ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První podrobný test nové Škody Rapid
11. července 2012

Velikost kufru a parametry kabiny téměř jako u Octavie, jízdní vlastnosti blíže Fabii - tak se mi jeví Škoda Rapid, která na trhu zaplnila místo mezi dvěma tradičními modely české automobilky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Velikost kufru a parametry kabiny téměř jako u Octavie, jízdní vlastnosti blíže Fabii - tak se mi jeví Škoda Rapid, která na trhu zaplnila místo mezi dvěma tradičními modely české automobilky.

Rapid vypadá jako menší klon Octavie. Stejně jako ona se řadí mezi kompaktní liftbacky, tedy auta se stupňovitou zádí a vysoko výklopnými pátými dveřmi, které umožňují velkorysý přístup do gigantického zavazadlového prostoru.

Škoda Rapid tak nemá kromě svého dvojčete Seatu Toledo na trhu příliš přímých konkurentů. Jako největší soupeře pro něj vidím o něco delší oblíbené levné sedany Citroën C-Elysée, Peugeot 301 nebo Renault Fluence. Nepřímo mu konkurují také nejlevnější hatchbacky nižší střední třídy jako Hyundai i30, Kia cee´d, Opel Astra nebo Renault Mégane.

Největší výhodu Rapidu v porovnání se soupeři představují kromě velikosti a tvaru kufru ještě úsporné motory, místo na nohy nebo precizní a příjemné řazení a řízení.

Slabinou je šířka interiéru. Podvozek auta nedosahuje v porovnání s Octavií zdaleka takové dospělosti, což se projevuje třeba drobným odskakováním zadní nápravy na nerovnostech v zatáčkách. Na většinu konkurentů ale v pohodě stačí, potěší komfortem.

Očekával jsem, že Rapid cenově nahradí Octavii Tour, což byla Octavia II ořezaná o část výbavy a se starým designem předních světel. I když to ze začátku prodeje nevypadalo, po zlevnění a navýšení výbavy se tak stalo a Rapid zaujal pozici jedno z nejdostupnějších aut nižší střední třídy. Od modelového roku 2016 se datují ještě úspornější a o něco dynamičtější motory. Zatím jsem po těchto změnách testoval pouze kratšího Rapida Spaceback, takže v jeho recenzi se o nich dočtete podrobnosti.

Nová škodovka oslovuje Čechy, kteří chtějí Octavii, ale nemohou si ji dovolit. Rodiny, páry všech věkových kategorií, využití najde i v některých firemních flotilách nebo třeba u taxikářů.

Škoda Rapid se v Česku začala prodávat od 20. října 2012. Vyrábí se v Mladé Boleslavi na jedné lince se Seatem Toledo.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Rapid představuje podle lidí ze Škodovky první produkt nového designového jazyka. Ten se nese v duchu jednoduchosti, štíhlosti a lehkosti. Kontrastuje s plnoštíhlými tvary značek Opel, Ford nebo Hyundai snažícími se upoutat erupcemi křivek a tvarů.

Nová škodovka na mne působila sympaticky a nadčasově, i když v provozu trochu nevýrazně. Všechny testované verze obouvaly šestnáctipalcová kola, jen červené auto základní patnáctky.

Od podzimu 2015 se nabízí i limitovaná série Monte Carlo se sportovnější vizáží. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Přístrojové desce dominují tvrdé plasty, které jsou hezké na pohled, ale docela hlučné na poklep. Octavia druhé i třetí generace na mne působí rozhodně kvalitnějším dojmem. Základní verze Rapida navíc zřejmě nedosáhnou útulnosti a zajímavosti testovaných variant v prostřední a nejvyšší úrovni výbavy.

Nepříliš tlumené zabouchnutí dveří nahrává myšlenkám o lacinosti Rapidu. Ze zadní části vozu se dost často ozývá tlumené dunění. Na druhou stranu jsem v interiéru žádného z testovaných aut nezaznamenal nějaké pazvuky nebo povrzávání.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jednoduchá a přehledná, v některých ohledech ale trochu stísněná. Šířka interiéru Rapidu je ze všech kompaktních sedanů a liftbacků nejmenší. Dokonce jsme naměřili o centimetr méně než u minivozu …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus