ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Octavia Combi
1. října 2020

Čtvrtá generace nejprodávanějšího auta v Česku přichází s ještě prostornějším interiérem, velmi bohatou výbavou ale i lepšími jízdními vlastnostmi. Proti minulému modelu ale narostla i cena. Stane se Škoda Octavia opět miláčkem českého národa?
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Čtvrtá generace nejprodávanějšího auta v Česku přichází s ještě prostornějším interiérem, velmi bohatou výbavou ale i lepšími jízdními vlastnostmi. Proti minulému modelu ale narostla i cena. Stane se Škoda Octavia opět miláčkem českého národa?

Nová Škoda Octavia Combi je i ve svém čtvrtém vydáním králem kombíků. Uvnitř je tak velká, že dokáže konkurovat i větším modelům ve střední třídě a tak ji tam dokonce někteří odborníci mylně zařazují. Octavia jako taková je nejprodávanějším vozem Škody na světě a také v Česku.

Vůz stojí na inovované podvozkové platformě MQB Evo a nabízí proto i lepší jízdní vlastnosti než předchůdce. Mladá Boleslav jej navíc prodává s výbavou, která byla ještě před pár lety doménou jen výrazně dražších aut luxusních značek. Například vůbec poprvé se zde objevuje head-up displej. To ale souvisí i s vyšší cenou a celou řadou příplatků, které mohou finální cenu vozu vyšponovat opravdu hodně vysoko.

Škoda Octavia Combi se předně stane miláčkem firemních vozových parků, tento model má ale i rozumnou šanci na soukromé vlastnictví. Díky její velikosti bychom ji doporučili i větším rodinám, které nechtějí přesednout do SUV. Ani v něm totiž nenajdou tolik prostornosti. Pak také těm, kteří využijí její nadměrně velký kufr, od řemeslníků po architekty. Logickou skupinou jsou samozřejmě stěhovaví chalupáři.

Konkurentů je hodně. Asi nejsilnějším je na českém trhu Hyundai i30 Kombi, který ale nenabízí tak velkou výbavu, tak dobré jízdní vlastnosti, ani takovou prostornost. Z logiky věci bude Octavii konkurovat i nový Volkswagen Golf Variant, ten má prakticky shodnou techniku i výbavu, jde o sesterský model. Totéž platí i pro Seat Leon ST. Zajímavým konkurentem je ještě Ford Focus kombi, který má zajímavější řízení.

V březnu 2020 jsme jako první testovali Škodu Octavia Combi s benzinovým motorem 1.5 TSI ACT. Upozorňujeme, že šlo ještě o předsériový model a některé věci tedy mohou v produkčním autě fungovat jinak – povětšinou lépe. Změn ale už bude jen minimum, pokud vůbec nějaké budou. Koncem léta jsme pak český bestseller vyzkoušeli se základním naftovým motorem 2.0 TDI 85 kw.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Škoda Octavia Combi stojí na nové platformě MQB Evo (vznikla evolucí předchozí generace), kterou sdílí s Volkswagenem Golf nebo Seatem Leon. Auta se ale od sebe výrazně liší designem. Pokrok je cítit i oproti předchozí generaci, i když rozměrově nejde o řádné velké změny. Rozvor zůstal totožných 2686 mm, Combi se protáhlo na délku o 22 milimetrů.
Octavia dostala novou masku chladiče s výrazným chromovým rámečkem, se kterou jako první přijela Škoda Scala. Všimněte si, že pod čumákem, který už tolik nezasahuje do grilu, je štítek pro radar.
Pryč je také „čtyřoký“ design, který Octavia nosila po faceliftu třetí generace. Úplně se ale na něj nezapomnělo a tak auto s LED světlomety trochu připomíná předchůdce tvarem denních diod.
Světlomety krásně navazují na masku chladiče. Příď tak působí moderně a svěže, na druhou stranu na první pohled poznáte, že jde o Octavii. A to je pro značku důležité!
Ve výbavě Active, která je na jaře 2020 základ, dostanete 16palcová kola, ve vrcholné verzi Style pak 17“ s designem Rotare. Připlatit si můžete za osmnáctky.
Zatímco předek navazuje na Scalu, zadní brzdová světla zase připomínají o třídu vyšší Superb. To autu samozřejmě prospívá.
Tady je ještě celkový pohled na záď, aby bylo jasné, o čem mluvíme. Octavia dostala jako všechny nové Škody od roku 2019 velký nápis na zádi ŠKODA místo loga. Za pozornost stojí i obří spoiler nad zadním oknem. Ten zlepšuje aerodynamiku vozu (Octavia má jednu z nejlepších mezi auty Cx = 0,26), ale zase způsobí problémy v myčce. Kartáče se pod něj nedostanou.
Kdo se vyzná v ceníku, ten dokáže poznat vyšší výbavu i podle střešního nosiče Octavie Combi. Zatímco ve výbavách Active a Ambition je černý, ve Style dostanete stříbrný. Je příjemně subtilní.
Neladí s ním ale moderní anténa ve formě žraločí ploutve v zadní části střechy vozu. Ta zůstává černá i ve verzi Style a tak působí jako pěst na oko. V nižším variantách samozřejmě tak vadit nebude, protože budou všechny střešní prvky stejné.
A teď už hurá na místo řidiče. Protože i když zevnějšek vozu svým designem působí spíš jako evoluce než revoluce, kabina je pravým opakem. Tady nezůstalo nic z minulé verze. Interiér je moderní a potěší všechny příznivce chytrých mobilních telefonů nebo tabletů. Více o něm u v následující kapitole.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
V interiéru je všechno nové. Výhled ven je vynikající, Octavia Combi ani ve čtvrté generaci nepřišla o své relativně úzké A sloupky. S výhledem šikmo vzad počítejte u verze Combi s trochu horšími po…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus