ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové Škody Octavia Combi RS
9. srpna 2013

Nejlepší Octavia Combi všech dob z hlediska jízdních vlastností - to je "ereso". A s benzinovým turbomotorem 2.0 TSI také nejvýkonnější, nejdynamičtější a nejrychlejší.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Nejlepší Octavia Combi všech dob z hlediska jízdních vlastností - to je "ereso". A s benzinovým turbomotorem 2.0 TSI také nejvýkonnější, nejdynamičtější a nejrychlejší.

Od roku 2016 má navíc poprvé v historii k dispozici i variantu s pohonem všech kol, který je řešen mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. Pomáhá hlavně při rozjezdech a v zatáčkách. K dostání je ale jen s kombinací vznětového čtyřválce a automatu DSG. Octavia RS je s ním o půl sekundy rychlejší než v provedení s pohonem předních kol.

Zatímco podvozek klasické verze s jednoduchou zadní nápravou (víceprvkovou disponuje pouze s motorem 1.8 TSI) občas vzbuzuje rozpaky, u Octavie Combi RS se nic takového neřeší. Multilink je samozřejmostí a naladění podvozku se podařilo. Auto se do zatáček vrhá lehce, dobře se drží suchého i mokrého, kvalitního i rozbitého asfaltu. Na rozdíl od běžné verze sice nebylo odpružení kombíku pohodlnější než u liftbacku, ale stále jde o relativně komfortní auto. Potěší dokonale naladěné řízení.

Octavia Combi RS nemá moc přímých konkurentů. Sportovní verze kompaktních kombíků - to není úplně bežná automobilová kategorie.

Zápory? Vzhled přístrojové desky na mne působí svou monolitičností méně hodnotně než u minulé generace, i když ho většinou tvoří příjemně měkké plasty. Občas se z útrob palubky ozvalo při přejíždění nerovností tiché zapraskání. Přední sedadla by mohla mít delší sedák. Dozadu si stejně jako v ostatních octaviích bezpečně sednou jen dva dospělí.

Novou Octavii Combi RS si umím představit jako novou hitovku mezi firemními manažerskými vozy stejně jako rodinné auto pro příznivce rychlé jízdy. Kdo chce s autem vyloženě sportovat, ten by si měl pořídit liftback s o něco nižším těžištěm.

Škoda Octavia Combi RS třetí generace se prodává od léta 2013, v roce 2015 se její nabídka obohatila o silnější a sportovnější verzi označenou 230 - podle maximálního výkonu, kterou jsme zatím netestovali.

Vyzkoušeli jsme ale verzi s pohonem všech kol, která je od roku 2016 dostupná v kombinaci s naftovým motorem a automatem DSG.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Octavia Combi RS vypadá ještě lépe než vyšperkované klasické Octavia Combi, a navíc není třeba řešit, jak ochuzeně by vyhlížela základní varianta. Většina z toho, co vidíte na obrázcích, patří ke standardu RS.

Nabízíme porovnání přídě běžné Octavie Combi Elegance obohacené o řadu příplatkových doplňků (vlevo) a RS. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Rozdíly jsou sice decentní, a RS nijak přehnaně svou sportovnost na odiv nedává, přesto dostatečně velké na to, aby zvýšily sex appeal vozu.

Lehkých změn proti základnímu modelu (ten vidíte vlevo) se dočkala i záď se spojlerem a dvěma koncovkami výfuku.

Verzi pro rok 2016 vybavenou pohonem všech kol vizuálně od ostatních na první pohled neodlišíte. Jediným patrným rozdílem je totiž maličký nápis 4x4 vlevo na pátých dveřích vozu.

Nové Octavii Combi RS prospělo v porovnání s předchůdkyní rozšíření. Působí monumentálně, důstojně, reprezentativně, a přitom moderně. Zaoblenější záď než u minulé generace dodává sportovně laděnému kombíku na dynamice a eleganci

Interiéru dominují sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Zaujmou i pedály z ušlechtilé oceli nebo bílé či šedivé prošívání kůže na volantu nebo řadicí páce. Také uvnitř nejsou změny nijak zvlášť vyzývavé, ale působí velmi elegantně.

Zajímavý designerský prvek představuje zasahování linie výplní dveří do prosklené části. Působí to moderně a dynamicky, a přitom nemá negativní vliv na výhled z auta. Ten sice omezují i nadále masivní sloupky, ale připadalo mi, že je mezi nimi a zrcátky více místa než u minulé generace.

Přes zjevnou kvalitu materiálů mi provedení přístrojové desky připadá trochu lacinější než u předchůdkyně. Asi za to můžou monolitická místa na přední desce, pocitu prémiovosti nepřidává ani tiché povrzávání uvnitř palubky u většiny zkoušených Octavií RS - včetně kombíků.

Odhlučnění kabiny mi připadalo mezi kompaktními auty průměrné.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Proti minulé generaci Octavie Combi RS přibylo do šířky ve výšce loktů blahodárných pár centimetrů prostoru, což potvrdila i moje měření. Tímto parametrem se Octavia Combi RS dostala z podprůměru…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus