ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test nové Škody Octavia RS
2. srpna 2013

Nejlepší Octavia všech dob z hlediska jízdních vlastností - to je nové "ereso". A s benzinovým turbomotorem 2.0 TSI také nejvýkonnější, nejdynamičtější a nejrychlejší.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Nejlepší Octavia všech dob z hlediska jízdních vlastností - to je nové "ereso". A s benzinovým turbomotorem 2.0 TSI také nejvýkonnější, nejdynamičtější a nejrychlejší.

Zatímco podvozek klasické verze s jednoduchou zadní nápravou (víceprvkovou disponuje pouze s motorem 1.8 TSI) vzbuzoval zejména v prvních letech výroby rozpaky, u Octavie RS se nic takového neřešilo. To platí jak o základní verzi tak o posílené variantě RS 230, která byla v nabídce od jara 2015 do září 2016, nebo variantě s pohonem všech kol dostupné výhradně s naftovým motorem a automatickou převodovkou od podzimu 2015.

Multilink je samozřejmostí a naladění podvozku v Mladé Boleslavi trefili parádně. Auto se do zatáček vrhá lehce, při testech se až neuvěřitelně drželo suchého i mokrého, kvalitního i rozbitého rumunského asfaltu - a hlavně, zejména v benzinovém provedení šlo zároveň o nečekaně komfortní auto. Nová Octavia RS mne zkrátka z hlediska jízdních vlastností při prvních testech naprosto uchvátila, což má na svědomí i dokonale naladěné řízení. Pozdější testy Octavie RS 4x4 s naftovým motorem už takové nadšení zejména z hlediska pohodlí nepřinesly.

Proti sportovním verzím hatchbacků tasí Octavia RS trumf v podobě gigantického kufru. Na jedničku se podle mne podařil i design karoserie včetně palety barev. Hlavně na začátku prodeje jsem chválil i hodně konkurenceschopný poměr ceny a výbavy. Od té doby ale Octavia RS kvůli velkému zájmu o ni několikrát zdražila.

Zápory? Vzhled přístrojové desky na mne působí svou monolitičností méně hodnotně než u minulé generace, i když ho většinou tvoří příjemně měkké plasty. Občas se z útrob palubky ozvalo při přejíždění nerovností tiché zapraskání, pazvuky jsem vnímal i z oblasti střechy u verze se šíbrem. Přední sedadla by mohla mít delší sedák. Dozadu si stejně jako v ostatních octaviích bezpečně sednou jen dva dospělí.

Novou Octavii RS jsem si uměl představit jako novou hitovku mezi firemními manažerskými vozy stejně jako rodinné auto pro příznivce rychlé jízdy - a to se potvrdilo. V obou ohledech jí samozřejmě velmi výrazně konkuruje provedení Combi RS. Základní karoserie liftback mi ale v ostrém provedení přišla o něco sportovnější a s benzinovým motorem i pohodlnější.

Škoda Octavia RS třetí generace se prodává od léta 2013.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Octavia RS vypadá ještě lépe než vyšperkovaná klasická Octavia, a navíc není třeba řešit, jak ochuzeně by vypadala základní varianta. Většina z toho, co vidíte na obrázcích, patří ke standardu RS.

Nabízíme porovnání přídě běžné Octavie Elegance obohacené o řadu příplatkových doplňků (vlevo) a RS. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Rozdíly jsou sice decentní, a RS nijak přehnaně svou sportovnost na odiv nedává, přesto dostatečně velké na to, aby zvýšily sex appeal vozu.

Mezi příplatkové položky patří černá barva na rámečku masky nebo zpětných zrcátkách.

Lehkých změn proti základnímu modelu se dočkala i záď se spojlerem a dvěma koncovkami výfuku.

Model RS230 se od běžného RS odlišoval větším logem na masce chladiče a koncovky výfuku byly z černého chromu.   

Interiéru dominují sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Zaujmou i pedály z ušlechtilé oceli nebo bílé či šedivé prošívání kůže na volantu nebo řadicí páce. Také uvnitř nejsou změny nijak zvlášť vyzývavé, ale působí velmi elegantně.

V RS 230 byly tyto prvky laděny do červena.

Zajímavý designerský prvek představuje zasahování linie výplní dveří do prosklené části. Působí to moderně a dynamicky, a přitom nemá negativní vliv na výhled z auta. Ten sice omezují i nadále masivní sloupky, ale připadalo mi, že je mezi nimi a zrcátky více místa než u minulé generace.

Přes zjevnou kvalitu materiálů na mne působí provedení přístrojové desky trochu laciněji než u předchůdkyně. Asi za to můžou monolitická místa na přední desce, pocitu prémiovosti nepřidává ani tiché povrzávání uvnitř palubky u většiny zkoušených Octavií RS. U poslední testované verze RS 4x4 v roce 2016 jsem zase vnímal pazvuky z okolí střešního okna a auto vybavené tímto doplňkem se při průjezdu velkými výmoly více otřásalo.

Odhlučnění kabiny mi připadalo mezi kompaktními auty průměrné.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Proti minulé generaci Octavie RS přibylo do šířky ve výšce loktů blahodárných pár centimetrů prostoru, což potvrdila i moje měření. Tímto parametrem se Octavia RS dostala z podprůměru do nadprůmě…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus