ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Octavia Combi Tour
22. ledna 2010

Kombi varianta jednoho z nejstarších aut na českém trhu spatřila světlo světa na jaře roku 1998. Od té doby absolvovala několik menších modernizací, naposledy v roce 2008.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Naprosto blbuvzdorná! Kdo se tady nezorientuje během deseti vteřin, nemá co dělat za volantem žádného auta.

Nízko uložená palubní deska neumožňuje úplně se přiblížit volantu, ale ten se dá přitáhnout směrem k řidiči.

Místem nad hlavou patří Octavia Tour mezi nejslabší kompakty, ale začne to bolet šoféry tak od 190 cm výš. Šířka v loktech patří k průměru, naměřil jsem stejně jako u současné Octavie.

Přední sedadla jsou naprosto standardní. Těžko jim něco vyčítat, i když jsou menší než u Octavie II.

Vlastně ano! Hrozná je páčka, která má na starosti podélný posuv. Posunout sedadlo, zvlášť když na něm nesedíte, vyžaduje dost šikovnosti i síly. Zlatá oka u nové generace!

Volant z Octavie II a Superbu se mi v Octavii Tour líbí. Možná i víc než u předchozích dvou jmenovaných škodovek, protože postrádá chromovaný úsměv, který by tady působil jako pěst na oko. Volant se navíc v koženém provedení (za příplatek) skvěle drží.

Čtyři ciferníky a dva malé displeje zobrazují čitelnou a srozumitelnou formou většinu informací. Krycí sklo ale hází nejrůznější odlesky.

Všechny ovládací prvky jsou přesně tam, kde bych je očekával. Nenašel jsem žádnou ergonomickou chybu.

Vnitřní zámek jsem objevil ve výplni dveří - tady po něm u většiny konkurentů volám. Proč ho nová Octavia musela přesunout na středový tunel?

Kolíčky prozrazují, že základní výbava neobsahuje centrální zamykání. To je ale součástí bohatého akčního paketu, takže přijde na pakatel a vyplatí se.

Ošklivé, ale prakticky velké tlačítko vypínání protiprokluzu (ASR - Anti Slip Regulation - součást standardní výbavy) nešlo na středovém sloupku přehlédnout . V rámci sněhové kalamity se navíc stalo jedním z nejfrekventovanějších ovladačů.

Přepínání palubního počítače (za příplatek) se realizuje na páčce stěračů a údaje řidič vidí přímo před sebou na displeji.

Ani kroužek na seřizování výšky světel není nikde utopený a nachází se hned u ostatních ovladačů vnějšího osvětlení.

Co si přát víc? Snad jen ovládání rádia poblíž volantu.

No a větší úložné prostory.

Třeba těm ve dveřích chybí proti nové Octavii pár deci objemu, aby se tam vešly větší láhve s pitím.

Něco mi chybělo, když jsem se zapomněl připoutat. Octavia Tour na mě jako jedno z mála nových aut hystericky neřvala a nepištěla. Je to důvod ke kritice, nebo spíš ke koupi?

Když to shrnu, tak mi místo pro řidiče nepřipadá bůhvíjak útulné, ale přehlednost a ergonomická dokonalost to nahrazují.

Jedna věc mě ale v tuhých lednových mrazech opravdu vadila. Neúčinné topení v autě s turbodieselovým motorem. Ručička ukazatele teploty motoru se od spodní rysky několikrát odlepila až po deset minutách od nastartování (!). Ruku v ruce s tím šlo málo účinné ohřívání předního skla, takže zbytky zmrazků jsem měl před očima ještě po půlhodinové jízdě s foukáním na sklo na plný výkon. Taková věc se těžko odpouští.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Opouštím zónu řidiče a sedám si na sedadlo za něj. S mými 174 cm mám dostatek místa na kolena i nad hlavou. Podélná prostornost je sice podprůměrná a o osm centimetrů slabší než u nové Octavie Combi, ale troufnu si říct, že dva lidé s výškou 180 cm se za sebe v pohodě a celkem pohodlně usadí. I když je fakt, že sedákům pár centimetrů navíc k ideálu schází.

Příjemný šok přichází po usednutí na prostřední místo. Opěrku totiž vytáhnu stejně vysoko jako na těch krajních, takže je jasné, že se v Octavii Tour Combi na rozdíl od nové generace vzadu bezpečně usadí tři dospělí cestující. Největším limitem bude jejich tloušťka. Sádelnatější postavy se v takovém případě budou muset hodně tulit. Šířka v loktech se ale shoduje s tou u Octavie II. Sezení uprostřed je o něco vyšší než na krajích, ale rozhodně ne nepohodlné. Sedák ani opěradlo nejsou o moc tvrdší, také šířka prostředního místa patří k lepšímu standardu. Kritiku si opět zaslouží jen krátký sedák, ale takový nový Opel Astra je na tom ještě hůř. Octavia Tour Combi zvládá přepravu tří dospělých cestujících vzadu jako málokteré kompaktní auto!

Další, tentokrát očekávaná, pochvala míří ke gigantické díře za druhou řadou sedaček. Málokdo ví, že kufr Octavie Combi Tour má prakticky stejné parametry jako nová generace a tudíž podle našeho měření lepší objem než Superb Combi. Opravdu! O centimetr ho překonává v maximální délce ve výšce podlahy, o čtyři centimetry délkou ve výšce roletky, o 2 cm hloubkou a centimetr ve prospěch Superbu Combi v minimální šířce jeho prohru v naší metodice jen mírní. Najde se opravdu jen málokdo, komu by zavazadelník Octavie Combi Tour nevyhověl. Příjemné jsou i jeho pravidelné tvary bez zbytečných výstupků a překážek.

Proti nové Octavii Combi chybějí praktické háčky na tašky a jiné drobné vychytávky. Našel jsem jen háčky na popruhy.

Také roleta za provedením u mladší sestry zaostává. Nestačí na ni klepnout, aby se sama svinula, musí se to udělat ručně.

Masivní držák rolety přidává kila a ubírá hloubku kufru.

Po otevření bočních schránek na mě vybafly plechy karoserie. Jako pašerácký úkryt se ale tenhle prostor použít dá.

Látkové poutko není tak praktické jako plastové ucho u nové generace Octavie Combi. Už mi v něm párkrát při pokusu o prudké zavření pátých dveří zůstaly prsty. Auuuu!

Standardně dělená sedadla umožňují další zvětšení kufru.

Sedáky se dají stejně jako u nové Octavie odklopit.

Nebo zcela vyjmout.

Do vzniklého prostoru se sklopí opěradlo a vzniká rovná plocha, která ale nenavazuje na podlahu kufru. Tady se utvoří schod.

 

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Díky aktuálnímu akčnímu ceníku se v současné době Octavie Tour prakticky prodávají pouze se zážehovou šestnáctistovkou a turbodieselem 1.9 TDI. Na zbývající motorizace se nevztahují více než stotisíc…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus