ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test nové Škody Octavia Scout
9. července 2014

První generace Octavie Scout, která se začala prodávat začátkem roku 2007 a o dva roky později na jaře prošla modernizací, přiblížila Škodu světu terénních vozů. Ještě před tím, než se začal vyrábět Yeti, tak dostala mladoboleslavská značka auto schopné přeprat i horší terén než asfaltky a hladké polní cesty.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

První generace Octavie Scout, která se začala prodávat začátkem roku 2007 a o dva roky později na jaře prošla modernizací, přiblížila Škodu světu terénních vozů. Ještě před tím, než se začal vyrábět Yeti, tak dostala mladoboleslavská značka auto schopné přeprat i horší terén než asfaltky a hladké polní cesty.

Druhá na ní v těchto ohledech navazuje, a navíc kombinuje robustní vizáž, prostorný interiér a pohon všech kol s mnohem lepší dynamikou a nižší spotřebou.

Neztrácí žádný z kladů běžné Octavie Combi - navíc velmi dobře vybavené, lépe vypadající a ve všech verzích s neošizenou víceprvkovou zadní nápravou. Jde vlastně o lehce upravenou a o více než tři centimetry zvýšenou Octavii 4x4.

Jediným větším záporem je podle mne cena, která ve srovnatelné výbavě převyšuje řadu nepřímých konkurentů z kategorie kompaktních SUV. Přímého konkurenta dostala Octavia Scout v říjnu 2014 v podobě sourozence z koncewrnu Volkswagen Seatu Leon X-Perience. Na podzim 2014 se na autosalonu v Paříži představil také podobně laděný VW Golf Alltrack.

Další obrněné kombíky se vyskytují ve střední třídě, kam Octavia Scout některými parametry zasahuje. Jde například o Audi A4 allroad quattro, Subaru Outback nebo VW Passat Alltrack. Ve srovnání s nimi Octavia Scout vychází o něco levněji.

Scout se stejně jako klasická Octavia Combi nachází vnějšími ale i některými vnitřními rozměry na pomezí rodinné nižší střední a manažerské střední třídy.

Škodu Octavia Scout bych doporučil všem, kdo potřebují prostorné auto a občas musejí mimo asfalt. Rodinám s dobrodružnými choutkami, majitelům nemovitostí v odlehlejších lokalitách s horšími příjezdovými cestami, podnikatelům na horách...

Druhá generace Škody Octavia Scout odvozená od třetí novodobé generace Škody Octavia se nabízí od letních prázdnin 2014.

Velmi podrobný test běžné Octavie Combi můžete najít po kliknutí zde. Test Scouta se zaměří pouze na odlišnosti specifické pro tento model.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Z mého pohledu jde o nejhezčí škodovku a jedno z designově nejzdařilejších aut vůbec.

Nejlevnější Octavia Scout vypadá rozhodně o dost lépe než nejlevnější Octavia Combi. Za prvé se její výbava plus mínus shoduje s bohatou verzí Elegance.

Za druhé zvýšení auta a ochrana proti nástrahám terénu dodávají Scoutu sympatickou robustnost nebo chcete-li traktorovitost. Ta patřila k Octavii Combi minulých generací a u nejnovějšího klasického provedení se trochu vytratila. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Základní exteriérovou výbavu tvoří například sedmnáctipalcová litá kola, bohaté ochranné oplastování karoserie díly černé barvy nebo přední i zadní stříbrné spodní kryty.

To modeluje přitažlivou chlapáckou kombinaci kombíku a terénního auta.

Uvnitř se Škoda Octavia Scout liší od Octavie Combi jen nápisy na prazích nebo řadicí páce a specifickým designem dekoračních lišt. Zmizelo madlo před spolujezdcem typické pro druhou generaci.

Interiér Octavie Scout na mne působí kvalitnějším dojmem než základní verze Octavie Combi, ale v porovnání s předchozí generací Scouta jde o malý krok zpátky. Osobně za tím vidím výsledky snahy koncernu VW oddělit lidovější Octavii od dražších aut typu Superbu nebo Passatu. Tento dojem podpořilo i rezonování plastů u naftové verze.

Na druhou stranu potěšilo výborné odhlučnění kabiny, které bylo minimálně srovnatelné s běžnou Octavií Combi, i když vyšší Scout by teoreticky mohl mít předpoklady pro vyšší aerodynamický hluk při dálničních rychlostech. Nic takového se ale neukázalo.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Od klasické Octavie Combi se pracoviště řidiče kromě designových prvků vyjmenovaných výše liší většinou jen tím, že tu řadu věcí najdeme ve standardu, kdežto u nižších specifikací obyčejného kombíku…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus