ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Octavia Scout 2017
10. dubna 2017

První generace Octavie Scout, která se začala prodávat začátkem roku 2007 a o dva roky později na jaře prošla modernizací, přiblížila Škodu světu terénních vozů. Ještě před Yetim a Kodiaqem, tak dostala mladoboleslavská značka auto schopné přeprat i horší terén než asfaltky a hladké polní cesty. A takový zůstal Scout i ve své druhé generaci, která dostala facelift v roce 2017.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

První generace Octavie Scout, která se začala prodávat začátkem roku 2007 a o dva roky později na jaře prošla modernizací, přiblížila Škodu světu terénních vozů. Ještě před Yetim a Kodiaqem, tak dostala mladoboleslavská značka auto schopné přeprat i horší terén než asfaltky a hladké polní cesty. A takový zůstal Scout i ve své druhé generaci, která dostala facelift v roce 2017.

Škoda Octavia Scout kombinuje robustní vizáž, prostorný interiér a pohon všech kol s rozumnou dynamikou a spotřebou.

Neztrácí žádný z kladů běžné Octavie Combi - navíc jde o auto velmi dobře vybavené, lépe vypadající a ve všech verzích s neošizenou víceprvkovou zadní nápravou. Jde vlastně o lehce upravenou a o více než tři centimetry zvýšenou Octavii Combi 4x4.

Jediným větším záporem je podle mne cena, která ve srovnatelné výbavě převyšuje řadu nepřímých konkurentů z kategorie kompaktních SUV. 

Scout se stejně jako klasická Octavia Combi nachází vnějšími ale i některými vnitřními rozměry na pomezí rodinné nižší střední a manažerské střední třídy.

Škodu Octavia Scout bych doporučil všem, kdo potřebují prostorné auto a občas musejí mimo asfalt. Rodinám s dobrodružnými choutkami, majitelům nemovitostí v odlehlejších lokalitách s horšími příjezdovými cestami, podnikatelům na horách.

Druhá generace Škody Octavia Scout odvozená od třetí novodobé generace Škody Octavia se nabízí od letních prázdnin 2014, na jaře 2017 se začala prodávat modernizovaná verze se "čtyřokou" přídí.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Octavia Scout pro mě dlouho byla vůbec nejhezčí škodovkou. Po uvedení třetí generace Superbu na trh už to neplatí a velmi zdatného konkurenta má i v řadě Octavia - v modelech RS.

Na druhou stranu Scoutu asi nejvíce ze všech octavií sluší nové čtyřoké světlomety, které charakterizují třetí generaci modelu od modernizace v roce 2017. Příď Scouta totiž obsahuje spoustu různobarevných elementů a rozličných křivek, takže do ní podle mne docela zapadají. S většinou kolegů z jiných redakcí jsme se shodli, že v reálu čtyřoké Octavie zvláště v provedení Scout vůbec nevypadají špatně a brzy převažoval názor, že to modelu díky oddělení od menšího a levnějšího modelu Rapid vlastně prospělo.

Výše se můžete podívat jak světlomety svítí. Scout má ve standardním provedení od modernizace v roce 2017 plně diodové osvětlení. Krajní LEDky jsou určené pro potkávačky, menší vnitřní pro dálková světla a dole v nárazníku najdeme mlhovky (standard)

Proužky LED denního svícení vytvářejí zajímavý a nezaměnitelný světelný podpis.

Tady se podívejte, jak se terénní škodovka v roce 2017 proměnila.

Nejlevnější Octavia Scout vypadá rozhodně o dost lépe než nejlevnější Octavia Combi. Za prvé se její výbava plus mínus shoduje s bohatou verzí Style.

Za druhé zvýšení auta (o 33 mm) a ochrana proti nástrahám terénu dodávají Scoutu sympatickou robustnost nebo chcete-li traktorovitost. Ta patřila k Octavii Combi minulých generací a u nejnovějšího klasického provedení se trochu vytratila.

Základní exteriérovou výbavu tvoří například sedmnáctipalcová litá kola, výše zmíněné full LED světlomety, dále tradiční bohaté ochranné oplastování karoserie díly černé barvy nebo přední i zadní stříbrné spodní kryty.

To modeluje přitažlivou chlapáckou kombinaci kombíku a terénního auta.

Uvnitř se Škoda Octavia Scout liší od dobře vybavené Octavie Combi jen nápisy na prazích nebo řadicí páce a specifickým designem dekoračních lišt. Zmizelo madlo před spolujezdcem typické pro druhou generaci.

Interiér Octavie Scout na mne působí kvalitnějším dojmem než základní verze Octavie Combi, ale v porovnání s předchozí generací Scouta jde o malý krok zpátky. Osobně za tím vidím výsledky snahy koncernu VW oddělit lidovější Octavii od dražších aut typu Superbu nebo Passatu.

Na druhou stranu po modernizaci v roce 2017 dojem zvedlo přepracované provedení středového sloupku se zvětšeným dotekovým displejem ve skleneném designu s integrovanýmí tlačítky. V základním provedení je osmipalcový, na snímku vidíte příplatkový s největší úhlopříčkou 9,2 palců.

Potěšilo slušné odhlučnění kabiny, které bylo minimálně srovnatelné s běžnou Octavií Combi, i když vyšší Scout by teoreticky mohl mít předpoklady pro vyšší aerodynamický hluk při dálničních rychlostech. Nic takového se ale neukázalo.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Od klasické Octavie Combi se pracoviště řidiče kromě designových prvků vyjmenovaných výše liší většinou jen tím, že tu řadu věcí najdeme ve standardu, kdežto u nižších specifikací obyčejného kombíku…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus