ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Octavia RS 2017
7. června 2017

Nejlepší Octavia všech dob z hlediska jízdních vlastností - to je nové "ereso". A s benzinovým turbomotorem 2.0 TSI ve verzi RS 245 také nejvýkonnější, nejdynamičtější a nejrychlejší.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test Škody Octavia RS 2017 včetně nejsilnější verze RS 245
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Nejlepší Octavia všech dob z hlediska jízdních vlastností - to je nové "ereso". A s benzinovým turbomotorem 2.0 TSI ve verzi RS 245 také nejvýkonnější, nejdynamičtější a nejrychlejší.

Zatímco podvozek klasické verze speciálně s jednoduchou zadní nápravou vzbuzoval zejména v prvních letech výroby třetí novodobé generace rozpaky, u Octavie RS se nic takového neřešilo. To platí jak o základní verzi tak o posílené variantě RS 230, která byla v nabídce od jara 2015 do září 2016, ještě silnější verzi RS 245 (od jara 2017) nebo o variantě s pohonem všech kol dostupné výhradně s naftovým motorem a automatickou převodovkou od podzimu 2015.

Multilink je samozřejmostí a naladění podvozku v Mladé Boleslavi trefili parádně. Auto se do zatáček vrhá lehce, při všech možných testech v různých zemích, na závodních okruzích i okreskách se parádně drželo suchého i mokrého, kvalitního i rozbitého asfaltu - a hlavně, zejména v benzinovém provedení jde zároveň o nečekaně komfortní auto. Pokud si připlatíte za možnost nastavení tlumičů (novinka po faceliftu od roku 2017), budete mít i z "eresa" komfortní kočár. Nová Octavia RS mne zkrátka z hlediska jízdních vlastností už při prvních testech naprosto uchvátila, což má na svědomí i dokonale naladěné řízení. Pozdější testy Octavie RS 4x4 s naftovým motorem ale už takové nadšení zejména z hlediska pohodlí nepřinesly.

Proti sportovním verzím hatchbacků tasí Octavia RS trumf v podobě gigantického kufru. Hlavně na začátku prodeje jsem chválil i hodně konkurenceschopný poměr ceny a výbavy. Od té doby ale Octavia RS kvůli velkému zájmu o ni několikrát zdražila.

Zápory? Vzhled přístrojové desky na mne působí svou monolitičností méně hodnotně než u minulé generace, i když ho většinou tvoří příjemně měkké plasty. Toto se ale zlepšilo při modernizaci v roce 2017, kdy se na přístrojovou desku dostaly větší dotekové displeje. Po modernizaci se mi také nestávalo, že by se z útrob palubky ozvalo při přejíždění nerovností tiché zapraskání. Přední sedadla by mohla mít delší sedák. Dozadu si stejně jako v ostatních octaviích bezpečně sednou jen dva dospělí.

Novou Octavii RS jsem si uměl představit jako novou hitovku mezi firemními manažerskými vozy stejně jako rodinné auto pro příznivce rychlé jízdy - a to se potvrdilo. V obou ohledech jí samozřejmě velmi výrazně konkuruje provedení Combi RS. Základní karoserie liftback mi ale v ostrém provedení přišla o něco sportovnější a s benzinovým motorem i pohodlnější.

Škoda Octavia RS třetí generace se prodává od léta 2013. V roce 2017 došlo k výraznému faceliftu. Nejviditelnějším podpisem modernizované octavie je čtyřoký design přídě, který mi u RS nepřipadal zdaleka tak kontroverzní jako u základního kombíku.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nekřižujte mě, když napíšu, že Octavii RS třetí generace podle mě nové čtyřoké světlomety, nejvíce viditelná změna při modernizaci v roce 2017, docela sluší. Fakt si to myslím. Už proto, že příď RS je tvarově i barevně bohatší než u klasické Octavie, takže do jejího designu docela zapadají.

Zde si můžete prohlédnout příď Octavie RS před modernizací v roce 2017.

A zde po faceliftu. Udělejte si obrázek sami.

Škoda Octavia RS má ve standardním provedení od modernizace v roce 2017 plně diodové osvětlení. Krajní LEDky jsou určené pro potkávačky, menší vnitřní pro dálková světla a dole v nárazníku najdeme mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček (standard).

Proužky LED denního svícení vytvářejí zajímavý a nezaměnitelný světelný podpis.

Octavia RS vypadá ještě lépe než vyšperkované klasické Octavia, a navíc není třeba řešit, jak ochuzeně by vyhlížela základní varianta. Většina z toho, co vidíte na obrázcích, patří ke standardu RS.

Rozdíly třeba proti vyšperkované Octavii Elegance jsou sice decentní, a RS nijak přehnaně svou sportovnost na odiv nedává, přesto dostatečně velké na to, aby zvýšily sex appeal vozu.

Lehkých změn proti základnímu modelu se dočkala i záď se spojlerem a dvěma koncovkami výfuku.

Verzi vybavenou pohonem všech kol vizuálně od ostatních na první pohled neodlišíte. Jediným patrným rozdílem je totiž maličký nápis 4x4 vlevo na pátých dveřích vozu.

Provedení RS 245 se od běžného RS odlišuje rámečkem masky chladiče v leskle černé barvě. Černé jsou i některé další detaily jako kryty zrcátek nebo koncovek výfuku.

Sluší mu i devatenáctipalcová černá kola se speciálním designem a pneumatikami o rozměru 225/35 R19, zatímco základní model vyjíždí na sedmnáctkách.

Octavii RS druhé generace prospělo v porovnání s předchůdkyní rozšíření. Působí monumentálně, důstojně, reprezentativně, a přitom moderně.

Interiéru dominují sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Zaujmou i kryty pedálů v hliníkovém designu nebo různobarevné prošívání kůže na volantu nebo řadicí páce. Také uvnitř nejsou změny nijak zvlášť vyzývavé, ale působí velmi elegantně.

Zajímavý designerský prvek představuje zasahování linie výplní dveří do prosklené části. Působí to moderně a dynamicky, a přitom nemá negativní vliv na výhled z auta. Ten sice omezují i nadále masivní sloupky, ale připadalo mi, že je mezi nimi a zrcátky více místa než u minulé generace.

Přes zjevnou kvalitu materiálů mi provedení přístrojové desky připadalo trochu lacinější než u předchůdkyně. Asi za to mohla monolitická místa na přední desce, která ale po modernizaci v roce 2017 vypadá zaplněnější. Už proto, že se na ní doprostřed standardně montuje větší dotekový displej s úhlopříčkou o rozměru osm palců.

Pocitu prémiovosti dříve nepřidávalo ani tiché povrzávání uvnitř palubky. Po modernizaci v roce 2017 jsem se u žádného z testovaných aut nesetkal ani s tímto prohřeškem. Na hrbolatých silnicích při testu nejsilnější verze RS 245 s přitvrzenými tlumiči občas něco lehce zaskřípalo u příplatkového střešního okna.

Odhlučnění kabiny mi připadalo mezi kompaktními auty průměrné.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Proti minulé generaci Octavie RS přibylo do šířky ve výšce loktů blahodárných pár centimetrů prostoru, což potvrdila i moje měření. Tímto parametrem se Octavia RS dostala z podprůměru do nadprůmě…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus