ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Octavia Combi Tour
22. ledna 2010

Kombi varianta jednoho z nejstarších aut na českém trhu spatřila světlo světa na jaře roku 1998. Od té doby absolvovala několik menších modernizací, naposledy v roce 2008.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kombi varianta jednoho z nejstarších aut na českém trhu spatřila světlo světa na jaře roku 1998. Od té doby absolvovala několik menších modernizací, naposledy v roce 2008.

Octavia Combi Tour stále boduje poměrem ceny a užitné hodnoty, gigantickým prostorem pro zavazadla, který ve většině parametrů poráží i Superb Combi, nebo čitelnými jízdními vlastnostmi. Stala se také synonymem spolehlivosti.

Její stáří se nejvíc projevuje na některých materiálech a řešeních v interiéru, úrovni odhlučnění a slabších motorech.

Díky dramatickému zlevnění z poslední doby ale stále po právu patří mezi první volbu spousty český rodin, drobných živnostníků a malých firem.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nesmrtelná teta. To je první, co mne napadá, když přemýšlím nad designem auta, které kolem sebe vídáme každý den.

Octavie první novodobé generace patří k samostatné České republice stejně jako Praha, ČEZ, nebo Jaromír Jágr. Nikdo už se nad jejich vzhledem nepozastaví, protože je každý zná. Nikoho nepřekvapí, nikoho neurazí. A za to si designeři vozu zaslouží poklonu. Kolik aut z roku 1996 by dnes dokázalo téměř beze změn oslovovat tisíce nových zájemců?

Stejně jako exteriér můžu hodnotit interiér. Ne, že by nebyl nudný a šedivý, ale i po těch letech stále vyzařuje slušnou dávku noblesy.

Určitě jej oživil nový volant z octavie a nová řadicí páka. Na obrázku jsou potažené kůží, což nepatří mezi součást základní výbavy.

Na pohled vypadá vnitřek auta kvalitně. Podrobnější zkoumání ale odhalí kovový zvuk při zavírání dveří, křápnutí uzamykatelné schránky před spolujezdcem, nebo tužší a hlasitější chod všech ovladačů. Po přesednutí do vymazlené nové Octavie zjistíte, že tady panuje obrovský rozdíl. Také věčné povrzávání odněkud z oblasti rolety v kufru si mohla poslední testovaná Octavia Combi Tour odpustit. Přesto si troufnu říct, že i z hlediska použitých materiálů a jejich zpracování jsou na trhu horší auta.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Naprosto blbuvzdorná! Kdo se tady nezorientuje během deseti vteřin, nemá co dělat za volantem žádného auta. Nízko uložená palubní deska neumožňuje úplně se přiblížit volantu, ale ten se dá přitáhn…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus