiér verze Scoutline pak vychází ze sportovně laděného Monte Carla, což znamená, že pedály mají kovové nášlapy a volant je v dolní části zploštělý.

Přístrojové desce dominují tvrdé plasty, které jsou hezké na pohled, ale docela hlučné na poklep. Oživují ji dekorační lišty (standard verze Monte Carlo).

Interiér většiny konkurentů působí hodnotnějším dojmem, ani z testovaných a vzhledově atraktivních nejlépe vybavených verzí Rapidu Spaceback nevyprchal dojem lacinosti. Se zvyšujícím se stářím vozu tento hendikep na ostatní vozy třídy VW Golf narůstá.

Dojem lacinosti podtrhují třeba odhalené plechy na pátých dveřích, ocelově znějící zvuk zavírání zadních dveří nebo drobné, ale slyšitelné rezonování v předních dveřích při přejíždění nerovností u dvou z testovaných aut. Občasným drnčením interiéru rušila posádku i verze s prosklenou střechou a naftovým motorem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Od liftbacku se po uvedení na trh lišila několika drobnými modernizacemi, které ale prodloužená verze přebrala. Další drobné změny přišly v modelovém roce 2016. Výrazně lepší než u liftbacku je u…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus